GOLJUFANJE

Posreduje avtomobile, služi pa s številko 090

Objavljeno 13. december 2015 17.00 | Posodobljeno 13. december 2015 17.00 | Piše: Tomica Šuljić

Tomaž Hodnik lovi prodajalce avtomobilov prek komercialne številke.

Ko prodajalci objavijo oglase, dobijo od podjetja Tele-car vabilo, naj jih pokličejo na 090. Foto: avto.net

SLOVENJ GRADEC – Ko smo v začetku oktobra objavili zgodbo Obrada Dabića iz Ljubljane, ki je s klici na komercialno številko 090 v upravljanju TV Golica namesto nagrade dobil popopran telefonski račun, so se kar usule sorodne prigode naših bralcev: Rudi Gabrovšek se je pritoževal, da je imel linijo samo nekaj sekund, in že je bil strošek telefona 100 evrov: »Zakaj se Golici to dovoljuje?« Martin Dolinšek je take račune prijavil na policijo in inšpekcijo, a Golica to počne še naprej. Še najslabše jo je odnesel bralec Zdravko Pisnik, ki je maja letos na Golici zadel 50 evrov, avgusta pa še pametni telefon; ob včerajšnjem telefonskem klicu je povedal, da nobene od nagrad še ni prejel: »Račune za telefon pa sem moral poravnati, vendar nobeden ni bil pod 40 evri.« Na TV Golica pa je urednica programa Nina Maurovič pojasnila, da Zdravko najbrž ni prebral drobnega tiska na internetu, kjer piše: » Če dobim nagrado, bom to prejel v roku 100 do 200 delovnih dni.« Delovnih! To pomeni okoli deset mesecev čakanja. Toda na ljudi, ki bodo poklicali na številke 090, še zdaleč ne prežijo z nagradnimi igrami ali vedeževanji.

Nizka cena, visok račun

Vmes je na enem od družabnih omrežij na spletu val negodovanja zbudila objava Lare Matan: »Dam oglas za avto na avto.net in edini k mi piše je en kreten.« Sledi prepis SMS-sporočila, poslanega brezplačno prek storitve najdi.si »Dober dan.Zanimamo se za vas avto,ce ga se prodajate?Javite nam prosim na našo komerc.st(2,19 evra/min)smo resni,imamo kupca za vozilo.Telecar s.p.TELEFON-090140802.« Nadaljevanje Larinega razmišljanja je dovolj zgovorno: »Komaj čakam, da poklicem na cifro 090 nekoga, ki mi piše z najdi.si in ima že kupca za moj avto, o katerem sicer čisto nič pametnega ne ve.«

Podjetje Tele-car Tomaž Hodnik, s. p., iz Slovenj Gradca ima v svojem opisu številne dejavnosti: »Avtohiša in gospodarska vozila; Nega telesa; Motorji in oprema; Šport in oprema; Varstvo otrok; Zaposlovanje,« izdajajo spletne evidence poslovnih portalov. Čeprav se večina ljudi zaveda, da so klici na 090 salamensko dragi (v primeru podjetja Tele-car pač 2,19 evra na minuto), jih življenjska razpotja zavedejo v upanju, da se na drugi strani slušalke ne skriva nekdo, ki je pripravljen mastno računati svoje storitve, ampak rešitev njihovih težav. Larin oglas je iz leta 2015; svetovni splet pa razkriva, da podjetje Tele-car pritožbe žanje že mnoga leta.

Pred petimi leti je uporabnik enega od spletnih forumov z vzdevkom Steinkauz takole opisoval peripetije: »Problem je da so cene vedno nizke, vendar oglaševanega sploh nima. To je problem. Če bi dejansko imel oglaševan avto po taki ceni, bi tudi 090 klical. In po moje ne pokliče tako malo ljudi. Ko sem jaz kupoval, ga nisem klical, ga je pa foter ki je tudi gledal, če bo kak pameten avto.« To je že leta 2005 ugotavljal drug uporabnik drugega foruma Ozzy: »Nizka cena je samo krinka in načrt, kako privabit ljudi, da pokličejo. Vsak trgovec, ki ima kontaktna 090 je zlo zelo sumljiv in takoj veš, da nekaj ni v redu in izogibaj se jih k hudiča.«

Posel ne cveti (več)

Čeprav mnogi trdijo, da je Tomaža Hodnika težko izslediti, ni tako; poklicali smo na njegovo komercialno številko in si (po opozorilu posnete tajnice, da gre za klic, ki stane 2,19 evra na minuto) zagotovili pojasnila. Hodnik vneto trdi, da ne zavaja: »Verjetno ste slišali, koliko je strošek klica, vam je odzivnik povedal.« Pravi, da ne delijo praznih obljub, ampak: »Imamo stranke, ki se za določena vozila zanimajo, ne morem pa garantirati, da bo avto prodan.« O prijavah ljudi, ki so se počutili ogoljufane, pa poslovnež de: »Jaz ne vem, kaj ima kdo za prijaviti, ne razumem tega. Nikogar ne silimo.«

Tržna inšpekcija ni tega mnenja: »V letih 2005 in 2007 smo vodili inšpekcijske postopke zaradi neoznačene cene klica. V letu 2011 je bil ugotovljen primer nepoštene poslovne prakse in zavajajoče nepoštene prakse,« je zapisala glavna tržna inšpektorica Andrejka Grlić. Zaradi kršitev zakona o varstvu potrošnikov mu je bilo izrečenih za 9180,44 evra glob. Hodnik pa brez sramu pobija navedbe inšpekcije, a z dvomljivimi argumenti: »To je bilo zaradi oglaševanja osebnih vozil iz tujine, ker se ukvarjamo s posredništvom pri uvozih iz tujine. Takrat je bila globa, ker je bilo treba vozila uvoziti.« Trdi, da imajo »vse po regelcih: mi pošljemo oziroma se zanimamo za avto, pokličemo stranko, pošljemo SMS. Če pa stranka nazaj pokliče na komercialno linijo, je to njena odločitev, mi nikogar ne silimo,« pravi Hodnik. Telekom Slovenije je prvo kršitev – po opozorilu stranke – zaznal komaj lani.

Vendarle pa se zdi, da Slovenci skozi leta vse manj zaupajo na slepo: če je Hodnikov s. p. še leta 2009 imel več kot 12.000 evrov čistih prihodkov od prodaje, je vsaj zadnji dve leti ta številka krepko pod 5000 evri, izguba pa znaša okoli osem tisočakov za leti 2013 in 2014. »Ne vem, kje gre posel odlično. Gre slabo, normalno, da gre slabo,« je ob našem navajanju poslovnih izidov v slušalko rezko prhnil Hodnik. Šlo mu bo še slabše: Grlićeva je namreč navedla tudi, da so letos zoper Hodnikovo početje prijeli dve prijavi, vendar postopka še nista zaključena; v skupnem seštevku pa mu v bližnji ali daljni prihodnosti preti kar do 57.000 evrov kazni! Glavna tržna inšpektorica dodaja: »V primeru kakršnih koli spornih navedb ali suma nanje se lahko obrnete na ministrstvo za gospodarski razvoj ali tržno inšpekcijo kot organ pred nepoštenimi poslovnimi praksami,« je zaščitniško sklenila Grlićeva. 

Deli s prijatelji