Avto
66 ogledov

Yaris vztraja, a uvaja veliko dobrega

Toyota yaris
1/8
Miha Pečoler/SAA
Po šestih letih ne bi zamerili, če bi Toyota pokazala naslednjo generacijo yarisa. A je kritike raje usmerila v temeljito obnovo dosedanjega, s katerim so že doslej naredili velik hibridni preboj v B segmentu.

Yaris, prodajno eden osrednjih modelov znamke v Evropi in tudi Sloveniji, torej po treh letih doživlja že drugo oblikovno in vsebinsko prenovo, kar priča o japonski predanosti stalnim izboljšavam.

Prenova je usmerjena predvsem v zunanjost in tehnikalije. Spredaj yaris deluje z zašiljenim nosom in efektom katamarana bolj atraktivno, zadnje luči so razpotegnjene navznoter in z možnostjo LED svetlobe. Znotraj so se osredotočili na dvig kvalitete uporabljenih materialov, med merilniki pa je tako kot pri drugih toyotah mesto našel TFT zaslon za prikazovanje delovanja sistemov. Lepše integriran v osrednjo konzolo je Toyota Touch infozabavni sistem, medtem ko je paket varnostno-asistenčnih pomagal Toyota Safety Sense (AEB, opozarjanje na prehajanje pasu, samodejno uravnavanje svetlobnega snopa, prepoznavanje znakov, senzor za dež) na voljo za razmeroma ugodnih 400 evrov, ne glede na osnovni tip opreme. Oziroma cenejše od kovinske barve.

Precej resno so vzeli kritiko, da je bil dosedanji yaris pretirano glasen med vožnjo, zato so z dodatno izolacijo hrup utišali kar za dobrih pet decibelov.

Toyota yaris | Avtor: Miha Pečoler/SAA Miha Pečoler/SAA

 

Motorno ponudbo sestavljajo štiri možnosti, pri čemer bo 1,4-dizelski dizel na voljo le še letos, saj se bo moral dokončno umakniti 74-kilovatnemu (100 KM) hibridnemu pogonu. Slednji je po Evropi velikanska uspešnica, tudi pri nas nameravajo že letos prodati 30 odstotkov hibridnih yarisov.

Zelo zanimiv pa je tudi novi 1,5-litrski atmosferski bencinar (82 kW/112 KM), ki nadomešča 1,33-litrskega. Inteligentna zgradba in prilagodljivo delovanje ventilov omogočajo, da motor pri majhnih obremenitvah deluje po varčnem Atkinsonovem ciklu, sicer pa po klasičnem Ottovem. Rezultat je po napovedih za desetino nižja poraba, a prav za toliko več je moči in navora.  

Za manj zahtevne oziroma za ugoden videz cenikov poskrbi še 1,0-litrski atmosferski bencinar z 51 kW (69 KM).

Yaris je še naprej na voljo s troje ali petero vrat, opremskih paketov je pet, pri tretjem v vrsti sol pa so že serijski Toyota Touch, tempomat, 15-palčna lita platišča ... Cene se prično pri 10.120 evrih (1,0, luna). Najbolj zanimiv za Slovence bo verjetno 1,5 sol, ki trenutno nosi akcijsko ceno 12.390 evrov.  Hibrid starta pri akcijskih 13.550, sicer pa bo vsaj slaba dva tisočaka dražji.

Načrti za yarisa v izjemno ostri konkurenci so smeli, letos naj bi nove slovenske lastnike našlo okoli 570 avtov, kar je precej več kot v preteklih letih.

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.