Zavarovalnica Triglav: prodaja češke hčerke

Smer Balkan: zavarovalnica Triglav zapira vrata v Brnu.

Objavljeno
20. oktober 2014 21.25
Zavarovalnica Triglav
Silva Čeh, gospodarstvo
Silva Čeh, gospodarstvo
Ljubljana – Zavarovalnica Triglav prodaja svojo češko hčerko Triglav Pojšt'ovna, ki jo ima v Brnu že kakih 15 let. To je del njihove strategije, a po drugi strani gre za zavarovalnico, ki takoj za hrvaško zbere največ premije med njihovimi hčerkami.

V Triglavu so se odločili, da svoj češki Triglav prodajo. Zavarovalnica Triglav: »Odločitev je bila sprejeta ob upoštevanju strategije skupine Triglav, ki opredeljuje dobičkonosnost, pričakovane tržne deleže, s to prodajo pa tudi sledi osredotočenosti v jugovzhodno Evropo.« Triglav INT, ki upravlja s hčerinskimi družbami Triglava, je z družbo VIGO Finance Praga že sklenila dogovor, v katerem so opredelili ključne pogoje za prodajo brnske Triglav Pojšt'ovna, ki naj bi jo končali do maja prihodnje leto.

Triglavova češka hčerka na tem razmeroma velikem trgu med premoženjskimi zavarovalnicami zasedala 11. mesto, v celotno kosmato premijo Skupine Triglav pa je lani prispevala 3,3 odstotka obračunane premije. Ob tem lahko spomnimo, da delež, ki ga prispevajo Triglavove hčerke v skupno premijo, od češke zavarovalnice presega s 5,2 odstotka samo hrvaški Triglav, že na drugem mestu pa je češki Triglav z omenjenimi 3,3 odstotka, sledi mu črnogorski Triglavov Lovčen prav tako z okoli tremi odstotki. Vse druge Triglavove hčerke po Balkanu prispevajo v skupno Triglavovo premijsko vrečo posamično manj.

Toda, kakor sta izjavila Andrej Slapar, predsednik uprave Zavarovalnice Triglav in Benjamin Jošar, član uprave ZT in predsednik Triglav INT, s prodajo češke hčerke sledijo svojim ciljem - te pa vidijo na trgih jugovzhodne Evrope. Kakor je znano, je ena od značilnosti teh »jugo« Triglavov tudi njihova nenehna potreba po dokapitalizaciji. Kakor so odgovorili za Delo, so v letošnjem prvem polletju dokapitalizirali tudi češki Triglav in sicer v višini skoraj 2,5 milijona evrov.

Zakaj so se na Triglavu odločili za prodajo svoje edine zavarovalnice, ki že okrog 15 let deluje na zahtevnem trgu EU? To se sprašuje tudi nekdanja predsednica uprave Triglava Nada Klemenčič, saj so češki Triglav kot green field zagnali prav v njenih časih. Tudi zato, ker so zavarovalnico vzpostavili na novo, ta ni skrivala v sebi raznih okostnjakov, ki bi jo bremenili. Ob tem je spomnila, da so na zahtevnem češkem trgu rezultati odvisni od dobrega in strokvonega upravljanja. Sicer pa Klemenčičeva meni, da bi se pri Triglavu našlo kar nekaj njenih hčera, ki bi jih zaradi slabih rezultatov in nenehnih dokapitalizacij lahko prej prodali, kakor češki Triglav.