Kljub stavki Arrivinih voznikov so izpeljali večino linij

Avtobusi vozijo ob konicah in do vseh zdravstvenih ustanov. Škodo zaradi stavke še ocenjujejo.

Objavljeno
04. september 2017 10.01
Posodobljeno
04. september 2017 10.00
mpi*avtobusni prevozniki
A. S.
A. S.
Slovenija – Vozniki avtobusov treh družb iz skupine Arriva Slovenija (Arriva Dolenjska in Primorska, Arriva Štajerska in Alpetour - Potovalna agencija) so ob osmih zjutraj začeli s stavko. Dosedanja pogajanja niso prinesla ne zamrznitve ne odpovedi stavke ne rešitve. Napovedi novih pogajanj še ni.

Po popoldanskih navedbah vodstva skupine, ki je potek stavke spremljalo, je od 574 zaposlenih voznikov v teh družbah dopoldne delalo 508 voznikov, 66 pa jih je stavkalo. Skupina Arriva Slovenija je kljub stavki uspela izvesti večino linij, škodo pa so popoldne še ocenjevali.

Ob napovedi stavke reprezentativnega Sindikata voznikov avtobusov Slovenije (SVAS) so v stavkovnem odboru napovedali, da bodo avtobusi vozili v času jutranje in popoldanske konice, v nedeljo pa so izjeme razširili na čas med 4. in 8. uro, med 13. in 16. uro, med 21. in 23. uro ter na vse vnaprej predvidene mednarodne prevoze. Ohranili pa so že v napovedi stavke predvidene vse vožnje do zdravstvenih ustanov.

Avtobusi, ki so v omenjenih časovnih intervalih pričeli z vožnjami, jih bodo tudi dokončali, navodilo stavkajočim pa je, da je manj več, kar pomeni, da v primeru, da ni čisto jasno, ali naj avtobus odpelje z začetne postaje, to vsekakor stori.

Delodajalci: Škoda bo velika

Iz skupine Arriva Slovenija so v soboto ob pol enih zjutraj sporočili, da sta se delodajalska in delojemalska stran dogovorili, da dogajanja ne bodo komentirali. V nedeljo ob osmih zvečer so iz skupine Arriva Slovenija sporočili, da je vodstvo skupine predlagalo preložitev stavke in reševanje spornih vprašanj po postopku mediacije, kar naj bi bilo po njihovem mnenju najpravičnejša rešitev, »boljša, bolj razumna in bolj smiselna« od napovedane stavke. Stavkovni odbor tega predloga ni sprejel.

V sporočilu so zapisale besede direktorja in predsednika uprave družb skupine Arriva Boja Karlssona, da je stavka po njegovem mnenju neupravičena, saj je »skupina Arriva vselej in v celoti spoštovala vse panožne kolektivne pogodbe kot tudi kolektivne pogodbe posameznih podjetij skupine Arriva Slovenija, redno izplačevala plače, vse dodatke in nadure v skladu z dogovorjenimi višinami.« Zagrozil je tudi, da bo stavka »sankcionirana, če se bo izkazalo, da je nezakonita. To pomeni od kršitve delovnih obveznosti do odškodninskih in kazenskih tožb. Škoda bo velika«.

Popoldne pa so iz skupine Arriva Slovenija navedli Karlssonove besede, da poslovodstvo »na izsiljevanje in vsiljevanje takih zahtev stavkovnega odbora ne more in ne bo pristalo«. V skupini še vedno upajo, da bodo predstavniki stavkovnega odbora pristopili k skupnemu in konstruktivnemu reševanju problema. Sporočili so še, da so bili vsi zaposleni »korektno obveščeni, da udeleženci stavke nimajo pravice do nadomestila plače«.

Bo Karlsson se še zahvaljuje tistim voznicam in voznikom, ki kljub stavki delajo in »razumejo sporočilo vodstva, da stavka ni primerno sredstvo za doseganje ciljev«. Njegov »apel tistim, ki danes stavkajo, razumevajoč njihovo pravico do tega ravnanja, naj si bo razlog zanjo tak ali drugačen, je, da se vrnejo na delovna mesta in da pomagajo, da s skupnimi močmi pogovore nadaljujemo in končamo kot uspešna organizacija, ki bo imela prihodnost tudi v bodoče.«

Sindikat voznikov: Ne razumejo bistva stavke

Damjan Volf je v imenu SVAS dopoldne navedel, da je v Luciji stal celotni park in da je že prišlo do prvih incidentov, o katerih so obvestili ustrezno inšpekcijo. Delodajalec je namreč v Mariboru in na Gorenjskem želel plakate v velikost pisarniškega papirja v formatu A4 umakniti iz avtobusov. Na službene telefone je delodajalec tudi sporočal voznikom, da je stavka nezakonita.

Damjan Volf meni, da delodajalec ne razume bistva stavke. Stavkovni odbor je na nedeljskih pogajanjih po njegovih besedah odstopil od vseh zahtev, razen od povišanja urne postavke voznikov (s pet na sedem evrov) in ureditve kolektivnih pogodb v nekem doglednem času. O ponujeni meditaciji Volf meni, da bi bil rezultat podoben kot je v primeru mediacije med Hrvaško in Slovenijo o meji; bila bi nezavezujoča.

Damjan Volf poudarja, da delodajalec na dosedanjih pogajanjih ni sprejel niti enega predloga stavkovnega odbora, v nedeljo pa se je izgovarjal, da bi v primeru izpogajane višje urne postavke za voznike temu nasprotovali drugi reprezentativni sindikati v skupini.