Nazaj na Siol.net

TELEKOM SLOVENIJE

Gregor Pavšič

Sreda,
20. 9. 2017,
5.00

Osveženo pred

6 let, 6 mesecev

Termometer prikazuje, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Termometer prikaže, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Thermometer Blue Green 3,48

8

Natisni članek

promet promet razvrščanje avtocesta avtocesta

Sreda, 20. 9. 2017, 5.00

6 let, 6 mesecev

Zadrga na avtocesti: Nemci z navodili jasni, v Sloveniji vlada zmeda

Gregor Pavšič

Termometer prikazuje, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Termometer prikaže, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Thermometer Blue Green 3,48

8

V Sloveniji ni natančnega zakonskega določila, ki bi pojasnilo dilemo, ali naj se na avtocesti peljemo po dveh pasovih vse do točke zožanja ali pa naj se kar najhitreje postavimo na drugi pas. Podpirate sistem zadrge, ki zahteva vozniško solidarnost?

Znak za prepoved prehitevanja še ne pomeni tudi prepovedi vožnje po levem pasu, ki pa se v enega zoži šele čez 200 metrov. Preveč zapleteno? | Foto: Gregor Pavšič Znak za prepoved prehitevanja še ne pomeni tudi prepovedi vožnje po levem pasu, ki pa se v enega zoži šele čez 200 metrov. Preveč zapleteno? Foto: Gregor Pavšič

Kako ravnati?

Razcep Kozarje, kjer se na zahodni strani Ljubljane združita severna in južna obvoznica in se promet naprej nadaljuje proti Primorski, velja za eno od najbolj očitnih ozkih prometnih grl na slovenskem avtocestnem križu. Bralec se je na nas obrnil z vprašanjem, ali naj se v prometni konici tam razcepu takoj postavi na desni prometni pas ali naj po levem nadaljuje vse do zožanja. S tem je opozoril na tako imenovano pravilo zadrge, ki temelji na vozniški solidarnosti in izmenjajočem spuščanju vozil z enega in drugega pasu. Seveda poudarjamo, da ta primer iz vidika zakona ni povsem enak kot pri razvrščanju (z dveh enakovrednih pasov) ob zaporah na avtocesti.

Video - Nemški ADAC je z navodili pri razvrščanju precej bolj konkreten in jasen:

Sistem zadrge le predmet pogovorov, ne pa tudi črke v zakonu

Tako imenovane zadrge slovenska prometna zakondaja ne pozna. Nedavno je bil še v veljavi prometni znak za tak sistem, ki pa smo ga videli na cestah nižje ravni. To je bil primer, ko sta se dva enakovredna prometna pasa zožila v enega. Nov pravilnik o prometni signalizaciji je letos tak prometni znak ukinil.

"Sistem zadrge pride v poštev v primerih, ko se cesta iz takšnega in drugačnega razloga zoži. Največkrat je to primer, ko se na dvopasovnici konča in se za tem promet nadaljuje po enem pasu. V takem primeru se morajo vozila iz dveh zvrstiti v en pas in tu velja sistem zadrge. V primeru razvite prometne kulture voznikov ni potrebno, da bi bilo to pravilo posebaj zapisano ali celo označeno s prometnim znakom, saj gre za vprašanje solidarnosti in medsebojne pomoči. Najbrž je prav zato zakonodajalec ob spremembi ZPrCP to določilo iz zakona izpustil," so nam na vprašanje o prometni zadrgi odgovorili s slovenske policije.

Dva prometna znaka, ena dilema – peljati najprej po levem pasu ali ne?

In konkretni primer razcepa pri Kozarjah? Policisti pravijo, da tam tak sistem ne pride v poštev. Vozniki se vključujejo z enega kraka, ki nima prednosti, na drugi prednostni krak.

Policija: "V takem primeru sistem zadrge ne velja, velja pa spet solidarnost. Ni res,da je prepovedana vožnja po obeh pasovih. Prepovedano je prehitevanje. Na koncu kraka pa se mora voznik preusmeriti z enega na drugi pas, kjer pa bi v resnici lahko veljal sistem zadrge, ampak le, preden zapelješ na prednostno cesto. Predlagamo, da se na desni pas razvrsti čim prej, saj bi se sicer lahko zgodilo, da se moramo ustaviti, s tem pa zmanjšujemo pretočnost prometa."

Kako je v Nemčiji?

Seveda pa so Kozarje le en primer, v praksi se pogosto podobno razvrščanje pojavlja tudi na dveh enakovrednih pasovih na avtocesti. V praksi slovenskega prometa se je že pokazalo, da marsikatera pričakovana dejanja voznikov dobijo svojo veljavo in težo šele takrat, ko so zapisana v zakon. Ko si vozniki razvrščanja z dveh pasov na enega razlagajo vsak po svoje, se na cesti pogosto pojavi zmeda. Podobno je bilo do zdaj tudi pri zagotavljanju reševalnega pasu za intervencijska vozila ob zastojih na avtocesti. Zakon je zahteval nemogoče, vozniki pa so se začeli o tej problematiki bolj ozaveščati šele po spontanti kampanji logaškega gasilca Anžeta Albrehta. Zdaj bo pristojni zakon kmalu natančno navajal, kdaj in kako morajo vozniki zagotoviti ustrezen prostor.

Nedavno smo v Nemčiji opazili televizijski oglas (zgornji video) njihovega avtomobilskega kluba ADAC, ki se je nanašal prav na ravnanje v primeru razvrščanja z dveh (enakovrednih) pasov na enega. Nemci svetujejo naslednje: naj se koloni vozil počasi pomikata vse do zapore oziroma zožanja, med vozili pa naj bo vsaj še za en avtomobil prostora. Nato se na en pas izmenjaje razvrstijo vozila z enega in drugega pasu.
Ne spreglejte