Jesenski izvozni fokus bo v uvodu namenjen napovedim, kakšno bo mednarodno poslovno okolje v letu 2019, v nadaljevanju pa nas čaka zanimiv, motivirajoč in koristen pogovor, ki se bo dotaknil novih rešitev za izzive mednarodnega poslovanja, predvsem na področju mednarodne prodaje, trženja in logistike.
V uvodnem govoru nam bo Mojmir Mrak z ljubljanske ekonomske fakultete predstavil svoje napovedi gibanja mednarodnega poslovanja v prihodnjem letu. Sledil mu bo Peter Novak iz Kolektorja Etre, ki je bil na letošnji Izvozni konferenci razglašen za najboljše izvozno podjetje in mu je podeljen naziv zmagovalec slovenskega izvoza.
Kolektor Etra izbira zahtevne kupce
Njihovi partnerji morajo zagotavljati visoko kakovost, dobro storitev in točnost dobav. »Vstopiti v podjetja, kot so E-on, RWE, Vattenfall, EDF, Statkraft, ni preprosto, saj imajo visoka merila ter dolgotrajne in zahtevne predkvalifikacijske postopke,« pove Novak in doda, da je prednost delati s takimi podjetji, da plačila niso problematična, zato nimajo odprtih zapadlih terjatev. Za njih je tradicionalno najboljši trg na Švedskem, kjer nameravajo največ prodaje ustvariti tudi v prihodnjem letu. Med pomembnejšimi pa so še Nemčija, Norveška in Velika Britanija.
Primeri dobre prakse
V drugem delu bodo sledili primeri dobre prakse pri logistiki, reorganizaciji ponudbe in prodaje. Peter Waldenberger iz podjetja Gebruder Weiss bo govoril o mednarodnem transportu.
»Pomembno je, da pošiljatelj špediterju posreduje vse podatke v zvezi s tovorom, se pravi, ali gre za (temperaturno) občutljivo blago, ali je mogoče nanj kaj naložiti, ali morda vsebuje nevarne snovi ...« so sporočili iz podjetja in opozorili, da bi morali pošiljatelji izbirati le preverjene špediterje, z mednarodno mrežo poslovalnic, ki ponujajo lokalno podporo in nenehno sledenje blaga.
Žan Menart (Smart Optometry) bo predstavil, kako so popolnoma preoblikovali svoj izdelek in kako so se lotili trga Združenih držav Amerike, kjer se jim trenutno kaže precejšen potencial. »Pri vstopu na nove trge opravimo temeljit pregled trga in nakupnih navad tamkajšnjih potencialnih strank. Nato začnemo pripravo nabora možnih partnerjev, ki nam lahko omogočijo čim hitrejši in najučinkovitejši vstop na trg – bodisi zaradi svojih dobro zgrajenih prodajnih kanalov bodisi zaradi svojega položaja na samem trgu,« na kratko opiše prodajni postopek Menart.
Konkreten primer reorganizacije prodaje bosta ob koncu predstavila Rok Kokalj (Nevron, d. o. o.) in Mitja Špende (Creatim Ržišnik Perc, d. o. o.). »Pravilna uporaba družbenih omrežij nam preprosto omogoča grajenje odnosov s pomembnimi mednarodnimi odločevalci, kar v preteklosti ni bilo možno,« pove Špende in doda, da je tak pristop občutno cenejši od tradicionalnih, zahteva pa hiter odziv in nenehno optimizacijo, česar velike organizacije ponavadi niso zmožne.