Nazaj na Siol.net

TELEKOM SLOVENIJE

Gregor Pavšič

Nedelja,
21. 5. 2017,
6.00

Osveženo pred

6 let, 6 mesecev

Termometer prikazuje, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Termometer prikaže, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Thermometer Blue Green 3,30

Natisni članek

Hyundai reli

Nedelja, 21. 5. 2017, 6.00

6 let, 6 mesecev

Hyundai za reli v svetu in Sloveniji: Uvoznik znamke podprl italijansko moštvo Friulmotor

Gregor Pavšič

Termometer prikazuje, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Termometer prikaže, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Thermometer Blue Green 3,30

Hyundai letos blesti v svetovnem prvenstvu v reliju, uvoznik korejske avtomobilske znamke pa je podprl tudi program italijanskega dirkača Claudia De Cecca v slovenskem državnem prvenstvu v reliju. De Ceccovo moštvo je sicer dva hyundaia i20 R5, vsak med njima stane okrog 250 tisoč evrov, samostojno kupilo že lani.

Claudio De Cecco (desno) in njegov sovoznik Jean Campeis ob hyundaiju i20 R5. | Foto: FriulMotor Claudio De Cecco (desno) in njegov sovoznik Jean Campeis ob hyundaiju i20 R5. Foto: FriulMotor

Thierry Neuville v boju za novo zmago na reliju za SP po Portugalski. | Foto: Hyundai Thierry Neuville v boju za novo zmago na reliju za SP po Portugalski. Foto: Hyundai Hyundai letos odličen v svetovnem prvenstvu

Hyundai se je pred leta 2014 drugič v svoji zgodovini s tovarniškim moštvom podal v svetovno prvenstvo v reliju. Letos, ko se je iz prvenstva poslovil štiri leta prevladujoči Volkswagen in so razvili novega hyundaija i20 WRC, so potrdili odlično pripravljenost moštva. Na dozdajšnih petih relijih so edini dvakrat zmagali, njihov prvi dirkač Thierry Neuville pa je za nameček dve dodatni zmagi še zapravil. Tudi danes, ko se na Portugalskem zaključuje šesti reli svetovnega prvenstva, ima Belgijec s hitrim hyundaijem še možnosti za zmago.

Iz Nemčije v bližino Slovenije dva hyundaia i20 R5

Korejska avtomobilska znamka, ki bo svojim serijskim avtomobilom kmalu dodala še športni program pod črko N, pa dirkalnike razvija tudi za zasebna moštva. Tako kot tovarniški dirkalniki WRC tudi hyundaiji i20 R5 nastajajo v njihovem evropskem motošportnem centru v nemškem Alzenauju, kjer je zaposlen tudi slovenski inženir Blaž Kušlan.

Omenjeni dirkalnik so predstavili lani, dva med njimi pa je kupila tudi italijanska ekipa Friul Motor iz Manzana pri Vidmu. Lastnik moštva je Claudio De Cecco, danes že veteranski dirkač, ki pa je v preteklosti že večkrat nastopil (in tudi zmagal) na relijih v Sloveniji.

Hyundaijev dirkalnik je tehnično primerljiv s peugeotom 208 R5 slovenske ekipe OPV Racing Cars, ki ga vozi Rok Turk.  | Foto: WRC Croatia Hyundaijev dirkalnik je tehnično primerljiv s peugeotom 208 R5 slovenske ekipe OPV Racing Cars, ki ga vozi Rok Turk. Foto: WRC Croatia

Italijan s podporo uvoznika Hyundaia v Sloveniji

De Cecco se je letos prijavil v slovensko državno prvenstvo, na prvem reliju pa je vozil še peugeota 208 R5 in po tehničnih težavah odstopil. Pred nadaljevanjem prvenstva v Velenju pa je napovedal sodelovanje tudi s slovenskim uvoznikom znamke Hyundai, kar so ti tudi potrdili. Sodelovanje razkriva napis na vrhu vetrobranskega stekla na italijanskem hyundaiju, v katerem bo poleg De Cecca sedel še njegov sovoznik Jean Campeis.

Hyundai i20 R5 je sicer avtomobil zelo priljubljenega dirkaškega razreda, ki ga je mednarodna avtomobilska zveza FIA namenila boju za vrh državnih in regionalnih prvenstev. Poganja ga 1,6-litrski turbo motor z okrog 300 »konji«, sekvenčnim menjalnikom in vgrajenim štirikolesnim motorjem. Avtomobili takega razreda stanejo okrog 250 tisoč evrov. Dirkalnik je tehnično primerljiv s slovenskim peugeotom 208 R5 ekipe OPV Racing Cars, ki ga bo konec tedna v Velenju spet vozil lanski podprvak Rok Turk.

De Cecco in Turk sta iz vidika tehnike prva favorita velenjskega relija in tudi državnega prvenstva, kjer pa seveda odločajo tudi drugi dejavniki. Oba sta na primer na uvodnem reliju odstopila, pustila zmago Darku Peljhanu (mitsubishi lancer EVO 10). Na drugi reli odhajata z nič osvojenimi točkami, tam pa se jima bo z novim peugeotom 208 R2 (1,6-litrski atmosferski motor, pogon na sprednji kolesi) pridružil še aktualni državni prvak Aleks Humar. Državni prvak Slovenije je leta 2011 sicer že postal odlični italijanski voznik Piero Longhi, ki je takrat vozil škodo fabio S2000 primorske ekipe Target Motorsport in prav tako s podporo uvoznika znamke Škoda v Sloveniji.
Ne spreglejte