Avto > Testi
3732 ogledov

Tisti drugi mustang oziroma ko užitek ubije država

Ford mustang
1/38
Saša Despot
Ali je mogoče z "malim" motorjem stopiti iz sence originalne ikone? Ne.

Ko ne bi vedel, bi dejal, da je mustang z 2,3 ecoboost motorjem najbolj "best-buy" nakup med športnimi avtomobili za 50 tisočakov, še posebej pa med kabrioleti. Tako vpadljiv na pogled, tako uživaški med vožnjo, tako bipolarno ležeren in huliganski obenem … Vedno znova me čudi, kako malo jih je pravzaprav na cesti, saj je v primerjavi z nemškimi in drugimi športnimi tekmeci treba za mustanga plačati vsaj tretjino ali celo polovico manj denarja, pa v zameno človek dobi v roke zelo opremljen in zmogljiv avto, ki konkurenci lahko seže vsaj do ramen.

Ford mustang | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Po blagi letošnji prenovi je mustang pridobil tudi kup dodatne elektronike, ki je nekoliko popravila slab priokus s testiranj Euro NCAP. Tako zna tudi mustang sedaj samodejno zavirati in prepoznavati celo pešce, popravili so sedeže, ki so lahko hlajeni in namestili varnejše zavore. Dodelali so tudi zadnje podvozje za še več zanesljivosti, kot eno glavnih pridobitev pa štejem desetstopenjski avtomatski menjalnik.

Tolikšno število prestav omogoča zelo kontinuiran vlek brez pretiranih padcev vrtljajev. Ročno prestavljanje dopuščata obvolanski ročici, se pa menjalnik takrat nekoliko obotavlja. Ampak priznam, nič kaj dosti nisem pogrešal odnosa z ročico ročnega menjalnika, ki zahteva trdo in močno roko.

Ford mustang | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Še vedno dopušča bahaško samouničevanje

Omeniti velja še nov in povsem digitaliziran 12-palčni voznikov zaslon, na katerem je sedaj veliko lažje spremljati in spreminjati nastavitve ter se premikati med različnimi programi vožnje. Mustang je ohranil "uničevalske" funkcije, kot so "burnout", ali pa "drag-race" nastavitve.

Ford mustang | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Ford mustang | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Nastavlja se lahko trdoto volana, ki je mimogrede natančen in informativen, režimov nastavitev vožnje pa je več, kot jih boste kadarkoli potrebovali. Podvozje zmore veliko, čeprav kabriolet, kot v mojem primeru, ni ravno avto za pisto - še težji in vzvojno manj tog je od fastbacka. A ostaja huliganski po potrebi.

Ko več užitka ubije birokracija

Zakaj mi torej 213 kilovatov in 5,7-sekundni pospešek do 100 km/h ob vsem zgoraj naštetem še vedno nista dovolj?

Enostaven odgovor. Ker se pri vožnji s turbo štirivaljnikom v mustangu enostavno ne moreš znebiti tistega kljuvajočega občutka, da ob vsem stasu in udobju nekaj manjka. Da avto ni čisto pravi. Da mu manjka tista originalna prvinskost. Da je sposoben še precej več. In da zmore nuditi neprimerno lepšo zvočno kuliso. Ob ne bistveno večji porabi.

Ford mustang | Avtor: Saša Despot Saša Despot

In tisti "filing", da vsi poznavalci, mimo katerih se pelješ, avtomatsko ošinejo bok avta, ali je na njem oznaka 5.0 ali pa če je na prtljažniku tisti veliki GT. Ko pa iz zadnjih izpušnih cevi tudi pri pospeševanju zaslišijo le prisiljen turbinski zvok, ki v primerjavi z grmenjem ter zavijanjem osemvaljnega atmosferskega "coyota" deluje kot bevskanje ščeneta, le še prizanesljivo zamahnejo z roko: "Amater!"

Da, človeku se ob štirivaljnem mustangu stoži, ker ne živi v kakšni drugi državi. Takšni, kjer ne poznajo političnega davka na avtomobilski luksuz, še posebej ne, če govorimo o avtih, vrednih "le" okoli 50 tisočakov. Če je razlika v ceni med 2,3 ecoboostom in 5,0 V8 motorjem v Nemčiji sedem tisoč evrov, je v Sloveniji razkorak med "ponijem" in pravim mustangom davčno razširjen na kar 20 tisočakov, oziroma za četrtino cene.

Tako pa ostajamo pri dejstvu, da na naših cestah ni večjega števila pravih mustangov, je pa zato toliko dražjih propelerjev in krogcev in zvezd. K sreči jahanje všečnega, uživaškega in razmeroma kar zmogljivega ponija ostaja še kar dobra alternativna tolažba.

Podatki o vozilu:ford mustang 2,3 ecoboost convertible

Motor: 2.261 cm3, turbo, bencinski, štirivaljnik
Moč: 213 kW (290 KM) pri 5.400 vrt/min.
Navor: 440 Nm pri 3.000 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.784 × 1.916 × 1.394, medosna razdalja 2.720 
Prtljažnik (v litrih): 332 
Poraba na testu: 11,5 litra/100 km (mešani cikel), izpusti CO2: 211 g/km
Zmogljivosti: 233 km/h, 5,7 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: od 56.500
Konkurenti: mercedes-benz C coupe, BMW serija 4, audi A5 ... 

PLUSI: videz in imidž na cesti, posodobitve, menjalnik, zmogljivosti štirivaljnika.

MINUSI: malo prostora zadaj, masa, ki vpliva na vožnjo, zvok motorja.

Ford mustang | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Ford mustang | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Ford mustang | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Ford mustang | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Ford mustang | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Ford mustang | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Ford mustang | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Komentarjev 3
  • janez99 07:45 15.november 2018.

    Moje mnenje :jaz sem tak avto ze vozil no prvi model takoj ko je prisel v prosto prodajo v slovenijo.. Vse kar je na avtu je toop.. Tudi moc ali valji me niso zmotili.. Vendar me je zmotila tipka z ...prikaži več katero prizges avto... Na tem mestu bi morali obdrzati izvirnost kljuc.. Hvala

  • milan63 11:53 14.november 2018.

    meni so to naj lepši mustangi od negdaj nimam beset

  • popokatopetl 08:58 14.november 2018.

    Sodobna alternativa za nekdanje Manta frajerje hehe