Singapur – Je bila VN Singapurja ključna za končni razplet svetovnega prvenstva v formuli 1? Prezgodaj je za takšne trditve, do konca je še šest dirk in veliko točk je še v igri. A če se bo Lewis Hamilton četrtič okronal za prvaka, bo odgovor pritrdilen.
Z neba so padale dežne kaplje, vmes pa je bilo tudi darilo za Angleža – zgodnja odstopa obeh voznikov Ferrarija, Sebastiana Vettla in Kimija Räikkönena, ki sta bila sicer od Mercedesovega aduta bistveno hitrejša. Ulično dirkališče Marina Bay je že tradicionalno na kožo pisano Ferrariju in Red Bullu, Hamilton se je že sprijaznil, da se ne bo boril za zmago, toda po sanjskem scenariju nočne dirke se je njegovo krhko vodstvo treh točk pred Vettlom povečalo na velikih 28.
Že res, da sta tudi Malezija in Japonska bolj po meri Ferrarija, toda zdaj je ves pritisk na Vettlu, ki dobro ve, da ga je polomil, ko je z zavijanjem v levo trmasto branil pozicijo ob Räikkönenovem manevru s prehitevanjem Maxa Verstappna. Če bi ostal na svoji liniji, bi se usodnemu trčenju z moštvenim kolegom izognil. Moštvu se je za napako že opravičil.
Vettel je zdaj celo bližje tretjeuvrščenemu Valtteriju Bottasu (23 točk) kot vodilnemu Hamiltonu. Glede na to, da ima slednji že sedem zmag, Vettel pa le štiri, je razlika med njima za Nemca še precej znosna. Ena zmaga ob Angleževem odstopu lahko stvari spet vrne na izhodišče. Še vedno ima usodo v svojih rokah, če dobi vse dirke, mu je naslov zagotovljen. Toda v sezoni sploh še ni sestavil dveh zmag. Hamilton je zdaj nanizal že tri in zaostanek 14 točk spremenil v dvakrat tolikšno vodstvo.
Prav zato pri srebrnih puščicah v smoli tekmecev ne vidijo zgolj darila, temveč tudi svarilo, kako hitro se lahko stvari zasučejo. Hamiltonu tega ni treba posebej razlagati. Lani je v Maleziji, kjer bo dirka čez 12 dni, zanesljivo vodil, ko ga je izdal dirkalnik. Škoda je bila nepopravljiva. Čeprav je dobil štiri od zadnjih petih dirk, mu ni več uspelo ujeti Nica Rosberga.
»Nikakor se ne zmemo zadovoljiti, še naprej moramo nadaljevati z delom. Ko bo to opravljeno, bo dovolj časa za veselje,« opozarja šef Mercedesovega moštva Totto Wolff. Hamilton dobro ve, da njegov dirkalnik ni bil dovolj dober v Singapurju, peto mesto v kvalifikacijah res ni pohvale vredno. »Kar ne morem verjeti, da sem zmagal. Vse je bilo na Ferrarijevi strani. Nisem razmišljal o zmagi, želel sem zgolj čim bolj ublažiti škodo,« je priznal zmagovalec 60 dirk.
Vettel ima 25 razlogov za obžalovanje. Težko je verjeti, da bo Mercedes še na kateri od naslednjih dirk tako nekonkurenčen. Hamilton se lahko kaj kmalu znajde v položaju, ko mu ne bo treba več do konca pritiskati na plin. Morda mu sploh ne bo več treba zmagati. »Če gledamo na razplet prvenstva, smo zares naredili velik korak naprej. Toda z dirkalnikom ne moremo biti zadovoljni,« se zaveda Wolff, ki je hkrati izrazil moralno podporo nesrečnemu Ferrariju. »Lahko sočustvujem z njimi. Vem, kako je, ko izgubiš oba avta hkrati (na lanski VN Španije sta v prvem krogu trčila Hamilton in Rosberg, op. p.). Toda to je formula 1. Mi imamo dovolj svojih težav, priznam pa, da ne bi rad bil v Ferrarijevih čevljih.«
Kolegu pri rdečih Mauriziu Arrivabeneju te besede niso bile v tolažbo. »Zelo smo razočarani, toda to ne pomeni, da je bitke konec, le postala je težja. Zagotavljam vam, da se bomo borili do zadnje dirke, do zadnjega zavoja,« je odločen Arrivabene. Za Vettla, ki je dobil le eno od zadnjih osmih dirk, bo naloga toliko težja, ker je Hamilton za razliko od prejšnje sezone bolj zanesljiv. Niti enkrat ni odstopil, četudi je bil štirikrat zunaj točk. Ob tem bodo pri Mercedesu ne glede na trditve o enakopravnosti obeh voznikov zdaj od Bottasa pričakovali pomoč Hamiltonu. Wolffu se je že zareklo, ko je Finca, kateremu so nedavno podaljšali pogodbo, označil za drugega voznika (second driver), preden se je popravil (other driver) …