Baba Ramdev, jogi in trgovec

Profil: mednarodno znani indijski guru joge je v domovini tudi uspešen poslovnež.

Objavljeno
19. januar 2018 19.17
Andrej Kotar
Andrej Kotar
Indijski jogijski guru in uspešen poslovnež namerava začeti sodelovati z znanimi spletnimi trgovskimi podjetji iz tujine. Pričakuje, da se bo prodaja izdelkov njegovega podjetja Patanjali Ayurved v prihodnjih letih zato močno povečala.

Baba Ramdev se je v Indiji najprej uveljavil kot jogijski učitelj, ki poučuje jogo številne znane osebnosti iz Indije in tujine. Leta 2006 je v Haridvarju v indijski zvezni državi Utarahand ustanovil Patanjali, enega največjih jogijskih inštitutov v Indiji, in Patanjali Ayurved Limited – podjetje, ki prodaja različne kozmetične izdelke iz zelišč in mineralov ter različna živila.

Podjetje Patanjali zelo dobro posluje, ima 1,7 milijarde dolarjev letnih prihodkov in zaposluje okoli 200.000 ljudi. V Patanjaliju nenehno poskušajo povečevati prodajo svojih izdelkov v Indiji tako, da povečujejo število prodajnih mest v državi: do prihodnjega leta bodo svoje izdelke poskušali ponujati že na približno petih milijonih prodajnih mest v svojih trgovinah in trgovinah drugih trgovskih ponudnikov. Poleg tega bodo v prihodnjih dveh mesecih zaposlili 20.000 novih delavcev.

Patanjali ponuja svoje izdelke tudi na spletnih straneh, saj se zaveda vseh razvojnih možnosti spletne prodaje, ki se bo po nekaterih napovedih v Indiji v prihodnjih letih močno povečala. Ameriška finančno-svetovalna družba Boston Consulting Group je lani opravila raziskavo, med katero je ugotovila, da bodo do leta 2020 v Indiji ljudje kupovali 40 odstotkov vseh izdelkov široke porabe na spletu, trg teh izdelkov pa bo takrat vreden od pet do šest milijard dolarjev. Za zdaj Indijci kupijo manj kakor deset odstotkov tovrstnih izdelkov na spletu.

Ramdev je kot poslovnež dolgo časa kritiziral tuja podjetja in jih obtoževal, da v Indiji pravzaprav ropajo indijska podjetja in celotno indijsko gospodarstvo. Toda nato je svoje mnenje očitno spremenil, saj je pred kratkim napovedal, da se namerava njegovo podjetje Patanjali Ayurved uveljaviti tudi v tujini in se povezati z osmimi spletnimi trgovskimi podjetji, ki so vsa v lasti tujih vlagateljev.

Patanjali svojih izdelkov tako ne bo prodajal samo na svoji spletni strani, ampak tudi na spletnih straneh drugih trgovskih podjetij, na primer na straneh podjetij Amazon India, Flipkart, BigBasket, Shopclues in drugih. Ramdev pričakuje, da se bo zaradi sodelovanja s spletnimi stranmi tujih ponudnikov število naročil Patanjalijevih izdelkov povečalo na vsaj milijon naročil na dan. Poleg tega pričakuje, da bodo v prihodnjih letih prihodki od spletne prodaje dosegli okoli 15 odstotkov skupne prodaje izdelkov podjetja Patanjali.