Če smo bili doslej pri nakupu sončnih očal pozorni na njihovo sposobnost zaščite pred UV-žarki, bi se v prihodnosti znali zanimati tudi za njihovo zmožnost zaščite pred odvečnimi informacijami. To si vsaj želita Američana Scott Blew in Ivan Cash, ki sta izdelala prva informacijska očala oziroma očala, ki zakrijejo sliko na lcd- in led-zaslonih. Zamisel je spodbudil film Oni živijo iz leta 1988, kjer glavni lik John Nada pride do posebnih sončnih očal, ki zakrivajo oglase in na njihovem mestu izpišejo resnično sporočilo oziroma namen oglasa. Blew in Cash menita, da ob poplavi zaslonov, ki nas na vsakem koraku obstreljujejo z oglasi in drugimi nepotrebnimi podatki, takšno zaščito potrebujemo tudi v resničnem svetu.

Čeprav se zdi, da bo tak izum izredno zapleten in bo moral uporabnik na glavi poleg očal nositi še kakšno pametno napravo, ki je sposobna zaznati, kdaj gleda v zaslon, ni tako. Rešitev je v resnici izredno preprosta. Lcd- in led-zasloni namreč oddajajo svetlobo s točno določeno polarizacijo oziroma smerjo elektromagnetnega valovanja in se v tem razlikujejo od večine drugih virov svetlobe, kjer je smer tega valovanja običajno bolj naključna. Razvijalcem je zato že v preteklosti uspelo izdelati posebne prekrivne filme, ki se jih lahko prilepi na steklo. Če bi si s takšnim steklom ogradil pisarno, bi lahko mimoidoči brez težav videli, kaj se dogaja v njej, ne bi pa videli, kaj se predvaja na zaslonih, ki bi bili črni in bi dajali vtis, da so izklopljeni.

Težave povzročajo oled-zasloni

Blew je pred časom naletel na članek o takšnem filmu in se začel spraševati, kaj bi se zgodilo, če bi film prilepil na očala. Zamisel je predstavil prijatelju Ivanu Cashu in skupaj sta se lotila novega projekta. Pozneje sta ugotovila, da posebnega filma niti ne potrebujeta. Enak učinek je namreč mogoče doseči z vsakim polariziranim steklom, če ga dovolj zarotiramo, da preneha prepuščati polarizirano svetlobo, ki jo je v prejšnji postavitvi še prepuščalo.

Žal očalom ne uspe zakriti slike čisto vseh naprav. Težave predstavljajo predvsem dražji pametni telefoni, saj so opremljeni z oled-zasloni, ki jih polarizirana stekla ne zakrijejo. Prav tako očala naj ne bi zakrivala čisto vseh računalniških monitorjev. Tako so očala v trenutni obliki koristna predvsem pred vsiljivimi televizorji in oglasnimi zasloni. Blew in Cash sta že pridno na delu, da bi očala nadgradila z zmogljivostmi še širše zaščite. V pogovorih z vodilnimi optičnimi inženirji pri Nasi, Waymu in Snapu sta razvila tudi že nekaj idej, kako bi lahko storila naslednji korak. Da bi ga lahko financirala, pa sta trenutno različico očal irl glasses ponudila na kickstarterju, kjer sta dosegla izjemen uspeh in za petkrat presegla zastavljeni cilj naročil v skupnem znesku 25.000 dolarjev.