Nazaj na Siol.net

TELEKOM SLOVENIJE

Torek,
12. 9. 2017,
0.45

Osveženo pred

6 let, 6 mesecev

Termometer prikazuje, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Termometer prikaže, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Thermometer Blue 1,53

2

Natisni članek

Mercedes-Benz Frankfurt

Torek, 12. 9. 2017, 0.45

6 let, 6 mesecev

Avtomobilski salon IAA Frankfurt 2017

Mercedes AMG concept one: Znanje formule ena za razvoj ultimativnega športnika #foto

Termometer prikazuje, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Termometer prikaže, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Thermometer Blue 1,53

2

Mercedes-AMG Project One | Foto Mercedes-Benz

Foto: Mercedes-Benz

Mercedesov oddelek AMG, ki skrbi za razvoj vseh športnih modelov, je tokrat s pomočjo znanja, pridobljenega iz formule ena, izdelal superšportnika s skrivnostnim imenom Project One.

Mercedes-AMG Project One | Foto: Mercedes-Benz Foto: Mercedes-Benz Project One je rezultat zadnjih uspehov

Nemški proizvajalec vozil ima obilico razlogov za praznovanje. Njihove prodajne številke strmo rastejo, uspehi v formuli ena se vrstijo drug za drugim, za vrhunec pa njihov športni oddelek AMG praznuje petdesetletnico obstoja. Praznovanje bodo izkoristili za izdelavo edinstvenega superšportnika, ki se bo po robu postavil najhitrejšim serijskim avtomobilom na svetu.

Superšportnik po meri dirkaških bogov

Koncept poganja nekoliko predelan hibridni pogonski sklop iz mercedesovega dirkalnika W08 F1. 1,6-litrski prisilno polnjeni šestvaljni agregat skupaj s štirimi elektromotorji proizvede več kot 735 kilovatov, kar zadostuje za končno hitrost večjo od 350 km/h, iz mirovanja do 200 km/h pa se požene v manj kot šestih sekundah. Unikatna sprednja elektromotorja se lahko zavrtita vse do 50.000 vrtljajev (trenutno najboljši elektromotorji se zavrtijo do približno 20.000 vrtljajev), tretji elektromotor je integriran v samo turbino in četri elektromotor je nameščen neposredno na glavno gred motorja z notranjim zgorevanjem.

Zadaj nameščeni šestvaljnik se zavrti do nepredstavljivih 11.000 vrtljajev, kar je zaradi nekoliko slabše črpalke goriva manj kot v formuli ena. Inženirji so ga uspešno navili na 500 kilovatov, k skupni moči pa doprinesejo še sprednja elektromotorja (vsak proizvede 120 kilovatov), motor v turbini doda 90 kilovatov in motor na glavni gredi h končni številki doda dodatnih 120 kilovatov.

Koncept poganja nekoliko predelan hibridni pogonski sklop iz mercedesovega dirkalnika W08 F1. 1,6-litrski prisilno polnjeni šestvaljni agregat skupaj s štirimi elektromotorji proizvede več kot 735 kilovatov | Foto: Mercedes-Benz Koncept poganja nekoliko predelan hibridni pogonski sklop iz mercedesovega dirkalnika W08 F1. 1,6-litrski prisilno polnjeni šestvaljni agregat skupaj s štirimi elektromotorji proizvede več kot 735 kilovatov Foto: Mercedes-Benz

Impresivne številke podkrepi še dirkaški zunanji videz

Energija se shranjuje v litij-ionskih baterijah, kjer je Project One zmožen shraniti do 80 odstotkov pridobljene energije iz zaviranja. Baterije imajo maso 100 kilogramov, a imajo kar dvakrat več celic, kot baterijski sklop iz mercedesove formule. Impresivne številke podkrepi še dirkaški zunanji videz, ki skupaj s sprednjimi 19-palčnimi in zadnjimi 20-palčnimi platišči zasenči marsikaterega tekmeca. Serijsko so nameščeni keramično-karbonski zavorni koluti, pogon na zadnji kolesni par pa je speljan preko novega 8-stopenjskega samodejnega menjalnika. V notranjosti je nameščen podoben volan kot v dirkalniku formule ena, špartansko armaturno ploščo pa krasita dva velika barvna zaslona.

Mercedes-AMG Project One | Foto: Mercedes-Benz Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG Project One | Foto: Mercedes-Benz Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG Project One | Foto: Mercedes-Benz Foto: Mercedes-Benz

Ne spreglejte