Po zadnjih podatkih analitske hiše IDC je v letošnjem drugem četrtletju globalni trg pametnih telefonov zrasel za skoraj četrtino (natančno 23,1 odstotkov) v primerjavi z enakim obdobjem lani. Skupno je bilo po svetu od začetka aprila do konca junija po podatkih IDC-ja prodanih 295,3 milijonov pametnih mobilnikov, kar je nov trimesečni rekord.
Rast v primerjavi s prejšnjim četrtletjem je bila 2,6-odstotna. Razlog pa je po mnenju analitske hiše veliko povpraševanje po teh izdelkih in vse večja ponudba poceni pametnih mobilnikov. V tekočem trimesečju naj bi prodaja prvi presegla 300 milijonov kosov, v letošnjem zadnjem četrtletju pa bo verjetno ta rekord znova padel, saj bo takrat na voljo novi iphone in zadnji trije meseci leta so običajno najmočnejši za indrustrijo mobilne telefonije.
Vzpon Huaweija in Lenova
Med proizvajalci je še vedno premočno na prvem mestu korejski Samsung, ki pa mu prodaja pada. Res je prodal več kot 74 milijonov pametnih mobilnikov, kar pa je za tri milijone manj kot v enakem lanskem obdobju in tržni delež Samsunga je padel z 32,3 na 25,2 odstotkov. Drugi je Apple z 11,9 odstotki, ki je sicer prodal več, 35,1 v primerjavi z 31,2 milijonov, toda vseeno izgubil dobro odstotno točko tržnega deleža.
Na tretjem mestu je kitajski Huawei s skoraj sedemodstotnim tržnim deležem in 20 milijoni prodanih pametnih mobilnikov. Sledita prav tako kitajski Lenovo (15,8 milijonov) in korejski LG ( 14,5 milijonov). Podatkov o ostalih proizvajalcih v deseterici IDC ni objavil, zelo verjetno pa so med temi kitajski ZTE, Coolpad in Xiaomi, japonski Sony in na desetem mestu verjetno Microsoft (Nokia).
Samsung je sicer uspešno prodajal najbolj izpostavljenega galaxyja s5, toda med manj premožne kupce mu vse bolj prevzemajo kitajski proizvajalci, še posebej na njihovem domačem trgu. Na zahodu pa tudi LG in delno Sony in HTC. »Ob tem, ko se dokončen zaton običajnih mobilnih telefonov približuje vse hitreje, so prav veliki kitajski proizvajalci najbolje pripravljeni in napadajo potencialne kupce s svojimi izdelki. Ponujajo namreč boljše razmere med kakovostjo in ceno kot uveljavljene globalne znamke in lokalni brezimni tekmeci,« so prepričani v IDC-ju.