Čeprav je kompas v dobi športnih ur ter pametnih mobilnikov z vgrajenim GPS sprejemnikom, zemljevidi in raznimi aplikacijami skoraj zrel za staro šaro, je le preverjena klasika z magnetno iglo tista, ki v praksi nikoli ne odpove. Tudi zato se pri Jeepu ob snovanju nove generacije ultramodernega kompaktnega terenca niso odpovedali staremu imenu, svoj kompas pa so to pot našli tudi oblikovalci.
Jeep compass je zdaj točno to, kar mora biti – pomanjšani grand cherokee, ki ga ni veselje zgolj zapoditi po zahtevnejšem terenu stran od oči, ampak tudi pogledati. Naj bo to na terenu ali pa urbanih središčih. O tem smo se prepričali na slovenski predstavitvi, kjer pozornost obiskovalcev niso dobile le Benečanka, cerkev Sv. Jurija in Tartini, ampak tudi 4,39 metra dolgi in 1,82 metra široki športni terenec z značilno Jeepovsko podobo.
Compass oblikovno ostaja poseben, vendar je zdaj narejen precej po meri evropskega kupca. Na bogato dediščino in skoraj 80-letno tradicijo znamke tako spomni maska s sedmimi hladilnimi režami, kakršno imajo renegade, oba wranglerja in cherokeeja.
Novi compass ima ob tem precej mogočen nos, blatniki so kvadratasti (dediščina wranglerja), skladna pa sta tudi bočna linija (podobnost z manjšim renegadom, kromiran rob med vrati in streho) in zadek.
Da je compass v sorodu z renegadom pričajo tudi tehnika in motorna paleta, saj je z osnovnim 1,4-litrskim turbobencincem (103 kW/140 KM) in 1,6-litrskim turbodizlom (88 kW/120 KM) na voljo s sprednjim pogonom in 6-stopenjskim ročnim menjalnikom.
Kupci si lahko v kombinaciji z močnejšim 170-konjskim bencincem omislijo 9-stopenjsko avtomatiko, ta pa je skupaj z AWD pogonom serijska pri dvolitrskem turbodizlu s 140 ali 170 »konji«.
Opremski paketi se razlikujejo po lučeh (v osnovi halogenski, limited z LED dnevnimi lučmi, trailhawk z biksenonom), kromiranih dodatkih, nekaterih podrobnostih, litih platiščih, sedežnih prevlekah, oblazinjenju…
Glede na paket opreme je del notranjosti odet v usnje, med merilniki je 3,5- ali 7-palčni barvni LCD zaslon potovalnega računalnika.
Na sredini armaturne plošče pa je do 8,4-palčni osrednji zaslon, s pomočjo katerega na dotik upravljamo z multimedijskim sistemom Uconnect. Ta prinaša tudi aplikacijo Jeep Skills, USB vmesnik, Bluetooth, za lažje manevriranje pa je na voljo tudi vzvratna kamera.
Kot se za Jeepa spodobi, so na prvem mestu terenske sposobnosti vožnje. Za to ob čvrsti in terenu prilagojeni karoseriji ter 20-centimetrskemu odmiku od tal poskrbi tudi štirikolesni pogon, ki v osnovi poganja sprednji kolesni par.
Po potrebi ali z izbiro prek vrtljivega gumba na sredinski konzoli se navor prek večploščne mokre sklopke v zadnjem diferencialu in pametnega elektronskega sistema SelecTerrain porazdeli med zadnji kolesi in obe osi. SelecTerrain ponuja štiri oziroma pet programov za različne podlage (Auto, Snow, Sand, Mud in Rock pri trailhawku).
Pri Jeepu niso pozabili na varnost, kar dokazuje tudi doseženih pet zvezdic EuroNCAP. Vanj je lahko vgrajenih več kot 70 varnostnih funkcij, kot so serijski sistem za opozarjanje na čelno trčenje z zaviranjem, radarski tempomat, sistem za opozarjanje ob nenamerni menjavi pasu, opozorilo na mrtvi kot, preverjanje prostora za vozilom, kamera za vzvratno vožnjo, parkirni pomočnik, ESC z elektronskim sistemom proti prevračanju vozila in šest varnostnih blazin.
- Cenik - Jeep compass (0 KB)
Novinec v močni konkurenci družinskih športnih terencev (tucson, sportage, 3008, tiguan) je na voljo od 23.490 evrov, kolikor je treba odšteti za 140-konjskega bencinca s prednjim pogonom in opremo sport. Dizel je tudi na račun višje opreme longitude dražji za 2.700 evrov, za najcenejši 2,0-litrski dizelski AWD z opremo limited in 140 KM bo treba odšteti 29.390 evrov, še za 5.500 evrov dražji je z 9-stopenjsko avtomatiko in opremo limited.
Če oprema limited poudarja prestiž, pa trailhawk poudarja vse terenske vrline,ki jih Jeep premore. Plezalni trailhawk je namreč opremljen s programom Rock in sistemom Active drive low, ki ima krajše prestavno razmerje ter nižjo končno hitrost. Pogon med počasnim premagovanjem strmine več navora razporeja na zadnji kolesni par, po potrebi pa se lahko na posamezno kolo usmeri tudi do sto odstotkov navora.
Drugačna sta tudi nos in zadek, od tal je trailhawk dvignjen še za dva centimetra oziroma 22 cm, vstopni kot znaša 30,5 stopinj, izstopni pa 33,4 stopinj, brezpotju so prilagojene tudi pnevmatike. Za takšnega je treba odšteti 39.390 evrov, a je na terenu gotovo vreden vsakega centa.
Jeep s prvim modelom compass ni uspel spisati tako bogate in uspešne zgodovine, kot ga je z drugimi modeli, zato pa druga generacija po prvem stiku obeta veliko več. Privlačnega paketa ob tem resda ne ponujajo s popustom, a vsak kupec dobi še dodatna tri leta jamstva (ali 120.000 prevoženih km), ki nastopijo po izteku dveletne splošne garancije.