Nazaj na Siol.net

TELEKOM SLOVENIJE

Četrtek,
21. 9. 2017,
15.11

Osveženo pred

6 let, 6 mesecev

Termometer prikazuje, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Termometer prikaže, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Thermometer Blue 0,08

Natisni članek

Četrtek, 21. 9. 2017, 15.11

6 let, 6 mesecev

Prikaz nasprotnih navedb: Hobotnica vpliva, ki odloča, komu in koliko v slovenskem športu

Termometer prikazuje, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Termometer prikaže, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Thermometer Blue 0,08

V zvezi s člankom "Hobotnica vpliva, ki odloča, komu in koliko v slovenskem športu", ki smo ga na Siol.net objavili 20. septembra 2017, smo prejeli zahtevo za prikaz nasprotnih navedb. Te objavljamo v obliki, kot smo jih prejeli, brez uredniških in lektorskih posegov. 

olimpijski komite slovenije simbol | Foto: Vid Ponikvar Foto: Vid Ponikvar V članku z naslovom "Hobotnica vpliva, ki odloča, komu in koliko v slovenskem športu", ki je bil objavljen na straneh spletnega časopisa Siol.net v sredo, 20. septembra 2017, se je avtorjem v delu, ki govori o vlogi Olimpijskega komiteja Slovenije (v nadaljevanju: OKS) pri dodeljevanju denarja športnikom zapisalo nekaj neresnic.

V članku pisci mešajo jabolka in hruške, ker opredeljuje OKS kot sistemskega financerja slovenskega športa v Republiki Sloveniji. OKS to ni in nikoli ni bil, ker:

1. Mora tudi sam kandidirati na javne razpise s posameznimi projekti, ki nikoli niso namenjeni financiranju OKS, ampak:

a) neposredno športnikov v obliki športnih štipendij; nadstandardnega zdravstvenega zavarovanja športnikov, sklada vrhunskih športnikov;

b) posredno športnikov in športnih delavcev v obliki sofinanciranja programov priprav in udeležbe na tekmovanjih pod okriljem OKS (olimpijske igre, mladinske olimpijske igre, sredozemske igre, olimpijski festivali …); program testiranj in svetovanj.

2. Merila za sistemsko financiranje športov oz. športnih organizacij iz javnih sredstev postavljajo javni financerji, in NE OKS, in sicer:

a) Fundacija za šport, katere svet je sestavljen iz predstavnikov športnih zvez, in NE predstavnikov OKS, merila za razdelitev sredstev Fundacije za šport pa sprejema Državni zbor Republike Slovenije, in NE OKS!!!;

b) Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, torej pristojni minister/-ica, in NE OKS.

Edina merila za delitev sredstev, ki jih pripravlja OKS, so merila za razdelitev sredstev med športne panoge, ki so del projektov OKS, povedano drugače: koliko OKS nameni npr. za sofinanciranje priprav atletov, plavalcev, košarkarjev ipd. za nastop na olimpijskih igrah. Pri tem delu OKS poleg sredstev, ki jih pridobi na javnih razpisih, doda še lastna sredstva, ki jih pridobi bodisi pri Mednarodnem olimpijskem komiteju, sponzorjih … za druga merila za javno financiranje športov OKS nima pristojnosti, kar je razvidno iz vseh dokumentov omenjenih inštitucij.

Treba pa je dodati še en – največji vir financiranja iz javnih sredstev v Sloveniji, ki pa v članku sploh ni omenjen, zato sklepamo, da avtorji niso dobro seznanjeni s problematiko: to so sredstva za financiranje športov na lokalni ravni oz. financiranja iz občinskih javnih razpisov, kjer merila pripravljajo lokalno oz. jih sprejemajo občinski sveti.

Še beseda, dve o zelo zapleteni problematiki. Kategorizacija športnih dosežkov, ki jo avtorji omenjajo kot izvirni greh napačne delitve sredstev in neopravičene zaščite malih športov, je v članku napačno predstavljena kot merilo za delitev sredstev. V osnovi je kategorizacija športnikov izvirno namenjena predvsem zagotavljanju statusnih pravic športnikov! Sistem registracije in kategorizacije športnih panog je namenjen vrednotenju dosežkov športnikov po določenih merilih in ob upoštevanju določenih posebnosti pri različnih športih ter njihovih tekmovalnih sistemov. Pravilnika, ki športnike kategorizira, NE sprejema OKS, ampak Strokovni svet RS za šport, torej svet Vlade RS. OKS pripravi predlog teh pravil, in sicer različno za individualne in kolektivne športne panoge, kar določa tudi zakon o športu. Treba je poudariti, da je kategorizacija športnih dosežkov merilo uspešnosti posameznih športnih panog ob upoštevanju njihovih različnosti na način, da imajo manj mednarodno konkurenčne športne panoge težja merila za dosego najvišjih razredov kot tiste mednarodno bolj konkurenčne panoge. Primerjave med športnimi panogami so z vidika športne logike, torej, koliko dela je treba vložiti za dosego najboljših mednarodnih rezultatov, vedno nehvaležne, če zraven vpletemo še trenutno aktualni ekonomski vidik, pa je zadeva sploh problematična.

Da se vrnem na začetek in povezavo med merili za financiranje športov in kategorizacijo. OKS je v članku neupravičeno »obtožen« izvajanja napačne finančne politike. Postopek je namreč tak:

1. OKS pove, kateri športnik ima kakšen rang kategorizacije,

2. MIZŠ ali FŠO odločita, koliko vrednotita posameznega športnika oz. športno panogo, iz katere prihaja športnik.

Ob koncu le še tole. V članku se je novinarjem zapisal lep populističen mednaslov: »Fundaciji že zmanjkalo denarja, OKS pa gre zelo dobro.« Poudarjamo, da OKS od nikogar ni nič dobil. Za vsak evro se morajo odgovorni in strokovne službe OKS pošteno truditi. Na slovenskem in tujih trgih. Zapisani mednaslov morda kaže na to, da je dobro in strokovno delo Olimpijskega komiteja Slovenije trn v peti marsikoga. Ne glede na to, da mora za vsak evro sponzorskega denarja Olimpijski komite Slovenije pripraviti vrsto atraktivnih projektov in aktivnosti s treh različnih področij: tekmovalnega športa, športa za vse in Slovenske olimpijske akademije.

Olimpijski pozdrav!

Olimpijski komite Slovenije – Združenje športnih zvez

Vodja odnosov z javnostmi

Brane Dmitrovič

 

Ne spreglejte