Koenigseggov superšportnik nosi Akrapovičev izpuh, renault kadjar in audi R8 imata pedalni sklop iz Cimosa, Hidrijini aluminijasti deli in svečke pa so v več novih modelih avtomobilov, včeraj razkritih na avtosalonu v Ženevi.
Skorajda v vsakem avtomobilu, razstavljenem na salonu, bi lahko našli kakšen del, ki je bil izdelan in razvit v Sloveniji, a naši dobavitelji so večinoma zavezani k molčečnosti. Na naša vprašanja so tako odgovorili le v Hidrii in Cimosu, zelo ponosno pa se je razkazoval tudi Akrapovičev izpuh na zadkih številnih športnikov, med drugim tudi minija, ki je zmagal na reliju Dakar, in koenigsegga regere.
Cimosovi delu v audiju R8, renaultu kadjarju...
Slovenski deli so pogosti pri avtomobilih višjega cenovnega razreda. Tako so Cimosovi pedalni sklopi serijsko vgrajeni v novega audija R8, električni R8 e-tron pa ima poseben Cimosov aluminijasti zavorni pedal, ki je precej lažji od klasičnega. Na Cimosove pedale bodo pritiskali tudi vozniki novega renaulta kadjarja, športnega terenca C-segmenta, in Lamborghinijevega superšportnika huracan ter Porschejevega macana. Zadnja dva imata tudi prednje žaromete, ki so bili razviti in izdelani v ljubljanski Helli Saturnus Slovenija. Citroënov osveženi DS5 ima koprske tečaje motorja in pokrova prtljažnika, Audijevi modeli Q7, S1, S6 in S7 pa koprske glave motorja, nosilce motorja in menjalnika. V Cimosu, ki je sicer v prisilni poravnavi, pravijo, da so ti deli plod njihovega razvoja, pri vseh so poskušali čim bolj zmanjšati maso in izboljšati njihovo funkcijo ter ob tem ohraniti cenovno konkurenčnost.
Hidria v skoraj vseh ženevskih novostih
Hidria je za veliko novih modelov razvila sisteme za hladen vžig dizelskih motorjev in rešitev v električnih motorjih hibridnih in električnih vozil. Konkretno so Hidrijini aluminijasti pokrovi motorja v vseh šest- in osemvaljnih turbobencinskih pogonskih agregatih, vgrajenih v znamki Audi in Porsche. Omenjena pogonska agregata, ki ju uporabljajo vse znamke koncerna Volkswagen, pa imata tudi Hidrijino variabilno vodno črpalko za hlajenje motorja. Prav tako njihovi deli poganjajo vse Audijeve in Volkswagnove modele z dizelskimi agregati V8 TDI. Najdemo jih denimo v vseh novih modelih Citroëna, DS in Peugeota v njihovih dizelskih agregatih.
Letos sklenili že za 200 milijonov evrov poslov
V prihodnje pa bodo še bolj prodrli v hibridne pogone, denimo kot del nove generacije mehkih hibridov za znamki Audi in Renault. Novi posli povečujejo prihodke Hidrie, samo v zadnjih dveh mesecih so v avtomobilskem segmentu sklenili za več kot 200 milijonov evrov vrednih pogodb za obdobje 2017-2023.
Akrapovičev izpuh na zadku najmočnejšega na svetu
Akrapovičeve izpuhe smo medtem opazili pri več ženevskih novostih, predvsem na zadkih športnikov. Krono med njimi pa vsekakor nosi koenigsegg regera, ki velja za najmočnejši serijski avto na svetu. Hibrid ponuja skupno moč 1.500 konjev, 2.100 newtonmetrov navora in vrtoglavo največjo hitrost prek 400 kilometrov na uro. Regero je pod salonske luči pospremil tudi Igor Akrapovič, zaradi naglice pa posla s švedskim proizvajalcem ni mogel komentirati.