ŠTAJERSKI POSEL LETA

Kitajci prihajajo: 660 milijonov evrov za Aerodrom Maribor

Objavljeno 27. november 2017 16.37 | Posodobljeno 27. november 2017 16.59 | Piše: M. U.

Podaljšali in prenovili bodo letališke steze.

Foto: Mestna občina Maribor

MARIBOR – Podjetje SHS Aviation, ki prek družbe Aerodrom Maribor s pomočjo azijskega kapitala upravlja mariborsko letališče, je danes v Budimpešti z enim največjih gradbenih podjetij na svetu China State Construction Engineering Corporation podpisalo 660 milijonov evrov vreden dogovor za prenovo in podaljšanje steze na letališču. Kot je danes povedal mariborski župan Andrej Fištravec , se s tem potrjuje pravilnost njihove usmerjenosti v iskanje poslovnih partnerjev s hitro rastočih trgov, ki bi našli svoje priložnosti v regiji in celotni Sloveniji. Ob tem je spomnil še na druge velike letalske posle, med drugim slovenskega letalskega poslovneža Iva Boscarola, ki je prav tako v madžarski prestolnici sklenil nekaj pomembnih poslov.

Fištravec: Posla ne bi bilo, če ne bi bilo tudi številnih poti na Kitajsko.

»Razvoj letališča poteka po načrtovanih korakih. Naslednji je izdelava državnega prostorskega načrta za podaljšanje letališke steze, ki bo po obljubah infrastrukturnega ministrstva končana do konca marca naslednje leto in je temelj za vse investicije, ki bodo temu sledile,« je dejal župan in poudaril dobro sodelovanje z državno stranjo. Županov svetovalec Marko Kovačič je pojasnil, da je do današnjega podpisa v Budimpešti prišlo v sklopu več drugih sklenjenih dogovorov med predstavniki kitajske vlade in različnih držav vzhodne in srednje Evrope. O tem, da je skupna vsota investicije na letališču s sprva predvidenih dobrih 300 milijonov na 660 milijonov evrov narasla, je dejal, da je takšne potrebe pokazala študija investitorja.

Podjetje je eno največjih gradbenih na svetu

Po besedah Kovačiča je China State Construction Engineering Corporation eno največjih gradbenih podjetij na svetu, ki je v državni lasti s sedežem v Pekingu. Doslej so zgradili kar tri četrtine vseh kitajskih letališč, veliko imajo tudi izkušenj z gradnjo visokih stolpnic.

Zavezujoča pogodba ali le pismo o nameri?

Kovačič ni znal natančno pojasniti, ali gre za zavezujočo pogodbo ali zgolj za pismo o nameri, saj je veliko odvisno od uresničitve državnih zavez za čim hitrejšo spremembo prostorskega načrta, meni pa, da gre vseeno za precej bolj obligatorno pogodbo, v kateri so zelo natančno opredeljene zaveze in finančni pogoji obeh strani. Je pa Fištravec zato odločno zatrdil, da tega posla ne bi bilo, če ne bi bilo njihovih aktivnosti, tudi številnih poti na Kitajsko, ki jim jih v javnosti velikokrat očitajo.

Cerarjev odziv

Premier Miro Cerar je ob robu vrha predsednikov vlad 16 držav srednje in vzhodne Evrope ter Kitajske v Budimpešti poudaril, da je interes Slovenije vzpostaviti čim boljše povezave s Kitajsko, tudi v obliki neposrednega letalskega prometa. To bi med drugim omogočilo kitajskim turistom, da bi lažje obiskovali Slovenijo in prek nje sosednje države.

Napovedal je, da bosta vlada in on osebno »zelo podpirala tovrstne iniciative«. Poudaril pa je, da gre za projekt zasebne narave, zato lahko kot premier le pozdravi morebiten uspeh vlagateljev.

Deli s prijatelji