Električne tesle se lahko hitro napolnijo na Brdu

Hitra polnilnica za voznike tesel, ki potujejo iz srednje Evrope proti jugu, ne navdušuje vseh.

Objavljeno
21. avgust 2014 16.54
Električna polnilnica Tesla
B. T., gospodarstvo
B. T., gospodarstvo

Ljubljana - Evropska podružnica ameriškega proizvajalca električnih avtomobilov Tesla Motors je v sodelovanju s slovenskim podjetjem Avant Car na Brdu danes odprla prvo polnilno postajo za električne avtomobile znamke Tesla.

Super polnilnice Tesla, kot jim pravijo, veljajo ta hip za najzmogljivejše na svetu. Naprava omogoča brezplačno polnjenje za prestižne tesle model S, sporočajo iz hotela Four Points by Sheraton Ljubljana Mons, kjer so postavili novo polnilnico. Ta deluje z močjo 135 kilovatov in črpa povsem čisto električno energijo, ki jo dobavlja Elektro Celje Energija. Polnjenje, ki traja od 20 do 40 minut, torej za eno kosilo na daljši poti, zadostuje za okoli 500 kilometrov vožnje. V hotelu se namreč nadejajo, da bodo voznili tesel iz srednje Evrope spoznali, da jim polnilnica omogoča brezskrbno potovanje proti jugu, saj se nahaja na strateški lokaciji, tik ob glavni ljubljanski obvoznici, ki je povezana z glavnimi avtocestnimi sistemi stare celine.

Nova lokacija super polnilnice v Ljubljani je sicer del dolgoročnega načrta Tesla Motors, ki vključuje dodatno gradnjo brezplačnih polnilnic v Evropi do leta 2015. Ljubljanska polnilna postaja je za zdaj edina v regiji, iz spletne strani podjetja Tesla Motors pa je razbrati, da sta v bližnji prihodnosti v načrtu še vsaj dve polnilnici v Sloveniji. Podjetje Avant car je sicer uvedlo storitev dolgoročnega najema tesel, v ponudbi imajo tudi najem tega prestižnega vozila z voznikom, na odgovore, ali bi na novi polnilnici lahko napolnili tudi druga vozila z ustrezno tehnologijo oziroma ali je hitro polnjenje že standardizirano, pa bomo še počakali.

Slovenski navdušenec in praktik v električni mobilnosti Andrej Pečjak je tak sistem že pred časom negativno ošvrknil, saj je pristaš počasnejšega, vendar za baterije učinkovitejšega polnjenja. Hitre polnilnice ob avtocestah pa je sploh označil za slabo rešitev, saj ne spremenijo turističnih tranzitnih navad. Počasnejše polnilnice bi jih prisilile, da se ustavijo v Sloveniji za več časa in mogoče celo vidijo, da je naša država tudi vredna obiska. Za povrh je slovensko znanje v električni mobilnosti že poželo nekaj priznanj, v novem projektu pa ga ni niti za vzorec.