RELI

Nora sobota v Velenju

Objavljeno 28. maj 2015 17.58 | Posodobljeno 28. maj 2015 18.00 | Piše: Gregor Pavšič

Letošnji reli Saturnus bodo letos prvič gostile ceste v Velenju. Prvi dirkalnik preizkušnje peugeot 208 R5 v rokah Roka Turka.

Lepotec na štirih kolesih peugeot 208 R5 bo v ospredju zanimanja na letošnjem reliju Saturnus. (Foto: Gregor Pavšič)

V začetku osemdesetih let so se Slovenci vozili predvsem s fički in stoenkami, zato so vsako leto z nestrpnostjo čakali atraktivni reli Saturnus. Ta je z mednarodnim statusom na naše ceste prvič pripeljal vrhunske avtomobile, kot so bili fiat 131 abarth, opel ascona, porsche 911, renault 5 turbo in podobni. Ljudje so se zgrinjali ob ovinke in Saturnus je poskrbel za pravo evforijo, ki ni bila le športna, temveč torej tudi tehnološka.

Danes je ljudi z novo avtomobilsko tehniko kajpak veliko težje navdušiti kot v časih Braneta Kuzmiča in Romane Zrnec. Prvi dirkalnik letošnjega relija bo peugeot 208 R5, to je štirikolesno gnani levček, ki zmore okrog 280 konjev. Trenutno je eden izmed vse bolj priljubljenih avtomobilov za regionalna prvenstva v reliju, ker elitni dirkalniki WRC ne smejo sodelovati. Tak peugeot stane okrog 250.000 evrov, zato ga slovenski dirkači že težko najamejo, o nakupu pa dejansko nihče ne razmišlja. V petek in soboto ga bosta vozila Rok Turk in njegova sovoznica Blanka Kacin.

»Dirkalnik je zame resnično precejšnja neznanka, upam vsaj na krajše testiranje pred relijem. V njem bi rad predvsem užival tako kot v mojem peugeotu 208 R2, v tem primeru bom tudi hiter. Vsekakor nas čakata zelo velik zalogaj in težka dirka, ki bo zaradi natrpanega urnika psihično in fizično zelo naporna,« je povedal Turk, ki je v preteklosti sicer že vozil podoben dirkalnik 207 različice super 2000. Novi 208 R5 je dejansko njegov neposredni naslednik.

Saturnus ali Velenje?

Reli Saturnus je letos v zadnjem hipu dobil novega organizatorja. Pred 30 leti, ko je prvič štel za evropsko prvenstvo, se je financiral še prek samoupravnega sporazuma, danes pa je lov za pokroviteljskimi evri v avtomobilskem športu zelo nepredvidljiv. Reli je bil nekaj časa brez organizatorja, nato so ga na svoje ceste sprejeli in ga z lastnim prav tako tradicionalnim relijem združili Velenjčani. Ti bodo z izjemo prve hitrostne preizkušnje vse izpeljali v soboto, kar obeta zelo natrpan tekmovalni urnik. Od 7.30 do 21. ure bo na sporedu 15 hitrostnih preizkušenj v skupni dolžini 150 kilometrov. Zanimivo je razmišljanje, ali bo konec tedna sploh potekal reli Saturnus ali le Velenje. Tudi v uradnem vodniku so organizatorji pri nekdanjih zmagovalcih dirke navedli le najboljše z relija Velenje. Nekdaj sloviti Saturnus – pred dvema letoma mu je finančno podporo umaknila tudi tovarna Hella Saturnus (leta 1978 so ga ustanovili sami za preizkušanje lastnih žarometov) – živi le še umetno?

Cela vrsta favoritov

»Kdor je fizično dobro pripravljen, bo lahko zdržal, a pomembne bodo tudi izkušnje. Hitrostnih preizkušenj bo veliko, zato bo tudi precej prekinitev in ponovnih startov. Cel dan bo treba voziti enakomerno in se izogibati napakam,« trdi državni prvak v reliju Aleks Humar (renault clio R3T), ki bo imel na svojem dirkalniku številko 1, na desnem sedežu pa tokrat izjemoma sovoznika Eneja Ložnarja. Logatčan je v preteklosti zapiske bral prav Turku.

Čeprav ima ta s peugeotom 208 R5 daleč najboljši dirkalnik med vsemi 85 prijavljenimi posadkami, njegova zmaga še zdaleč ne bo samoumevna. Turku manjka izkušenj s tem avtomobilom, velenjske ceste pa so dokaj ozke, marsikje popeskane, hitre in polne prevojev. Kljub tehnološki premoči bo torej moral voziti precej pogumno in izkoristiti potencial francoskega dirkalnika, če bo hotel ugnati tekmece.

Ti so izjemno izenačeni, saj v vrhu Saturnusa že dolgo ni bilo tako veliko favoritov za zmago. Med glavne kandidate spada Madžar Krisztian Hideg (mitsubishi lancer EVO9), poleg Humarja pa na izkušnje stavi tudi zmagovalec uvodnega relija za državno prvenstvo Darko Peljhan. S štirikolesno gnanima mitsubishi lancerjema bosta vozila še Aljoša Novak in Hrvat Juraj Šebalj, odpisati pa ne gre niti veterana Janija Trčka

Deli s prijatelji