Nizozemska organizacija Fuel Loss Foundation, ki se podobno kot nekatere druge evropske organizacije zavzema za realnejše meritve porabe pri osebnih avtomobilih, je februarja letos lokalnega distributerja Toyote obtožila objave zavajajočih podatkov o porabi hibrida toyota prius. Pri priusu naj bi se pojavila večja razhajanja med uradno in dejansko izmerjeno porabo, je obtožbe utemeljila organizacija. Sodišče je pred nekaj dnevi razsodilo v prid Toyote, saj se je ta pri meritvah porabe v celoti držala pravil, ki veljajo v Evropi. Ob tem pa je sporočilo še mnenje, da so uradni podatki predvsem za primerjavo med avtomobili pod enakimi pogoji, ne izražajo pa številk v realnih razmerah - torej v prometu.
Kmalu realnejše meritve porabe
Dogodek je le eden od številnih v nizu podobnih. V Evropi proizvajalce avtomobilov zavajanja obtožujejo okoljske organizacije, med njimi je najvplivnejša Transport & Environment, ki je dosegla, da je evropska komisija začela pripravljati predlog o novem evropskem ciklu meritev porabe goriva. Ta naj bi predvidel meritve v realnem prometu in preprečil ustvarjanje idealnih razmer v laboratorijih, s katerimi proizvajalci avtomobilov izboljšujejo rezultate.
Zakaj se proizvajalci ženejo za grami
Za proizvajalce pa je ugodna uradna poraba goriva pomembna iz več razlogov. Skromna poraba pomeni majhne izpuste ogljikovega dioksida na kilometer, številne evropske vlade (tudi slovenska) pa na podlagi izpustov določajo stopnjo obdavčitve avtomobilov, nekatere najbolj varčne avtomobile celo oprostijo davka in jim omogočijo konkurenčno prednost pri kupcih. Z majhnimi izpusti je povezan ekološki vtis posameznih znamk, to pa pogosto uporabljajo v promocijske namene. Tu so še kazni. Evropska komisija bo v prihodnje kaznovala vse proizvajalce, ki bodo presegali povprečne vrednosti izpustov novih vozil, leta 2015 bo meja 130 gramov, leta 2021 pa 95 gramov ogljikovega dioksida na kilometer. Vsak preseženi gram bo proizvajalce, posledično pa kupce, stal dodatnih 95 evrov.