Jean-Francois Chianetta je futurist in prepoznaven vodja v nastajajočem svetu obogatene resničnosti. V letu 2011 je ustanovil podjetje Augment z vizijo združevanja digitalnega in fizičnega sveta svet prek obogatene resničnosti. Od leta 2011 do danes je zgradil eno izmed vodilnih podjetij na področju obogatene resničnosti. Na 20. Poslovni konferenci Portorož bo govoril o povezovanju fizičnega sveta in e-trženja s pomočjo tehnologije.
Kdaj in kako bo obogatena resničnost (augmented reality) vplivala na naše vsakdanjo življenje? Kje bo pustila največji vtis?
Obogatena resničnost je na poti, da postane naslednji vmesnik med nami in virtualnim svetom. Tranzicija s starega vmesnika, namiznega računalnika, na novega (pametni mobilni telefon) je skoraj končana. Daje nam svobodo, da gremo kamorkoli in še vedno ostanemo povezani z vsem, kar potrebujemo. Naslednji korak bo, da umaknemo zaslon in vse informacije prestavimo v resnični svet ter tako s temi podatki komuniciramo kot z drugimi vsakodnevnimi predmeti.
Odločilni trenutek za obogateno resničnost bo, ko bomo imeli pravo strojno opremo. Nekako tako kot so pametni mobilni telefoni zaživeli z napravami z iOSom in Androidom. Obogatena resničnost bo imela širok vpliv na naša življenja; vse, česar se bomo dotaknili, bo povezano z digitalnimi informacijami.
Robotizacija, umetna inteligenca, vse to že spreminja trg dela, službe … Kakšen vpliv bi lahko imela obogatena resničnost?
Obogatena resničnost naredi informacije tako vizualizirane in dostopne, da lahko vsak hitro obvlada določeno temo. Denimo v industriji lahko delavci z očali za obogateno resničnost neko komponento namestijo trikrat hitreje kot na podlagi pisnih navodil. Zdaj pa si predstavljate, kaj bi to pomenilo za vsa področja življenja.
Kaj je obogatena prodaja (augmented commerce), povedano čim bolj poenostavljeno?
Gre za sposobnost, da si izdelek pred nakupom ogledate v svojem domu, kot da bi že bil tam. Prinese nakupno izkušnjo neposredno k vam z dodano vrednostjo, da vidite, kako in kam izdelek sodi.
Kako obogatena prodaja pomaga kupcu?
Predstavljajte si, da želite kupiti ogledalo, ki bi ga montirali nad kavč. Danes potrebujete meter, da izmerite prostor, pregledati morate tisoče ogledal v trgovini in se zasuti s kupom tehničnih informacij, da najdete pravo velikost.
Če to izkušnjo postavimo v obogateno resničnost, to deluje nekako tako: izberete vrsto izdelka, ki bi ga kupili, odprete kamero, jo usmerite proti prostoru, kamor bi postavili ogledalo, in narišete približno velikost, ki bi jo imeli. V sekundah lahko pregledate vsa ogledala, ki bi vam ustrezala, sprejmete informirano odločitev in takoj kupite izdelek. Izkušnja kupca se tako z nekaj ur skrajša na nekaj minut.Kako je v praksi videti nakupna izkušnja z obogateno resničnostjo
S čim se ukvarjate v podjetju Augment in kakšni so vaši načrti za prihodnost?
Danes se osredotočamo na vizualizacijo izdelkov, saj to prinaša takojšnjo vrednost, preostale komponente bomo dodali z napredkom tehnologije in zavedanja kupcev. Svet vidimo kot mesta, v katerih živimo, stvari, s katerimi ta mesta zapolnimo, in ljudi, ki med seboj sodelujejo. Dolgoročna vizija je, da so mesta, stvari in ljudje lahko resnični ali virtualni in združeni v vseh možnih kombinacijah.