Avto

Renaultov zvezdnik za sam vrh

Sedli smo za volan morda najbolj pričakovane novosti letošnjega leta, ki bo pri nas naprodaj čez nekaj dni. Renault megane se je s privlačno in svežo obliko, elementi iz večjih bratov ter ceno od 13.990 evrov samozavestno pripravil na spopad z največjim tekmecem

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

14.02.2016 00:01
Čas branja: 5 min

20160210-151001

Vrhunski šport s seboj redno prinaša napete dvoboje, kljub temu pa zna biti za nastopajoče in njihove oboževalce tudi krut. Mnogi odlični športniki imajo na nek način namreč lahko smolo, da nastopajo v času zunajserijskih sodobnikov, vsa njihova superiornost pa zaradi takšnih asov le redko zadostuje za prva mesta. Križaj je imel Stenmarka, vsa F1 Schumacherja, Ronaldo ima Messija, Murray pa Djokovića. Podobno je lahko tudi drugje, denimo v avtomobilizmu - Renault megane ima že od nekdaj VW golfa.

Renault-megane-IV-090.1455401394.JPG.s.960px.jpg

A za francosko klasiko vseeno velja, da je odličen igralec za velike tekme, ki je v dobrih dvajsetih letih pritegnila prek 6,6 milijona kupcev. Tudi pri nas je Renault megane zelo uspešen model. Za francoskim trgom ima ta pri nas namreč največji tržni delež. Prejšnja generacija je osvojila okoli 14 tisoč kupcev, na cestah pa je megane s 44 tisoč primerki tretje najbolj pogosto ime v Sloveniji. V hrbet gleda le manjšemu cliu in - golfu.

Renault-megane-IV-129.1455399262.JPG.n.960px.jpg

Petvratni megane pohod po Sloveniji začenja 24. februarja s šestimi motorji, petimi paketi opreme, ročnim ali 7-stopenjskim dvosklopčnim EDC menjalnikom, petletnim podaljšanim jamstvom in popustom v višini tisoč evrov za vse različice. Vstopni atmosferski bencinec s 115 konji in Life opremo tako stane 12.990 evrov, osnovni 90-konjski dizel z Zen opremo 15.290 evrov, za Slovencem najbolj zanimivi 110-konjski dizel s tretjo stopnjo opreme Intens pa bo treba odšteti 17.490 evrov.

Renault-megane-IV-171.1455398959.JPG.s.960px.jpg

Uvoznik stavi tudi na športni paket GT line, ki je na voljo pri večini različic, na vrhu ponudbe pa je za zdaj turbobencinski model GT z 205-konji in EDC menjalnikom za ceno 23.890 evrov. Megane bo sprva na voljo le kot klasična petvratna kombilimuzina, karavana (grandtour) pričakujemo oktobra, trivratne različice pa ne bo več.

20160210-165700

Ker se je konkurenca v razredu ob zimzelenem Nemcu s prihodom novega Peugeota 308, Škode octavije, prenovljenih Forda focusa, Hyundaija i30 in Kie cee'd ter pred kratkim še nove in prepričljive Opel astre močno zaostrila, so se Francozi temeljito pripravili na veliki trenutek. Na povsem praznem listu papirju so zrisali jedro svoje ponudbe in jo javnosti predstavili lani jeseni v Frankfurtu. Morda tudi z razlogom dokaj blizu fordovega Kölna in Wolfsburga ter nesramno blizu Rüsselsheima, kjer domuje Opel. Javnost mu je zaploskala, a kako dober je megane v živo?

Renault-megane-IV-114.1455401838.JPG.n.960px.jpg

Renault megane četrte generacije je popolnoma nov avtomobil, CMF platformo pa si deli s kadjarjem, espacom in talismanom. Četrta generacija že pri obliki s tretjo nima veliko skupnega, podobno je s tehniko, manj bo karoserijskih izpeljank (le karavan, limuzina je pod vprašajem), uporablja pa nekatere že znane motorje.

Renault-megane-IV-196.1455399832.JPG.s.960px.jpg

Novi model je za šest in pol cm daljši (435,9 cm) ter za dva in pol cm nižji (144,7 cm), snovalci so nekaj centimetrov razširili koloteke spredaj in zadaj ter hkrati nekoliko skrajšali previs zadaj, zato se centimetrski prirastki pod črto niti ne poznajo. Znotraj se zlahka občuti, da ima novi megane daljšo medosno razdaljo (266 cm), za kolena zadaj je namreč za dva centimetra več prostora, prtljažnik pa je s 434 litri (prej 405) med največjimi v razredu. Masa avtomobila je pri tem ostala skoraj enaka (med 1,2 in 1,3 tone).

Renault-megane-IV-150.1455402204.JPG.s.960px.jpg

V razredu z obilico resnih tekmecev novi megane izstopa z dinamičnim videzom, takšnih razmeroma drznih potez in oblikovalskih prijemov pa ne pomnimo vse od zadnjice predprejšnje generacije, ki je ob premieri leta 2002 močno razdelil mnenja. Z boka ima novi Renaultov adut v spodnjem srednjem razredu atletske proporce, dve tretjini višine namreč prispeva karoserija, tretjino stekla.

Renault-megane-IV-144.1455398832.JPG.s.960px.jpg

Majhna okna podajo vtis, da gre za športnika, spodnji rob stekel pa se proti zadku naglo dvigne, kar poudari dinamiko in športnost. S tem je v meganu delno prisoten duh Renault Sporta in Formule 1, na izrazitem prednjem in malce futurističnem zadnjem delu pa nosi prepoznavni svetlobni pečat. Navdih zanje se je oblikovalcem porodil ob svetlobnih slikah Pabla Picassa iz leta 1949, obline na zadku pa ob pogledu na nekatere Louvrske umetnine.

Renault-megane-IV-430.1455400369.JPG.c.960px.jpg

Premišljena in samosvoja zunanjost novega megana, s katero se jasno loči od vseh tekmecev, na cesti hitro pritegne pozornost. To je suvereno dokazal na poti od slovenske prestolnice, skozi Istro do Rovinja. Oči, ki so se obračale za njim, nismo mogli prešteti, prav tako ne voznikov, ki so ga gotovo opazili. Po sili razmer smo se z njim ustavili tudi pred salonom konkurenčne znamke. V trenutku so ga obstopili prodajalci in serviserji, brez fotografiranja ni šlo, prav tako pa so iskreno priznali, da jim »tako noro lep« predstavlja hudo konkurenco.

Renault-megane-IV-307.1455400663.JPG.s.960px.jpg

A novi megane ni atraktiven samo na pogled. Renault je v primerjavi s predhodnikom namreč tudi znotraj naredil velik korak naprej in zgodbo obrnil sebi v prid, saj je bila prejšnja generacija v primerjavi s konkurenco ergonomsko nerodna, slabše kakovosti in v celoti precej bleda, Francozi pa so precej delovnih ur posvetili tudi uglaševanju podvozja in vozni dinamiki.

Renault-megane-IV-263.1455398756.JPG.s.960px.jpg

Širši koloteki spredaj in zadaj ob daljši medosni razdalji ter enaki masi kot prej na cesti poskrbijo za drugačne občutke, kot smo jih bili vajeni pri prejšnji generaciji. Avto se pelje zelo dobro tako na odprtih cestah, kot med ovinki. Vožnja je udobna (pomagajo tudi odlični sedeži), podvozje učinkovito požira luknje, hkrati pa ni premehko in v hitrih ovinkih navduši. K zelo dobri oceni pomagajo tudi nizek položaj sedenja, komunikativen volan ter že znan in preizkušen nabor motorjev.

Renault-megane-IV-047.1455397178.JPG.s.960px.jpg

Megane je na začetku na voljo s tremi bencinskimi stroji (atmosferec bo naprodaj maja), kjer sta na izbiro dve prostornini (1,2 in 1,6) z močjo od 74 kW do 151 kW (GT) oziroma od 100 do 205 konjev. Slednji in model s 97-kilovatnim motorjem (130 KM) sta opremljena s sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom z dvema sklopkama, sicer je menjalnik ročni. Trije štirivaljni dizli (prostornina 1,5 oziroma 1,6 litra) so prisilno polnjeni, njihova moč sega od 66 kW do 118 kW oziroma od 90 do 130 konjev, pri 110-konjskem pa je za 1.500 evrov moč izbrati samodejni menjalnik. Na vrhu ponudbe bo strupeni RS, za katerega se za zdaj ve le da bo zgolj petvratni in zelo verjetno opremljen s samodejnim menjalnikom.

Renault-megane-IV-019.1455397284.JPG.s.960px.jpg

Novinec v kabini prinaša udobje, materiale, izdelavo in tehniko iz domala predsedniškega espaca oziroma poslovnega talismana. Potniki s tem dobijo vtis, da gre za višji razred avtomobila, v katerem se počutijo udobno kot v kakšni dobri in kvalitetno sešiti obleki.

Renault-megane-IV-037.1455397240.JPG.s.960px.jpg

K temu pripomore že lahek dostop do prednjih sedežev, saj je kot odpiranja prednjih vrat precej velik, digitalni merilniki, LCD zasloni (7-palčni in prilagodljiv v instrumentni plošči) in večbarvna ambientalna osvetlitev pa dajejo občutek sodobnosti.

Renault-megane-IV-015.1455400055.JPG.s.960px.jpg

Na sredinskem delu voznikovega okolja glavno mesto zavzema iz talismana in espaca povzet pokončen 8,7-palčni zaslon, ki je občutljiv za dotik. Voznik na njem poleg avdiosistema, navigacije in telefona določa tudi delovanje prilagodljivega sistema Multi-Sense, pripomočkov za vožnjo (radarski tempomat, samodejno zaviranje v sili, sistem za nadzor ohranjanja voznega pasu in mrtvega kota ipd.) ter štirikolesnega krmilnega sistema (4 control) v nabriti različici GT.

Renault-megane-IV-030.1455401603.JPG.w.960px.jpg

To smo na predstavitvi zgolj opazovali, prav dosti pa je nismo pogrešali, saj smo na prvi vožnji sedli v turbodizla s 110 konji in GT Line opremo. Pri tem gre za neke vrste modni trend, ki pa je pri kupcih zelo priljubljen.

Renault-megane-slovenska.1455400839.jpg.s.960px.jpg

Športna oprema tudi megana prijetno začini tako na zunaj (drug odbijač, zadaj difuzor), kot v kabini, kjer je treba pohvaliti športne sedeže z integriranim vzglavnikom in usnjenim volanom. Vsi dodatki so glede na opremo Intens vredni 1.400 evrov, za najbogatejši Bose, ki prinaša tudi LED žaromete, Bose ozvočenje in navigacijo pa je treba doplačati 2.200 evrov.

20160210-123308

Renault megane je pri nas vedno dosegal lepe prodajne rezultate, vendar se je moral zadnja leta zadovoljiti z bronom. Novinec v razredu z obilico resnih tekmecev izstopa z dinamičnim videzom ter prepoznavnim svetlobnim pečatom na prednjem in zadnjem delu, v notranjosti prinaša udobje in tehniko iz večjih modelov, zanaša pa se na učinkovite in varčne motorje. Nagovarjal bo družine in aktivne pare, zanimiv bo kot službeni avto, od 24. februarja naprej pa bo imel zgolj en cilj - skočiti na vrh.

Renault-megane-IV-175.1455399588.JPG.s.960px.jpg

Foto: Matej Kačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Kia stinger brez zadrege nad nemške tekmece
Avto
AvtoMiloš Milač Kia stinger brez zadrege nad nemške tekmece 14

Južnokorejska Kia napada s klasičnim fastbackom oziroma gran turismom vznemirljive podobe, dobre opremljenosti in nedvomno konkurenčnih cen

FINANCE
Avto
Takšen bo novi kia ceed
Avto
AvtoMiloš Milač Takšen bo novi kia ceed 7

Korejska Kia predstavlja prve skice nove generacije priljubljenega modela, novo je tudi ime. Namesto cee'd se bo imenoval ceed

FINANCE
Avto
Kaj prinaša tretja generacija kie ceed
Avto
AvtoMiloš Milač Kaj prinaša tretja generacija kie ceed 1

Korejska Kia tudi v času športnih terencev nadaljuje zgodbo klasičnega kompaktnega petvratnega modela ceed. Novi model bo pri nas konec poletja.

FINANCE
Prevozi
Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja
PRO
Prevozi
Prevozi
PrevoziRedakcija Prevozi Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja (PRO)

Transport poganjajo stroji, tovornjaki, dostavniki in drugi. V drugačnih konfiguracijah živijo življenje delavcev, denimo na poplavnih območjih Črne na Koroškem, ki smo jo obiskali sredi februarja.

FINANCE
Avto
Kia, ki vam jo bodo mnogi zavidali
Avto
AvtoMatej Kačič Kia, ki vam jo bodo mnogi zavidali 44

Stinger GT je hudo privlačen, že kar nastopaški kupe, ki navduši s športnostjo in eleganco, dokončno pa te »zakuri« z zmogljivostmi biturbošestvaljanika, vozno dinamiko in vse prej kot zasoljeno ceno.

FINANCE
Avto
Avto postaja intimni prostor, avtonomni dostavnik ali potujoča trgovina
Avto
AvtoMiloš Milač Avto postaja intimni prostor, avtonomni dostavnik ali potujoča trgovina 5

Sejem elektronike CES v Las Vegasu prikazuje zanimivo prihodnost mobilnosti, ki iz enačbe vselej povsem izloča voznika.

FINANCE
Avto
Mali korejec nesramno izziva konkurenco
Avto
AvtoJanez Kovačič Mali korejec nesramno izziva konkurenco 7

Stonic napenja tržne razmere v razredu majhnih športnih terencev do vrelišča, saj je oblikovno simpatičen in vozno spodoben, za povrh pa še censko konkurenčen, kar je v teh krajih eden najpomembnejših adutov.