Spomnimo se osebnih avtov postavljenih na visoke noge, športnih terencev, ki so bili nekakšen hibrid med pravimi terenci in povsem osebnimi avti. Toyota rav4 je orala ledino, tudi korejski Hyundai in Kia, daleč nazaj pa Rover Rover. Nekdaj nišni razred danes spreminja igro, klasične razrede izriva iz trga, proizvajalcem in trgovcem prinaša dodatne zaslužke,... brez sodobnega SUV si danes skorajda ne znamo več predstavljati avtomobilske znamke. Tudi Range Roverja ne, pa čeprav v mini različici s prednjim pogonom.
Razmere na trgu so šle tako daleč, da je nekdaj "main stream" oziroma pomemben in množičen razred poslovnih limuzin postal nišen. Da je še vedno zanimiv, in to v svoji prvinski klasični zasnovi, verjamejo pri Renaultu, kjer so opustili ekstravanagnco svojih predhodnikov in ime, ki je celih 22 let zastopalo Francoze v tem razredu.
Gre za novi talisman, 4,86 metra dolg karavan ali limuzino, ki je presenetljivo klasičen za to znamko, a ima obenem kar nekaj posebnosti s katerimi izstopa iz množice. Zanj je zadolžen 33-letni hrvaški menedžer Frano Šušnjara. Njegova naloga nikakor ni lahka, Renault mora vrniti v izgubljeni poslovni razred.
Šušnjara je eden od številnih moških na visokem položaju v tej moški panogi. Dame pa so redke, celo zelo redke ko govorimo o najvišjih položajih. Katere so tiste, ki so zrušile stekleni strop avtoindustrije?
Mercedes-Benzov CLA shooting brake je še eden od predstavnikov nišnih avtomobilov, ki si, tako kot je uspelo športnim terencem, uspe najti stalno mesto na trgu. Matej ga je označil kot avto za moderne lovce. Daleč od tipičnega predstavnika znamke je tudi novi fiat 500X, Janeza se je za njegovim volanom lotila tudi nostalgija po bivši Jugoslaviji. Na nostalgijo po viharnih in romantičnih časih pa Fiat računa z novim 124 spiderjem, čeprav ima ta v sebi precej več japonskih kot italijanskih genov.
Na slovenski trg je v preteklem tednu zapeljala nova opel astra, precej klasična, a zelo prepričljiva v vseh pogledih. Tomos je dobil novega lastnika, celjsko MPO Kabel, Mercedes-Benz stisko s kapacitatemi rešuje s partnerjema na Finskem in v ZDA, obenem pa skupaj z BMW tudi delno na račun Volkswagnove krize dosega visoko rast.
Zgodbe Volkswagen seveda še zdaleč ni konec, pravzaprav se je šele dobro začela odvijati. V petek je nemški proizvajalec predstavil tehnične ukrepe s katerimi bo odpravil odstopanja pri izpustih. V zgodbo o izpustih se je skoraj ujel tudi Renault, a za sedaj o visokih presežkih pri espacu ni kredibilnih dokazov.
Pretekli teden smo zaključili tudi partnerski projekt z blagovno znamko Nissan, poglejte si kako so se tekmovalci odrezali za volanom njihovega zvezdnika qashqai.
To pa je le del svežih vsebin portala avto.finance.si, vabljeni k raziskovanju.
Ste zamudili moje prejšnje pismo?
Če še niste prijavljeni na moje pismo - prijavite se in naslednje boste prejeli prihodnji petek v e-poštni nabiralnik. Zagotovite si pregled avtopanoge na enem mestu, delite ga s prijatelji, sodelavci ...Prijavite se tu!
Uspešen delovni teden vam želim
Miloš Milač, urednik portala avto.finance.si
P. S.: Spremljajte nas tudi na Twitterju.