Apetiti kupcev po novih vozilih se v zadnjem četrtletju v večjem delu sveta niso kaj dosti zmanjšali. Posamezni avtomobilski proizvajalci tako poslujejo odlično in pobirajo obilne sadove minulega dela in vložkov v nove modele ter krčenja stroškov.
Daimlerju največje dobičke prinaša Mercedes
Nemški Daimler, ki med drugim izdeluje mercedes-benze, je v drugem letošnjem četrtletju ustvaril 2,46 milijarde evrov dobička iz poslovanja pred obrestmi in davki, kar je 12 odstotkov več kot v istem obdobju lani. Prihodki skupine so se na letni ravni okrepili za šest odstotkov, na 31,5 milijarde evrov. Daimler je mošnjiček povečal z boljšo prodajo luksuznih avtomobilov znamke Mercedes-Benz, kjer se je dobiček glede na lani zvečal za 35 odstotkov, na 1,41 milijarde evrov. V prvem polletju so prodali 12,8 odstotka več oziroma skoraj 784 tisoč vozil, kar je največ v zgodovini. Lepi časi se Nemcem obetajo tudi v drugi polovici leta, saj se septembra začne prodaja novega razreda C na Kitajskem in v ZDA, za Slovenijo pa bo pomemben prodajni uspeh štirisedežnega smarta, ki ga bodo izdelovali v novomeškem Revozu.
Honda obvladuje stroške in veča prodajo
Japonska Honda je v zadnjem četrtletju ustvarila dobro milijardo evrov čistega dobička, kar je skoraj petino več kot lani. Dober poslovni izid pripisujejo predvsem krčenju stroškov ter močni prodaji na japonskem in drugih azijskih trgih. Prodaja tretjega največjega japonskega proizvajalca avtomobilov je zrasla za dobrih pet odstotkov, na 21,8 milijarde evrov. Honda je prodajo doma na letni ravni okrepila za 44,3 odstotka, na 202 tisoč vozil, povpraševanja tako ni prizadelo niti zvišanje prometnega davka. Tokio je aprila prvič v 17 letih zvišal prometni davek, in sicer za tri odstotne točke, na osem odstotkov. V drugih azijskih državah je avtomobilska družba prodajo povečala za 10,9 odstotka, na 316 tisoč vozil, v Severni Ameriki pa denimo zmanjšala za 3,1 odstotka, na 445 tisoč vozil. Honda zaradi dobrih rezultatov pričakuje nekoliko večji celoletni dobiček, ta naj bi dosegel okoli 4,4 milijarde evrov.
Nissan dobiček okrepil za več kot tretjino
Japonski Nissan je v zadnjem četrtletju ustvaril skoraj 820 milijonov evrov čistega dobička, kar je 37 odstotkov več kot v istem času lani. Rast dobička odseva predvsem močno prodajo na glavnih trgih - na Kitajskem in v Evropi. Prodaja Nissana je poskočila za 10,4 odstotka, na 18 milijard evrov, na Kitajskem je na letni ravni napredovala za 21 odstotkov, v ZDA pa za 14. Ugodna prodaja tam in v Evropi je odtehtala upočasnjeno prodajo doma in na hitro rastočih trgih, ki so ostali nestabilni. Na letni ravni naj bi Nissan sicer dosegel skoraj tri milijarde evrov čistega dobička.
Za Renaultov uspeh pomembna tudi Dacia
Šibak evro in upad prodaje na nekaterih trgih so pri Renaultu napovedovali črne oblake nad polletnimi poslovnimi rezultati, a sta nevihto odgnala krčenje stroškov in odlično poslovanje nizkocenovne Dacie. Skupni prihodki Renaulta so se sicer zmanjšali za tri odstotke, na 19,8 milijarde evrov, prodajo vozil po svetu pa so okrepili za slabih pet odstotkov, na 1,37 milijona vozil. K rasti je veliko pripomogla Dacia, saj so prodali 35 odstotkov več vozil kot v istem lanskem obdobju. Čisti dobiček Renaulta ob polletju je dosegel dobrih 800 milijonov evrov. Rezultat je občutno boljši glede na lani, ko bi brez enkratnega odpisa poslov v Iranu znašal približno 600 milijonov evrov. Pri Renaultu so ponosni na obvladovanje stroškov, ob tem napovedujejo nadaljnje upadanje prodaje v Braziliji in Rusiji, veliko pa pričakujejo od novega twinga. Za ves svet ga izdelujejo v Revozu.
Korejsko Kio tepe močan von
Južnokorejska Kia Motors je v drugem letošnjem četrtletju ustvarila 739 milijonov evrov čistega dobička, kar je 13,3 odstotka manj kot v istem obdobju lani. Kia je resda prodala za dobre štiri odstotke več avtomobilov, vendar je njeno poslovanje prizadela močna domača valuta von. Zaradi tega je dobičkonosnost podjetja močno upadla, saj jim izvoz pomeni 75 odstotkov posla. Von se je v primerjavi z dolarjem v drugem letošnjem četrtletju okrepil za več kot osem odstotkov in dosegal najvišjo raven v zadnjih šestih letih. Kia je sicer število prodanih avtomobilov povečala za 4,3 odstotka.
Švedski proizvajalec tovornjakov in avtobusov Volvo Group je v drugem četrtletju ustvaril 270 milijonov evrov čistega dobička, kar je 17 odstotkov več kot lani. Poslovanje v drugem četrtletju je zaznamovalo povečano povpraševanje v Severni Ameriki in na Japonskem. Švedi so sicer v zadnjih letih v okviru zniževanja stroškov odpustili 1.200 zaposlenih, do konca leta naj bi delo izgubilo še 4.400 ljudi. Konec junija so imeli 92.400 zaposlenih ter 14.400 začasnih delavcev in svetovalcev.
Polletna prodaja novomeške družbe TPV, dobavitelja avtomobilske industrije, je lansko presegla za približno devet odstotkov in dosegla 42,9 milijona evrov. Predvsem se je okrepil izvoz, podjetje pa je s polletnim dobičkom nekaj manj kot 1,1 milijona evrov lanske rezultate preseglo za 41 odstotkov. Družba Akrapovič je v prvem polletju prodajo povečala za 23 odstotkov, ob koncu leta pa si obetajo 65 milijonov evrov prodaje in glede na lanski izid do petodstotno rast dobička. Na višino dobička bodo vplivali predvsem izpad in stroški ob selitvi Akrapovičeve proizvodnje iz Ivančne Gorice v Črnomelj.