Nazaj na Siol.net

TELEKOM SLOVENIJE

Gregor Pavšič

Sreda,
7. 12. 2016,
3.45

Osveženo pred

6 let, 7 mesecev

Termometer prikazuje, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Termometer prikaže, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Thermometer Orange 8,03

17

Natisni članek

Porsche Audi Mercedes-Benz najdražji avtomobili

Sreda, 7. 12. 2016, 3.45

6 let, 7 mesecev

To so najdražji avtomobili, ki so jih letos kupili Slovenci

Gregor Pavšič

Termometer prikazuje, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Termometer prikaže, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Thermometer Orange 8,03

17

Čeprav so ekskluzivni in dragi avtomobili v Sloveniji davčno zelo obremenjeni, njihova prodaja narašča. Po mnenju trgovcev to kaže tudi na bolj predvidljivo gospodarsko stanje, kar velja predvsem za izvozno naravnana podjetja in njihove lastnike oziroma menedžerje. Letos so v Sloveniji že prodali porscheja in audija, ki sta se s ceno približala 300 tisoč evrom.

Porsche panamera turbo Ljubljana | Foto: Gregor Pavšič Foto: Gregor Pavšič

Porsche 911 GT3 – kot bi jezdili veter, to je prvinski nagon hitrosti

Je lahko športni avtomobil razburljiv tudi pri hitrosti pešca?

Domišlijske sanje v ferrariju za milijon evrov, ki ga Slovenec ne more kupiti


Audija R8 V10 plus quattro s 5,2-litrskim motorjem FSI, ki zmore 386 kilovatov (525 "konjev"), so prodali za 285 tisoč evrov. Najvišja hitrost športnika s sredinsko postavljenim motorjem presega 300 kilometrov na uro. | Foto: Porsche Verovškova Audija R8 V10 plus quattro s 5,2-litrskim motorjem FSI, ki zmore 386 kilovatov (525 "konjev"), so prodali za 285 tisoč evrov. Najvišja hitrost športnika s sredinsko postavljenim motorjem presega 300 kilometrov na uro. Foto: Porsche Verovškova V Sloveniji so letos med drugim že prodali (pišemo o novih avtomobilih v uradnih prodajnih salonih) porscheja 911 turbo S za več kot 290 tisoč evrov, trgovec Audija v Ljubljani je našel kupca za audija R8 V10 s ceno 286 tisoč evrov. Danes lahko v prodajnih salonih, če imamo pri sebi dovolj denarja, takoj kupimo različne porscheje za okrog 250 tisoč evrov, mercedes-benza S 500 cabrio za 244 tisoč evrov, audija RS6 avant performance za 193 tisoč evrov …

Tretji avtomobil v družini za četrt milijona evrov

"Časi se spreminjajo na bolje. Podjetja, ki so vezana na tujino, postajajo uspešnejša. Lastniki teh izvoznih podjetij se lažje in pogosteje nagradijo. Večina kupcev je uspešnih podjetnikov. Prodali smo kar nekaj športnih modelov, letos tudi prenovljena modela 911 turbo in turbo S. To je bila na naših cestah v zadnjih letih že prava redkost. Ljudje so si začeli kupovati drugi ali celo tretji avtomobil v družini. Gospodarski časi so očitno postali bolj predvidljivi," nam je povedal Vasja Potočnik, vodja prodaje znamke Porsche v Sloveniji.

Porscheji so v Sloveniji zaradi tako imenovanega luksuznega davka še vedno mnogo dražji kot na primer v Nemčiji, kjer imajo tudi le 19-odstotni davek na dodano vrednost. Novi porsche 911 turbo S je v Nemčiji kar 60 tisoč evrov cenejši kot v Sloveniji.

Slovenski uvoznik znamke Mercedes-Benz v svojem prodajnem salonu razkriva model S 500 cabrio, ki stane 244 tisoč evrov. Avtomobil ima 44 tisoč evrov dodatne opreme. Poganja ga 4,6-litrski motor V8 z močjo 335 kilovatov (455 "konjev"). | Foto: Autocommerce Slovenski uvoznik znamke Mercedes-Benz v svojem prodajnem salonu razkriva model S 500 cabrio, ki stane 244 tisoč evrov. Avtomobil ima 44 tisoč evrov dodatne opreme. Poganja ga 4,6-litrski motor V8 z močjo 335 kilovatov (455 "konjev"). Foto: Autocommerce

Prestižni mercedes-benzi iz športnega programa AMG vsako leto sodijo med najdražje prodane avtomobile v Sloveniji.  | Foto: Autocommerce Prestižni mercedes-benzi iz športnega programa AMG vsako leto sodijo med najdražje prodane avtomobile v Sloveniji. Foto: Autocommerce Ko so serije omejene in ekskluzivne, se morajo trgovci bojevati za razpoložljive avtomobile

Letos so v Sloveniji prodali omenjenega porscheja 911 turbo S za več kot 290 tisoč evrov, nedavno sta njihov prodajni salon v Ljubljani zapustila tudi porsche 911 turbo in novi porsche panamera za več kot 250 tisoč evrov. V prodajnem salonu danes na nove kupce čaka podoben porsche panamera turbo za 238 tisoč evrov.

Potočnik poudarja, da so v Sloveniji danes tudi kupci za njihove najbolj športne modele GT. Naloga trgovcev je tudi zagotoviti kvote najbolj ekskluzivnih modelov, za katere je v tujini veliko povpraševanje. Pred dvema letoma so v Ljubljani prodali tudi najdražjega porscheja 918 spyder, ki je z davkom stal blizu milijona evrov. Do zdaj so bili pri dogovarjanju za kvoto uspešni pri večini modelov. Izjema je bil le novi porsche 911 R.

"Prodali smo tudi porscheja 911 turbo in turbo S. V zadnjih letih so bili taki avtomobili redkost," pravi Vasja Potočnik, vodja prodaje znamke Porsche v Sloveniji. | Foto: Gregor Pavšič "Prodali smo tudi porscheja 911 turbo in turbo S. V zadnjih letih so bili taki avtomobili redkost," pravi Vasja Potočnik, vodja prodaje znamke Porsche v Sloveniji. Foto: Gregor Pavšič

Prodajne številke krepijo vstopni modeli, ki so tudi manj davčno obremenjeni

Porsche je avtomobilska znamka, ki je zavezana razmeroma majhnim serijam in ekskluzivnosti. Letno prodajo nekaj več kot 200 tisoč avtomobilov, z vsakim pa so v letu 2015 zaslužili več kot 15 tisoč evrov. Kljub maloserijski proizvodnji je Porsche za koncern Volkswagen dobičkonosna znamka. Širino kupcev jim zagotavljajo tudi novi vstopni modeli, kot sta porsche macan z dvolitrskim motorjem in novi model 718 boxster oziroma cayman.

"Čeprav jim rečemo vstopni modeli, so to še vedno športni modeli. Macan ima 252 'konjev', vstopni boxster 300 'konjev'. Vstopni modeli so zanimivi za trge, ki imajo močne obdavčitve. Slovenija vsekakor spada med njih, zato je za nas tudi pomemben novi dvolitrski motor za macana. Tak porsche ni deležen dodatne obdavčitve oziroma tako imenovanega luksuznega davka," razlaga Potočnik.

To je trenutno najdražji novi audi, ki ga prodajajo v Sloveniji: različico RS6 avant performance poganja štirilitrski motor TFSI, stane pa 193 tisoč evrov. | Foto: Porsche Verovškova To je trenutno najdražji novi audi, ki ga prodajajo v Sloveniji: različico RS6 avant performance poganja štirilitrski motor TFSI, stane pa 193 tisoč evrov. Foto: Porsche Verovškova

Slovenski športni avtomobili s tujimi registracijami so redki

Vozila ,kot sta cayenne in macan, kupci večinoma financirajo prek operativnega ali finančnega lizinga, velikokrat so uradno napisana na podjetja. Športni program Porscheja pa je nakup posameznikov, poudarja Potočnik. Težko ga je upravičiti kot službeno vozilo, zelo visoka bi bila tudi boniteta, če bi ga uporabljali kot službeno vozilo.

Pri tem poudarja, da le redki Slovenci kupijo dragega porscheja in ga nato zaradi visoke davčne obremenitve registrirajo v tujini. Taki postopki so zapleteni, pogosto tudi precej dragi in na robu davčnega zakona. Primerni so za posameznike, ki že imajo svoja podjetja v tujini, ki imajo dvojna državljanstva in podobno. Tuje registrske tablice ima na primer tudi omenjeni porsche 918 spyder, ki ga je mogoče večkrat srečati na ljubljanskih ulicah.  

Ekskluzivni porsche 918 spyder v Ljubljani:

 

A photo posted by @slovenia_auto on

Kaj pa električni porsche?

Ponudba dragih in ekskluzivnih avtomobilov se bo v prihodnjem desetletju spremenila. Na vrata prodajnih salonov na primer trkajo tudi že prestižni električni avtomobili. Celo Porsche kot avtomobilska znamka, ki je tradicionalno stavila na vozniški purizem in uživanje ob zvoku šestvaljnih motorjev, pripravlja električnega športnika mission E.

Potočnik pravi, da so tudi o tem že povpraševali in da bo ta avtomobil, ki bo nekoliko krajši od panamere, prinesel velik izziv za vse prodajalce. Potreben bo velik miselni preskok pri vsej prodajni mreži, nato tudi pri kupcih. Pri Porscheju so nedavno napovedali, da pričakujejo letno prodajo okrog 20 tisoč električnih športnikov.

Ne spreglejte