F1

Alonso niti najstnik
 niti italijanski blodec

Objavljeno 27. marec 2015 09.45 | Posodobljeno 27. marec 2015 09.45 | Piše: Marko Uršič

Nova avantura svetovnega prvenstva v formuli 1 je v Sepangu v Maleziji. Predsezonska nesreča dvakratnega svetovnega prvaka ostaja skrivnost.

Malaysia Truly Asia (Malezija, prava Azija) je turistično geslo za to eksotično deželo. V duhu formule 1 pa bi to pomenilo: »Hamilton, pravi šampion.« Dirkači elitne kategorije na štirih kolesih bodo v nedeljo oddelali še drugo dirko nove sezone, veliko nagrado Malezije, proga v Sepangu, 60 kilometrov južno od prestolnice Kuala Lumpurja, pa je že nekaj časa nališpana, da bo po njej drvela krema sveta formule 1. Povedano po resnici, kar je od kreme sploh še ostalo.

Lewis Hamilton in Nico Rosberg sta že za uvod v Avstraliji spet potrdila, da je nemška tehnologija v Mercedesovem dirkalniku superiornejša od konkurence, zato je v azijskem raju razen izumiranja moštev ena od glavnih tematik predvsem Fernando Alonso. Njegova februarska predsezonska nesreča pri preizkušanju bolida v Barceloni še buri duhove, zaradi nje ga v Melbournu niti ni bilo na stezi. Asturijec se trka v notranji dirkališčni zid pri relativno majhni hitrosti v ovinku spominja, ne pa vzroka zanj; pri njegovem moštvu McLaren zanikajo napako na dirkalniku, zato se porajajo različni sumi. Denimo takšni, da se mu je stemnilo pred očmi ali da je od bolidovega zapletenega omrežja utrpel električni šok. »Ob nesreči in v bolnišnici nisem nikoli izgubil zavesti, zaradi trka nimam luknje v spominu. Res je, da vam štirih ur zdaj ne znam opisati, a to je povsem običajno, saj so me za prevoz s helikopterjem in za dodatne preglede okrepčali z zdravili. Nisem se zbudil kot najstniški gokart voznik iz leta 1995 niti nisem blodil v italijanščini, kakor so mi pripisovali,« je novinarjem na malajskem polotoku izustil mož iz Ovieda, ki je po trčenju tri dni preživel v oskrbi zdravstvenega osebja.

Volanski zaklep

Dvakratni svetovni prvak in še lani član Ferrarija je v Maleziji opravil dodatne zdravstvene preglede, kar je bilo nujno potrebno, da Alonso spet tekmovalno sede v dirkalnik. Kot glavni vzrok za nesrečo sicer navajajo težave s krmilnim sistemom oziroma zaklep volana. »V ovinku sem se približal zidu, v zadnjem hipu zaviral, iz pete sem prestavil v tretjo, a pri zapisu manjkajo nekateri podatki za razjasnitev vzroka trka. Tudi nenadni sunek vetra ni razlog za to. Dirkalnika ne bi premaknil niti orkan,« je poskušal stvari pojasniti 33-letni Španec, ki je še navrgel, da mu ni žal prestopa v moštvo, ki se z dirkalnikoma z novim Hondinim motorjem muči v ozadju dirkaške karavane. McLarnov bolid, ki ga upravlja Alonso, so zdaj opremili še z dodatnimi senzorji, ki bi v prihodnosti lahko natančneje pojasnili podobne primere nesreč. Alonso bo zdaj upravljal tudi lanski McLarnov krmilni sistem namesto novega, ki so mu ga naredili, da bi se bolj prilegal njegovemu slogu vožnje.

Deli s prijatelji