Nazaj na Siol.net

TELEKOM SLOVENIJE

Ponedeljek,
13. 11. 2017,
11.27

Osveženo pred

6 let, 5 mesecev

Termometer prikazuje, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Termometer prikaže, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Thermometer Blue 0,68

Natisni članek

bugatti chiron Bugatti

Ponedeljek, 13. 11. 2017, 11.27

6 let, 5 mesecev

Kjer se srečata ekskluzivnost in pozornost do detajlov #foto

Termometer prikazuje, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Termometer prikaže, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Thermometer Blue 0,68
Bugatti Chiron | Foto Bugatti

Foto: Bugatti

Britansko podjetje Amalgam je izdelalo natančno kopijo osemlitrskega šestnajstvaljnega motorja v razmerju 1:4, ki je izdelano iz 1.040 kosov in ga sestavljajo 220 ur. V primerjavi s pravim chironom je izredno poceni, a še vedno je za kopijo potrebno odšteti vrtoglavih 9.000 evrov.

Vse se začne pri številkah

Ob pogledu na neverjetne številke, ki obkrožajo najnovejši Bugattijev model Chiron so naravnost nore. Superšportnik s ceno vsaj 2,4 milijona evrov je še ne dolgo časa nazaj trdno v rokah držal status najhitrejšega produkcijsega modela na svetu. Od 0 do 400 in nazaj do 0 kilomietrov na uro potrebuje manj kot 42 sekund, do stotice se izstreli v 2,4 sekunde, pri polni hitrosti prevozi vsako sekundo 122 metrov in pri te hitrosti poln tank goriva izprazni v osmih minutah.

Bit njegovih zmogljivosti poleg izjemno torzijsko zmogljive karoserije predstavlja na novo razvit 16-valjni (W-zasnove) 8,0-litrski motor, ki proizvede kar 1.103 kilovate oziroma 1.500 "konjev" moči. Še bolj impresiven pa je navor tega tehnično dovršenega motorja. Že pri dva tisoč vrtljajih v minuti ima voznik na voljo kar 1.600 njutonmetrov navora, ki ne pojenjajo vse do šest tisoč vrtljajev. Največja hitrost chirona je elektronsko omejena na 420 kilometrov na uro, predvsem zaradi varnostnih omejitev vzdržljivosti gum.

Ne gre pozabiti, da morajo pri polni obremenitvi in največjih hitrosti njegove gume (285/30 R20 spredaj in 355/25 R21 zadaj) zdržati izjemne obremenitve. Pri 400 kilometrih na uro je namreč čisto vsak gram gume, posebej zanj razvite Michelinove obutve, izpostavljen centrifugalni sili 3.800 G, kar pomeni 3.800-kratnik pospešek sile gravitacije.

Pri Britanskem podjetju so uporabili vse svoje znanje, saj takšne natančne replike izdelujejo vse od leta 1985. Za izdelavo določenih elementov so se posvetovali z Bugattijevimi inženirji in skupaj našli rešitev, ki bo enaka originalu. | Foto: Bugatti Pri Britanskem podjetju so uporabili vse svoje znanje, saj takšne natančne replike izdelujejo vse od leta 1985. Za izdelavo določenih elementov so se posvetovali z Bugattijevimi inženirji in skupaj našli rešitev, ki bo enaka originalu. Foto: Bugatti

1.040 sestavnih delov in 220 ur za sestavljanje

Ker si takšno mojstrovino lahko privošči le peščica izbranih zemljanov, so pri britanskem podjetju Amalgam za vse ljubitelje chirona pripravili vsaj približno rešitev, ki ne bo v celoti izpraznila bančnega računa. Ta do popolnosti dovršena replika motorja namreč stane nekaj manj kot 9.000 evrov in bo navdušila vse ljubitelje tehnike. Replika v dolžino meri 45 centimetrov in je visoka 23 centimetrov, sestavlja jo 1.040 sestavnih delov in je praktično do popolnosti dovršen izdelek. Za načrtovanje in oblikovanje so porabili 2.500 ur, za končno sestavo pa potrebujejo 220 ur, preden je replika motorja pripravljena na kupca.

Neverjetna pozornost do detajlov naredi ta model edinstven in močno zaželen primerek, ki bo obnorel vse ljubitelje chirona. | Foto: Bugatti Neverjetna pozornost do detajlov naredi ta model edinstven in močno zaželen primerek, ki bo obnorel vse ljubitelje chirona. Foto: Bugatti

V dolžino meri 45 centimetrov in v višino 23 centimetrov. | Foto: Bugatti V dolžino meri 45 centimetrov in v višino 23 centimetrov. Foto: Bugatti

Ne spreglejte