(intervju) Kako bo obogatena resničnost spremenila vaše življenje

Jean-Francois Chianetta je futurist in ustanovitelj podjetja Augment
21.09.2018 14:00
Čas branja: 3 min

Jean-Francois Chianetta je futurist in prepoznaven vodja v nastajajočem svetu obogatene resničnosti. V letu 2011 je ustanovil podjetje Augment z vizijo združevanja digitalnega in fizičnega sveta svet prek obogatene resničnosti. Od leta 2011 do danes je zgradil eno izmed vodilnih podjetij na področju obogatene resničnosti. Na 20. Poslovni konferenci Portorož bo govoril o povezovanju fizičnega sveta in e-trženja s pomočjo tehnologije.

Kdaj in kako bo obogatena resničnost (augmented reality) vplivala na naše vsakdanjo življenje? Kje bo pustila največji vtis?

Obogatena resničnost je na poti, da postane naslednji vmesnik med nami in virtualnim svetom. Tranzicija s starega vmesnika, namiznega računalnika, na novega (pametni mobilni telefon) je skoraj končana. Daje nam svobodo, da gremo kamorkoli in še vedno ostanemo povezani z vsem, kar potrebujemo. Naslednji korak bo, da umaknemo zaslon in vse informacije prestavimo v resnični svet ter tako s temi podatki komuniciramo kot z drugimi vsakodnevnimi predmeti.

Odločilni trenutek za obogateno resničnost bo, ko bomo imeli pravo strojno opremo. Nekako tako kot so pametni mobilni telefoni zaživeli z napravami z iOSom in Androidom. Obogatena resničnost bo imela širok vpliv na naša življenja; vse, česar se bomo dotaknili, bo povezano z digitalnimi informacijami.

Robotizacija, umetna inteligenca, vse to že spreminja trg dela, službe … Kakšen vpliv bi lahko imela obogatena resničnost?

Obogatena resničnost naredi informacije tako vizualizirane in dostopne, da lahko vsak hitro obvlada določeno temo. Denimo v industriji lahko delavci z očali za obogateno resničnost neko komponento namestijo trikrat hitreje kot na podlagi pisnih navodil. Zdaj pa si predstavljate, kaj bi to pomenilo za vsa področja življenja.

Kaj je obogatena prodaja (augmented commerce), povedano čim bolj poenostavljeno?

Gre za sposobnost, da si izdelek pred nakupom ogledate v svojem domu, kot da bi že bil tam. Prinese nakupno izkušnjo neposredno k vam z dodano vrednostjo, da vidite, kako in kam izdelek sodi.

Kako obogatena prodaja pomaga kupcu?

Predstavljajte si, da želite kupiti ogledalo, ki bi ga montirali nad kavč. Danes potrebujete meter, da izmerite prostor, pregledati morate tisoče ogledal v trgovini in se zasuti s kupom tehničnih informacij, da najdete pravo velikost.

Če to izkušnjo postavimo v obogateno resničnost, to deluje nekako tako: izberete vrsto izdelka, ki bi ga kupili, odprete kamero, jo usmerite proti prostoru, kamor bi postavili ogledalo, in narišete približno velikost, ki bi jo imeli. V sekundah lahko pregledate vsa ogledala, ki bi vam ustrezala, sprejmete informirano odločitev in takoj kupite izdelek. Izkušnja kupca se tako z nekaj ur skrajša na nekaj minut.

S čim se ukvarjate v podjetju Augment in kakšni so vaši načrti za prihodnost?

Danes se osredotočamo na vizualizacijo izdelkov, saj to prinaša takojšnjo vrednost, preostale komponente bomo dodali z napredkom tehnologije in zavedanja kupcev. Svet vidimo kot mesta, v katerih živimo, stvari, s katerimi ta mesta zapolnimo, in ljudi, ki med seboj sodelujejo. Dolgoročna vizija je, da so mesta, stvari in ljudje lahko resnični ali virtualni in združeni v vseh možnih kombinacijah.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Podjetnik
Le še do petka lahko prosite za povračilo fiksnih stroškov za zadnje četrtletje
Podjetnik
PodjetnikŠpela Mikuš Le še do petka lahko prosite za povračilo fiksnih stroškov za zadnje četrtletje 1

Ukrep je bil sicer podaljšan - izjava za letošnje prvo četrtletje bo na voljo naslednji teden

FINANCE
Podkast Finance: Koliko več bomo plačevali za elektriko
Finance
Nova storitev Financ
Redakcija Financ Podkast Finance: Koliko več bomo plačevali za elektriko 7

Kot bi nas vrgli v vodo, zdaj pa se naučite plavati, uvedbo novega sistema obračunavanja omrežnin opisujejo predstavniki podjetij, s katerimi smo govorili v podkastu.

Tovarna
Novice
Digitalni šampioni z jasno strategijo digitalne preobrazbe
Tovarna leta
NoviceSabina Petrov Digitalni šampioni z jasno strategijo digitalne preobrazbe

Rezultat je višanje vrednosti za kupce, zaposlene in lastnike

Tovarna
Novice
(intervju) Pričakujemo razcvet digitalne preobrazbe v Sloveniji in regiji
Tovarna leta
NoviceSabina Petrov (intervju) Pričakujemo razcvet digitalne preobrazbe v Sloveniji in regiji

Vzpostaviti želimo bazo znanja in jo nesebično deliti z uporabniki, saj so digitalne tehnologije zelo kompleksne in zahtevajo multidisciplinarno znanje, pravi Zlatko Šimunec, lastnik in direktor hrvaške skupine CADCAM Group

FINANCE
IKT
Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!
IKT
SPLETNO POSLOVANJE
IKTFinance PRO Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!

Z izborom želimo ozaveščati o pomenu in koristih digitalizacije medpodjetniškega poslovanja ter predstaviti slovenske dobre prakse spletnega poslovanja na področju B2B