MAN TGE je skupni projekt pod streho Volkswagna, ni pa prvo vozilo, ki je plod sodelovanja teh dveh znamk. Med letoma 1979 in 1993 je s proizvodnih trakov tovarne v Hannovru prihajala serija G (pri Volkswagnu imenovana LT), ki je ponujala vozila od šest do deset ton skupne mase s kabino, nameščeno nad motorjem.
Tri vrste pogona
V nosu vozila je nameščen dvolitrski štirivaljni dizelski motor z vbrizgom goriva prek skupnega voda, ki je na voljo v štirih različicah največje moči od 75 do 130 kilovatov (102 do 177 konjskih moči). Stranke se bodo lahko odločale med vsemi tremi oblikami pogona – na sprednji ali zadnji par koles ter štirikolesno gnano različico – ta je lahko opremljena tudi z zaporo zadnjega diferenciala. Je pa vrsta pogona omejena glede na skupno maso vozila.
Menjalnika sta na voljo dva – ročni šeststopenjski in osemstopenjska avtomatika s pretvornikom navora. Oba sta na voljo pri vseh oblikah pogona, pri izvedbi z zadnjim pogonom pa je mogoče vgraditi tudi pogon največje moči do 140 kilovatov.
Šasija ali furgon
Pri modelu TGE gre za popolnoma novo vozilo. Podvozje prinaša posamične obese McPherson spredaj in togo zadnjo os z listnatimi vzmetmi. Izbirati je mogoče med furgonom in šasijo z enojno ali dvojno kabino, ki poleg voznika lahko sprejme še šest potnikov. Pri MAN-u pričakujejo, da bo 60 odstotkov prodaje odpadlo na furgone, preostalih 40 odstotkov pa na šasije.
V sodelovanju s ponudniki nadgradenj bodo strankam ponujali končne rešitve – to pomeni, da bo stranka v MAN-ovi prodajni mreži lahko naročila vozilo skupaj z nadgradnjo. To bo prineslo kar nekaj prednosti, od lažjega financiranja vozila, saj bo stranka za vozilo in nadgradnjo prejela le en račun, do olajšanega servisiranja – MAN namreč obljublja, da bo za vse nadgradnje, prodane prek njegove prodajne mreže, ponudil tudi servis.
Furgoni so na voljo v dveh medosnih razdaljah, treh dolžinah in treh višinah, tako da največja prostornina tovornega prostora znaša do 18,4 kubičnega metra, največja nosilnost furgona se ustavi pri 1,5 tone, pri šasijah pa je seveda še večja. Odvisno od izvedbe je TGE mogoče pripeti še prikolico do skupne mase 3,5 tone, tako da skupna masa kompozicije znaša osem ton.
Vrhunsko udobje
Potniški prostor postavlja voznikovo udobje na novo raven. Uporabljeni materiali so največje kakovosti, ergonomija in počutje za volanom pa odlična. Vozniku so na voljo številna odlagalna mesta v vratih in na sprednjem delu armature. Tu so tudi zelo praktično nameščene 12-voltne vtičnice za polnjenje mobilnih naprav, velik shranjevalni prostor pa je tudi pod sopotniško klopjo.
Oprema je lahko, če se seveda naročnik zanjo odloči, zelo bogata – od dvopodročne klimatske naprave, neodvisnega grelnika (webasto), LED-luči, zračno vzmetenega sedeža do ogrevanih sedežev in volanskega obroča, navigacijskega sistema z barvnim zaslonom na dotik in omrežja WiFi.
Odlično počutje se nadaljuje tudi med vožnjo. Zelo dobra zvočna izolacija poskrbi za prijetno in tiho vožnjo, menjalnik navduši z natančnostjo, motor pa poskrbi za dobre vozne zmogljivosti – to še posebej velja za najzmogljivejšo različico. Neokrnjene vozne lastnosti, kar se tiče udobja, prinaša tudi različica 4x4 s pogonom na vsa kolesa, ki smo jo prav tako lahko preizkusili in bo verjetno prva izbira pri gasilcih, reševalcih in gradbenih ali gozarskih podjetjih.
Številni varnostni sistemi
Eden od adutov novega modela TGE je zagotovo varnost – seznam varnostnih in asistenčnih sistemov je namreč zelo dolg. Vsi TGE bodo serijsko opremljeni z zavorno asistenco za samodejno zaviranje v sili. Elektromehanski servokrmilni sistem omogoča vgradnjo sistema Crosswind Assist – ta ob bočnih sunkih vetra samodejno popravlja smer vožnje, tako da vozilo ne zapusti svojega voznega pasu.
Nadzor mrtvih kotov voznika opozarja na vozila, ki bi jih lahko spregledal, Rear Traffic Alert pa pri vzvratni vožnji spremlja, ali se morda s strani približuje vozilo, ki ga voznik ne vidi, in v skrajni sili tudi zavira ter tako prepreči trk.
TGE ponuja še samodejno parkiranje, tudi če ima vozilo priključeno prikolico, radarski tempomat, sistem proti zapuščanju voznega pasu, večnaletno zavoro, kamero za prepoznavanje prometnih znakov, sistem za zaznavanje voznikove utrujenosti in samodejno upravljanje dolgega snopa luči.
Do 5,5 tone skupne mase
Pri razvoju novega vozila so se namenoma omejili na največjo skupno maso 5,5 tone, razvoj težjih vozil bi namreč zahteval preveč sprememb na sami šasiji in karoseriji vozila, kar pa se s prodajnimi številkami, ki so v najtežjem segmentu dostavnikov dokaj skromne, finančno ne bi izplačalo.
Pri MAN-u pričakujejo, da bodo z novim modelom lahko dobro dopolnili svojo ponudbo, kar naj bi se pokazalo tudi v prodajnih številkah. Tu računajo predvsem na stranke, ki so jim že zdaj zveste pri nakupu tovornih vozil.
MAN načrtuje, da bo že prihodnje leto prodal 20 tisoč vozil TGE.