Nazaj na Siol.net

TELEKOM SLOVENIJE

Gregor Pavšič

Petek,
15. 9. 2017,
4.11

Osveženo pred

6 let, 6 mesecev

Termometer prikazuje, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Termometer prikaže, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Thermometer Blue 1,65

Natisni članek

Avtosalon Frankfurt 2017

Petek, 15. 9. 2017, 4.11

6 let, 6 mesecev

Kaj je povedal avtomobilski salon v Frankfurtu?

Nora ponudba avtov za Slovence in dilema trgovcev, kako z avti še naprej služiti denar

Gregor Pavšič

Termometer prikazuje, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Termometer prikaže, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Thermometer Blue 1,65
Avtosalon Frankfurt 2017 | Foto Gregor Pavšič

Foto: Gregor Pavšič

Gospodarstvo cveti, potrošniki spet upajo zapravljati za avtomobil in temu primerna je na trgu tudi ponudba. Še nikoli ni bila morda tako raznolika. Avtomobilski proizvajalci se vseeno soočajo z negotovo prihodnostjo, v kateri se bodo poslovni modeli služenja denarja z avtomobili zagotovo spremenili.

Nemška kanclerka Angela Merkel bo danes tudi uradno odprla avtomobilski salon v Frankfurtu. Ta obiskovalcem nudi zelo raznovrstno ponudbo. Od pregrešno dragih superšportnikov, kjer je izstopal predvsem novi Mercedesov AMG project one, do številnih majhnih in večjih športnih terencev oziroma crossoverjev ter različnih alternativnih vozil za prihodnja desetletja. Ponudba novih avtomobilov morda še nikoli ni bila tako raznovrstna in množična, avtomobilska industrija pa se obenem sooča s pomembnimi mejniki, dilemami in spremembami.

Video – Sprehod med novostmi salona, ki so zanimive za Slovenijo

Dilema proizvajalcev in trgovcev: Kako denar služiti v prihodnje?

Elektrifikacija je eden glavnih trendov avtomobilske industrije. Malo je serijskih električnih modelov, ki bi bili zanimivi za vsakdanjo rabo, dodatki elektromotorjev (tudi za različne hibridne različice) pa služijo tudi za zmanjševanje povprečnega izpusta CO2 celotne flote posameznega proizvajalca.

Med ključnimi trendi pa je tudi iskanje nove identitete avtomobilskih trgovcev, ki iščejo nove načine, kako služiti denar. Samo s prodajo in servisiranjem vozil dolgo ne bo več šlo, ugotavljajo avtomobilski menedžerji. Ti iščejo nove storitve, ki so vezane na mobilnost v najširšem smislu. Mercedes-Benz je na primer začel novo storitev nudenja prevozov s svojimi kombiji razreda V, s katerimi bi kot »shuttli« nudili prevoz na zahtevo. En tak kombi bi lahko v jutranji prometni konici nadomestil osem drugih avtomobilov, obenem pa uporabniku znižal stroške prevoza na delo. Namesto da se z avtom pelje sam, bi ta strošek delil še s sedmimi ali osmimi sopotniki v vozilu. Rešitev souporabe vozil, ki bi teoretično lahko zmanjšala tudi gnečo na cestah v Ljubljani.

Hyundaijev močan adut v razredu kompaktnih crossoverjev je model kona. V notranjosti ima tako kot vsi hyundaiji digitalni zaslon na vrhu sredinske konzole (podobno kot toyota C-HR). Korejci prinašajo oblikovalsko drznost in barvitost. | Foto: Gregor Pavšič Hyundaijev močan adut v razredu kompaktnih crossoverjev je model kona. V notranjosti ima tako kot vsi hyundaiji digitalni zaslon na vrhu sredinske konzole (podobno kot toyota C-HR). Korejci prinašajo oblikovalsko drznost in barvitost. Foto: Gregor Pavšič

Bratranec hyundai kone je kia stonic. Osnovne oblikovalske usmeritve so podobne. Oba korejska crossoverja prinašata v svežino svež veter. | Foto: Gregor Pavšič Bratranec hyundai kone je kia stonic. Osnovne oblikovalske usmeritve so podobne. Oba korejska crossoverja prinašata v svežino svež veter. Foto: Gregor Pavšič

Citroenov novi crossover je poseben navzven, še bolj pa v notranjosti. TIpični francoski pristop. Zanimiva ročna zavora, oblika sedežev, mehka tkanina na vratih ... | Foto: Gregor Pavšič Citroenov novi crossover je poseben navzven, še bolj pa v notranjosti. TIpični francoski pristop. Zanimiva ročna zavora, oblika sedežev, mehka tkanina na vratih ... Foto: Gregor Pavšič

Avtomobili postajajo kričeči in barviti, kupujejo pa jih predvsem starejši

Povprečna starost kupca novega avtomobila je danes v Evropi nad 50 leti. Čeprav proizvajalci izdelujejo vse bolj dinamične avtomobile in jih nudijo v dvobarvnih karoserijskih različicah, se zanje odloča predvsem starejša populacija. S tega vidika lahko razlagamo tudi izjemno močan trend crossoverjev in športnih terencev.

Tak tip vozil nudi boljšo preglednost na cesto, predvsem pa veliko lažji vstop in izstop iz vozila. Novi modeli večinoma prihajajo v dveh razredih (SUV B, SUV C) in občasno je razlike med njima celo težko določiti. Ti avtomobili so bili tudi glavni poudarki frankfurtskega salona z vidika povprečnega kupca v Sloveniji. Kdor bo izbiral tako novo vozilo, ga prav gotovo ne čaka lahka naloga.

Zakaj kupci vse manjkrat obiščejo prodajne salone?

"Meritve kažejo, da smo pred 15 leti povprečni Evropejci pred nakupom avtomobila obiskali salon do šestkrat. Danes gremo le še 1,5-krat. Vse informacije so na spletu, prav tako s povečano interaktivnostjo dobimo prek interneta tudi konkretne ponudbe. Obisk salonov se je zmanjšal, informiranost potrošnika pa je bistveno večja. Kupec je ob prihodu v salon že v zaključni fazi svoje odločitve," nam je v intervjuju povedal David Jurič, predsednik sekcije avtomobilskih uvoznikov pri Trgovinski zbornici Slovenije.

Število prodajnih salonov se bo v prihodnje najbrž zmanjšalo. Omenimo le prakso Slovenca Toma Fuxa, ki je ob prevzemu vodenja Toyote v Nemčiji število pooblaščenin trgovcev zmanjšal s 530 na le 380. Prodaja se je povečala, preostali trgovci so spet dobičkonostni. Kaj pa prodaja prek interneta?

Svetovni splet je torej že postal glavna informacijska točka, ki pa vendarle ne nudi prvosebne izkušnje pred nakupom avtomobila. Saj veste, avto je treba prijeti z roko, začutiti njegov vonj, udobje in podobno. Da bi nekdo kupil avtomobil na klik, bi ga moral prej vsaj osebno preizkusiti in ga nato v zavetju naslonjača tudi kupiti.  

Izboljšana notranjost novega dacia dusterja - bolje se vidi na sredinski zaslon (do zdaj je bil zelo nizek), volan je globinsko nastavljiv, pod ročno zavoro ni več skritega gumba za nastavljanje stranskih ogledal ... | Foto: Gregor Pavšič Izboljšana notranjost novega dacia dusterja - bolje se vidi na sredinski zaslon (do zdaj je bil zelo nizek), volan je globinsko nastavljiv, pod ročno zavoro ni več skritega gumba za nastavljanje stranskih ogledal ... Foto: Gregor Pavšič

Oranžna barva mu odlično pristoji. To je novi renault megane RS, ki bo imel v različici trophy moč 300 "konjev". Dobil je 1,8-litrski turbo motor, štirikolesno krmiljenje in tudi možnost samodejnega menjalnika EDC. | Foto: Gregor Pavšič Oranžna barva mu odlično pristoji. To je novi renault megane RS, ki bo imel v različici trophy moč 300 "konjev". Dobil je 1,8-litrski turbo motor, štirikolesno krmiljenje in tudi možnost samodejnega menjalnika EDC. Foto: Gregor Pavšič

Renault megane RS je v notranjosti ostal športen, a manj špartanski kot do zdaj.  | Foto: Gregor Pavšič Renault megane RS je v notranjosti ostal športen, a manj špartanski kot do zdaj. Foto: Gregor Pavšič

Frankfurtske novosti, ki so najbolj zanimive za voznike v Sloveniji

Opel je predstavil novega granlanda X. Več o tem avtomobilu prihodnji teden, ko ga bodo po nemških avtocestah tudi prvič preizkusili. Avto je povsem enako dolg kot volkswagen tiguan, pri Oplu pa obljubljajo, da bo od njega občutno lažji. Grandland X sicer prihaja z osnove peugeota 3008, v primerjavi z njim pa pri Oplu ne načrtujejo digitalne armature in možnosti sedmih sedežev. Avto je sicer zelo korekten, moderno zasnovan, odlično opremljen in praktičen. Prav gotovo ga lahko iz vseh vidikov postavimo ob bok tiguana, ki v Sloveniji beleži odlične prodajne rezultate in na drugem mestu pri Volkswagnovi znamki ogroža model polo.

Še večjo konkurenco smo na razstavišču videli med manjšimi crossoverji. Volkswagnov koncern je predstavil kar tri: volkswagna T-roc, seat arono in škodo karoq. Sodeč po prvem vtisu je T-roc med vsemi najbolj prepričljiv in tudi na cesti vpadljiv, tako aroni kot karoqu pa se vidi, da sta pomanjšani različici dveh originalov – seat atece in škode kodiaq.

V isti razred z velikimi apetiti vstopajo tudi Korejci. Hyundai ima kono, Kia pa stonica. Oba bosta lahko ponujala moderne bencinske turbo motorje z majhno delovno prostornino, dvobarvne kombinacije karoserije in oblikovalsko drznost. Pri tej je Hyundai bolj očiten kot Kia. Prodajni potencial obeh avtomobilov bo zagotovo velik. Novi stonic bo prihodnje leto predvidoma najbolje prodajana kia v Sloveniji.

Poleg germanskih in korejskih vozil ponujajo alternativo tudi pri Citroenu. Novi C3 aircross prav gotovo ima svojo prepoznavnost in svojevrsten slog oblikovanja tako zunanjosti kot notranjosti. Obržal je številne detajle, ki jih poznamo iz aktualnega modela C3.

Omeniti moramo še novo dacio duster. Odpravili so na primer tiste pomanjkljivosti avtomobila, ki smo jih izpostavili v zadnjem testu. Enostavnejši je pogled na sredinski zaslon, volan je postal globinsko nastavljiv in gumb za nastavljanje stranskih ogled ni več nerodno skrit pod ročno zavoro. Slovenske cene za novega dusterja, ki je dobil tudi precej bolj moderno zunanjost, še niso znane.

Zanimiv avtomobil je hyundai i30 fastback, ki ponuja petvratno karoserijo in s tem uporaben prtljažni prostor. V Slovenijo ta model prihaja v začetku naslednjega leta. | Foto: Gregor Pavšič Zanimiv avtomobil je hyundai i30 fastback, ki ponuja petvratno karoserijo in s tem uporaben prtljažni prostor. V Slovenijo ta model prihaja v začetku naslednjega leta. Foto: Gregor Pavšič

Tudi Seat ima velike apetite z novo arono. V notranjosti (vozniško-sovozniški del) je praktično enaka ibizi. | Foto: Gregor Pavšič Tudi Seat ima velike apetite z novo arono. V notranjosti (vozniško-sovozniški del) je praktično enaka ibizi. Foto: Gregor Pavšič

Opel je z grandlandom X dobil avtomobil, ki se na vseh področjih lahko kosa z najboljšimi avtomobili v razredu kompaktnih športnih terencev. | Foto: Gregor Pavšič Opel je z grandlandom X dobil avtomobil, ki se na vseh področjih lahko kosa z najboljšimi avtomobili v razredu kompaktnih športnih terencev. Foto: Gregor Pavšič

Škodo karoq ne čaka lahko delo. Ljudje so avtomobil bolje poznali po (ljubkem) imenu yeti, za nameček stopa v velike škornje prodajne uspešnice kodiaqa. | Foto: Gregor Pavšič Škodo karoq ne čaka lahko delo. Ljudje so avtomobil bolje poznali po (ljubkem) imenu yeti, za nameček stopa v velike škornje prodajne uspešnice kodiaqa. Foto: Gregor Pavšič

Ne spreglejte