Gre za nakup rešitve za elektronsko vročanje. Na Pošti sicer že imajo delujoč sistem moja.posta.si, ki so ga vzpostavili z ljubljansko družbo Crea. Iz opisa naročila, objavljenega na spletu, pa je razvidno, da si želijo tovrstno vročanje še letos preseliti na klasične poštne storitve (navadne pošiljke, priporočene pošiljke s povratnico...).

Odgovorni v državni Pošti se sploh niso obrnili na uveljavljene slovenske ali tuje ponudnike teh rešitev, da bi s tem morebiti dosegli zmanjšanje stroškov, ampak so sami ugotovili, da na trgu ne obstaja primerljiva izbira. Zato so brez javnega razpisa oziroma zbiranja ponudb izbrali podjetje v lasti zaposlenih na mariborski univerzi, ki si za prodajo celotne rešitve s patenti vred obetajo 555.000 evrov (z DDV). Anonimni prijavitelj je domnevno sporno zadevo tudi že naznanil protikorupcijski komisiji.

Mariborski študentje razvijali rešitev za svoje profesorje

Večinski lastnik (projektnega) podjetja, ki vse do lani ni ustvarjalo nobenih prihodkov, je Center za pravno informatiko in svetovanje (Cepris). Ta pa je v lasti predavatelja na mariborski fakulteti za elektrotehniko računalništvo informatiko (FERI) Boštjana Kežmaha.

V lastništvu Poštarja se mu je letos pridružila še Liljana Planinšec, ki je ravno tako zaposlena na Univerzi v Mariboru. Med izumitelji rešitve je naveden tudi Marjan Heričko, redni profesor Inštituta za informatiko v Mariboru, vendar ga ni mogoče neposredno povezati s Poštarjem. Zato pa je bila vse do novembra 2010 solastnica Ceprisa njegova soproga Marjana Kežmah. Takrat je svoj polovični delež prodala Kežmahu.

Iz prijave komisiji za preprečevanje korupcije, ki smo jo pridobili v uredništvu, pa izhaja, da so rešitev razvili predvsem študentje FERI, in sicer na obvezni praksi v Ceprisu (ta je tudi lastnik patenta za rešitev), za kar so prejeli nekaj sto evrov nagrade. Navedeno je podkrepljeno tudi z dokumenti. Na vprašanji, kako so sploh prišli do dogovora s Pošto in ali so več let pripravljali rešitev, ki bi jo slej ko prej odkupila državna Pošta, Kežmah ni želel odgovoriti. Komentiral ni niti informacij, da so rešitev dejansko razvijali njegovi študentje.

Rešitev patentirali že lani,spletni portal zagnali šele letos

"Družba Cepris je razvila inovativno rešitev za splošno elektronsko vročanje, ki jo je patentirala in za inovativno rešitev v letošnjem letu prejela zlato priznanje Štajerske gospodarske zbornice in srebrno priznanje za inovacijo Gospodarske zbornice Slovenije," je bil kratek Kežmah. Hkrati je pojasnil, da ima njegov Cepris s pošto sklenjeno pogodbo o prenosu poštnih pošiljk, po kateri mesečno prejema račun za storitve in vse svoje obveznosti tudi redno poravnava. Poštar s Pošto nima sklenjene nobene pogodbe, je dodal.

Cepris je rešitev za elektronsko vročanje patentiral septembra lani, svoj spletni portal posta.eu pa je zagnal šele marca letos. Po dostopnih podatkih še vedno deluje testno. Po neuradnih informacijah naj bi medtem želeli na Pošti že lani izvesti omenjeno nadgradnjo, a do nje ni prišlo.

Na Pošti niso odgovorili na vprašanje, zakaj se niso že prej obrnili na druga podjetja na trgu, na primer na Creo, ki je imela še lani 25 zaposlenih in ustvarila dva milijona evrov prihodkov. Iz na spletni strani Pošte objavljene utemeljitve namreč izhaja, da so analizirali le rešitev mikro podjetja Rpost in jo ocenili za neprimerno.