Svet
82 ogledov

Zato vozila UPS ne zavijajo levo

UPS dostavni tovornjak UPS
Vozila UPS redko kdaj zavijajo levo. S takšnim načinom vožnje privarčujejo.

V podjetju UPS pravijo, da s tem, ko pri dostavah le redko zavijajo levo, letno prihranijo na milijone litrov goriva, zmanjša pa se tudi število izpustov. S takšnim načinom vožnje so začeli že pred desetletji, sedaj pa jim pri načrtovanju poti pomaga posebna programska oprema.

Zavijanje v levo se običajno obravnava kot manj varno in potratno. "Pri zavijanju levo se porabi več goriva, ker avto dlje časa stoji na mesto, kar tudi za samo vozilo, ni dobro," je za CNN povedal Jack Levis iz podjetja UPS. "Naša vozila bodo zavijala levo, a le, kadar je to nujno potrebno."

Dostavna vozila imajo tako načrtovano pot, da se izognejo tistim levim zavojem, ki jih ni treba opraviti. Takšno načrtovanje poti uporabljajo v večini držav, kjer so prisotni.

Razvili lastno programsko opremo

Podjetje je za lastne potrebe ustvarilo zemljevide, ki so po njihovih besedah bolj natančno kot komercialno dostopni. "Googlovi zemljevidi nudijo možnost najbolj neposredne poti do cilja, pri čemer se ne izogiba levim zavojem," pravi Levis. Njihova programska oprema vsebuje podatke o parkiriščih, zasebnih dovozih, različnih omejitvah hitrosti in poteh, ki niso dostopne za tovornjake. V primeru nepotrebnega zavijanja levo se ocenjeni čas potovanja podaljša za približno 20 sekund.

Včasih lahko privarčujejo tudi, če se peljejo po daljši poti in tako na koncu privarčujejo pri denarju in gorivu. Tom Vanderbilt, avtor knjige Traffic: Why we drive the way we do (Promet: zakaj vozimo, kot vozimo), je za CNN poudaril, da je to včasih težko razumeti, a je promet zapleten sistem, kjer je včasih težko razumeti celotno sliko.

Podjetje UPS je že v 70. letih prejšnjega stoletja začelo načrtovati svoje dostave tako, da so večinoma zavijali le desno. Pred devetimi leti so začeli uporabljati program, ki jim lahko izračuna najboljšo možno pot, pri čemer daje prednost zavijanju desno. "Deset let smo potrebovali, da smo ga optimizirali. Najtežje je bilo sprogramirati tako, da je sistem začel razmišljati bolj kot voznik in manj kot računalnik," je pojasnil Levis.

Prihranijo do 400 milijonov letno

UPS samo v ZDA dnevno opravi 18 milijonov dostav. Njihov program dnevno analizira 250 milijonov naslovov in vsako minuto optimizira 30.000 poti. S tem prihranijo od 300 do 400 milijonov dolarjev letno pri gorivu, plačah in stroških obratovanja vozil.

Kaj pa na poti v službo?

Metoda deluje v primeru vnaprej načrtovanih dostav, pri vsakodnevni vožnji pa so poti veliko bolj naključno izbrane, pravi Wayne Gerdes, svetovni rekorder v vožnji z najmanjšo porabo goriva. Gerdes poudarja, da se posamezniki zavijanju levo včasih preprosto ne morejo izogniti. Ker pa se pogoji in razmere v prometu iz leta v leta spreminjajo, predlaga preverjanje učinkovitosti novih cestnih pridobitev na vaši poti. 

 

 
Komentarjev 5
  • f5b0a37161572a16434c3a9b735044179b6963f0 08:09 23.februar 2017.

    vprašaš policista in problem je rešen,ne grizejo policaji so glih tako ljudje kot mi vsi

  • zdrej 14:40 21.februar 2017.

    Kaj zdaj, je dovoljeno ali ni? Če je , kje se to lahko preveri?

  • Ivo 21:46 19.februar 2017.

    Tudi pri nas je že eno leto to dovoljeno. Ampak kot vsaka sprememba v prometni varnosti bo tudi ta počakala na boljše čase in novo vodstvo agencij, ki se s tem ubadajo... Bo, do izteka mandata bo še šlo, naj ...prikaži več naslednji to uvede... Meni je važno, da pride plača...