Pomlad je na ceste privabila motoriste, ti pa so premalo vidni in preveč izpostavljeni nevarnostim. Le polovica obvlada vožnjo z motociklom, drugi pa v motociklu najdejo predvsem pobeg iz vsakdanjika, ugotavlja raziskava AMZS.
»Rezultati kažejo, da je vožnja motocikla zahtevna in vedno pomeni tveganje za nastanek različnih nevarnosti. Vzrok je verjetno v tem, da je odgovornost premalo osebno upoštevana (lastna krivda, odpadel kos prtljage). Morali bi preveriti pogoje za vožnjo, zavarovati vse kose prtljage, pravočasno oceniti vozne razmere, preprečiti možnosti padca ali zdrsa ter poskrbeti za boljšo varnost in vidnost. Različni predmeti, kot so ptiči ali žuželke, so vsakdanjost pri vožnji, pa tudi tu se nevarnost povečuje s hitrostjo. Podatek o zaspanosti pa opozarja na celoten sklop vožnje, kjer monotonost vožnje lahko povzroči upad pozornosti,« pravi inštruktor varne vožnje v AMZS Centru varne vožnje Brane Legan. Legan na podlagi raziskave AMZS, opravljene med 1.133 motoristi različnih starosti in z motocikli različnih zasnov, ugotavlja še, da Slovenci motocikel uporabljamo večinoma v motoristični sezoni za preživljanje popoldanskega prostega časa, za krajšanje koncev tedna, za dva- do tridnevna potovanja, nekateri pa se odločijo tudi za daljše dopustniško potovanje.
Le polovica motoristov obvlada vožnjo
Približno polovica motoristov vožnjo kar dobro obvlada in jim različne razmere ne pomenijo večjega izziva, druga polovica pa jemlje motocikel le kot način za pobeg iz vsakdanjika. Okoli 70 odstotkov motoristov motocikel uporablja v toplih mesecih, okoli 30 odstotkov pa vse leto. Večina motoristov (68 odstotkov) motocikla sicer ne uporablja za vsakodnevne opravke, čeprav je delež tistih, ki ga uporabljajo za vsakodnevne namene, prav tako velik, skoraj tretjina. To je sicer še vedno manj kot v tujini, predvsem v Italiji, Španiji, tudi v Nemčiji in Franciji, kjer je motocikel še zlasti v natrpanih mestnih središčih zelo pogosto vsakodnevno prevozno sredstvo. Ob tem se večina slovenskih motoristov (od 57 do 92 odstotkov) izogiba nočne vožnje, 57 odstotkov pa jih motocikel uporablja tudi za večdnevna potovanja. Rezultati kažejo, da je motocikel namenjen predvsem preživljanju prostega časa.
Na cesti so premalo vidni
Legan je prepričan, da se še vedno premalo motoristov zaveda pomanjkljive vidnosti ali pa se z uporabo različnih dodatkov za njeno izboljšanje na dodatke preveč zanašajo. »Odločitev o tem, da voznik ne bo uporabil katerega kosa zaščitne opreme, je odvisna od vrste in namena vožnje, voznik pa mora pravilno presoditi in potem odločiti, kaj potrebuje za varno vožnjo. Skrb zbujajoč je podatek o vožnji in alkoholu, saj kar 22 odstotkov anketirancev pri tem ne vidi posebne nevarnosti.« Varnost vsekakor izboljšujejo različni varnostni sistemi, predvsem ABS in sistem za nadzor zdrsa kolesa.
Elektronski možgani še razmeroma redki
Raziskava je sicer pokazala, da ima zgolj manjšina motociklov elektronsko varnostno opremo, 40 odstotkov ima ABS, kateregakoli od dodatnih varnostnih sistemov, kot je sistem za nadzor stabilnosti ali zdrsa zadnjega kolesa, pa približno vsak peti motocikel (21 odstotkov). Večina motoristov (72 odstotkov) med vožnjo ne uporablja navigacije in (93 odstotkov) redno preverja tlak v pnevmatikah. K varnosti motorista na cesti, kot je pokazala študija, pripomorejo tudi tečaji varne vožnje, saj kar 95 odstotkov motoristov, ki so že bili kdaj na tečaju varne vožnje za motoriste, ugotavlja, da jim je znanje, pridobljeno na tečaju, na cesti zelo koristilo.