Avto

Navade in napake slovenskih motoristov

Raziskava AMZS razkriva, da le polovica motoristov dobro obvlada vožnjo, okoli tretjina pa motocikel uporablja tudi za vsakodnevne opravke

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

28.04.2015 22:30
Čas branja: 2 min

Pomlad je na ceste privabila motoriste, ti pa so premalo vidni in preveč izpostavljeni nevarnostim. Le polovica obvlada vož­njo z motociklom, drugi pa v motociklu najdejo predvsem pobeg iz vsakdanjika, ugotavlja raziskava AMZS.

»Rezultati kažejo, da je vožnja motocikla zahtevna in vedno pomeni tveganje za nastanek različnih nevarnosti. Vzrok je verjetno v tem, da je odgovornost premalo osebno upoštevana (lastna krivda, odpadel kos prtljage). Morali bi preveriti pogoje za vožnjo, zavarovati vse kose prtljage, pravočasno oceniti vozne razmere, preprečiti možnosti padca ali zdrsa ter poskrbeti za boljšo varnost in vidnost. Različni predmeti, kot so ptiči ali žuželke, so vsakdanjost pri vožnji, pa tudi tu se nevarnost povečuje s hitrostjo. Podatek o zaspanosti pa opozarja na celoten sklop vožnje, kjer monotonost vožnje lahko povzroči upad pozornosti,« pravi inštruktor varne vožnje v AMZS Centru varne vožnje Brane Legan. Legan na podlagi raziskave AMZS, opravljene med 1.133 motoristi različnih starosti in z motocikli različnih zasnov, ugotavlja še, da Slovenci motocikel uporabljamo večinoma v motoristični sezoni za preživljanje popoldanskega prostega časa, za krajšanje koncev tedna, za dva- do tridnevna potovanja, nekateri pa se odločijo tudi za daljše dopustniško potovanje.

Motoristi.1430242466.jpg.o.600px.jpg

legan-brane2.1430242467.jpg.o.600px.jpg
Brane Legan, inštruktor varne vožnje v AMZS Centru varne vožnje: Vožnjo z motociklom dobro obvlada le polovica slovenskih motoristov.

Le polovica motoristov obvlada vožnjo

Približno polovica motoristov vožnjo kar dobro obvlada in jim različne razmere ne pomenijo večjega izziva, druga polovica pa jemlje motocikel le kot način za pobeg iz vsakdanjika. Okoli 70 odstotkov motoristov motocikel uporablja v toplih mesecih, okoli 30 odstotkov pa vse leto. Večina motoristov (68 odstotkov) motocikla sicer ne uporablja za vsakodnevne opravke, čeprav je delež tistih, ki ga uporabljajo za vsakodnevne namene, prav tako velik, skoraj tretjina. To je sicer še vedno manj kot v tujini, predvsem v Italiji, Španiji, tudi v Nemčiji in Franciji, kjer je motocikel še zlasti v natrpanih mestnih središčih zelo pogosto vsakodnevno prevozno sredstvo. Ob tem se večina slovenskih motoristov (od 57 do 92 odstotkov) izogiba nočne vožnje, 57 odstotkov pa jih motocikel uporablja tudi za večdnevna potovanja. Rezultati kažejo, da je motocikel namenjen predvsem preživljanju prostega časa.

Na cesti so premalo vidni

Legan je prepričan, da se še vedno premalo motoristov zaveda pomanjkljive vidnosti ali pa se z uporabo različnih dodatkov za njeno izboljšanje na dodatke preveč zanašajo. »Odločitev o tem, da voznik ne bo uporabil katerega kosa zaščitne opreme, je odvisna od vrste in namena vožnje, voznik pa mora pravilno presoditi in potem odločiti, kaj potrebuje za varno vožnjo. Skrb zbujajoč je podatek o vožnji in alkoholu, saj kar 22 odstotkov anketirancev pri tem ne vidi posebne nevarnosti.« Varnost vsekakor izboljšujejo različni varnostni sistemi, predvsem ABS in sistem za nadzor zdrsa kolesa.

Elektronski možgani še razmeroma redki

Raziskava je sicer pokazala, da ima zgolj manjšina motociklov elektronsko varnostno opremo, 40 odstotkov ima ABS, kateregakoli od dodatnih varnostnih sistemov, kot je sistem za nadzor stabilnosti ali zdrsa zadnjega kolesa, pa približno vsak peti motocikel (21 odstotkov). Večina motoristov (72 odstotkov) med vožnjo ne uporablja navigacije in (93 odstotkov) redno preverja tlak v pnevmatikah. K varnosti motorista na cesti, kot je pokazala študija, pripomorejo tudi tečaji varne vožnje, saj kar 95 odstotkov motoristov, ki so že bili kdaj na tečaju varne vožnje za motoriste, ugotavlja, da jim je znanje, pridobljeno na tečaju, na cesti zelo koristilo.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Smo Slovenci res tako dobri vozniki, kot menimo sami?
Avto
AvtoMatej Kačič Smo Slovenci res tako dobri vozniki, kot menimo sami?

Ni skrivnost, da vaja na poligonu, kjer inštruktorji v varnem okolju ustvarijo nevarnosti, ki prežijo na cesti, lahko odtehta izkušnje tisoče prevoženih kilometrov v prometu

FINANCE
Avto
Ko pobegne zadek, ni časa za karaoke
Avto
AvtoMatej Kačič Ko pobegne zadek, ni časa za karaoke

Nič ne de, če na službenih poteh v avtomobilu prepevate na ves glas. Škodljivih posledic skoraj ne bo, povsem drugače pa je, če vam odnese zadek. Ali veste, kaj storiti, da boste na cilj prišli varno?

FINANCE
Okolje & energija
Slovenija, Avstrija in Madžarska skupaj na pot avtonomne mobilnosti
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Slovenija, Avstrija in Madžarska skupaj na pot avtonomne mobilnosti

Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič je v Budimpešti z avstrijskim zveznim ministrom za promet Norbertom Hoferjem in ministrom za državni razvoj Madžarske Mihályjem Vargo podpisal Memorandum o čezmejnem sodelovanju pri razvoju in preizkušanju električnih, povezanih in avtonomnih mobilnostnih storitev.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

Moje finance
Razno
(video 1) Kako najhitreje in najceneje do službe 
Moje finance
RaznoAleš Novak (video 1) Kako najhitreje in najceneje do službe 

Gneča na poti do službe. In to vsak dan. To je moja najhujša mora. Zato sem preveril, kako najhitreje in seveda tudi najceneje v jutranji konici od doma do pisarne, kar je približno pet kilometrov. 

FINANCE
Avto
EKO ponudba po meri slovenskega žepa
Avto
AvtoMatej Kačič EKO ponudba po meri slovenskega žepa

Yarisu so s prenovo dovolili nekaj korakov nazaj k igrivosti, a njegova drugačnost se še najbolje kaže pri izbiri pogona, kjer je na voljo tudi hibridna različica.

FINANCE
Avto
Naravni sovražniki električne izvedbe najuspešnejšega avta vseh časov
Avto
AvtoJanez Kovačič Naravni sovražniki električne izvedbe najuspešnejšega avta vseh časov

Električni avtomobili imajo kar nekaj naravnih sovražnikov. Na to, koliko kilometrov je mogoče prevoziti s polno baterijo, občutno vplivata mraz in vročina.

FINANCE
Okolje & energija
Med izganjalci dizla tudi Rim. Vendar ne zaradi zdravja meščanov.
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Med izganjalci dizla tudi Rim. Vendar ne zaradi zdravja meščanov.

»Rim se je odločil, da bo leta 2024 prepovedal vožnjo z dizli v zgodovinskem središču mesta,« je včeraj povedala županja Virginia Raggi.