Z ladje naravnost na vlak

Podaljšana veriga: prihodnost kontejnerskega prevoza je v še večji integraciji posrednikov na poti.

Objavljeno
16. marec 2018 18.05
Andrej Kotar
Andrej Kotar
Dansko prevozno in logistično podjetje, ki velja za največjega upravljavca kontejnerskih ladij na svetu, namerava razširiti svoje storitve in svojim strankam ponujati prevoz njihovih izdelkov od tovarn vse do prodajnih polic trgovin.

Danska poslovna skupina Maersk (A. P. Moller-Maersk) se ukvarja z ladijskim transportom in energetiko ter upravlja pristaniške terminale, vse od konca prejšnjega stoletja pa velja za največjega upravljavca kontejnerskih ladij na svetu. Lani je imela skoraj 31 milijard dolarjev prihodkov, zaposlovala je skoraj 90.000 ljudi v številnih državah sveta.

Skupina Maersk največ prihodkov ustvari prav s kontejnerskim ladijskim transportom, njena največja podružnica Maersk Line je vodilno podjetje na globalnem trgu kontejnerskega ladijskega prometa, saj ima okoli 15-odstotni delež. APM Terminals, ki upravlja pristanišča in pristaniške terminale, je druga največja podružnica podjetja Maersk in je lani ustvarila približno 13 odstotkov vseh prihodkov podjetja Maersk.

Lani so prodali svojo podružnico Maersk Oil, ki se ukvarja s pridobivanjem nafte in zemeljskega plina, v prihodnje se bodo posvetili predvsem logističnim in prevoznim storitvam. V Maersku nameravajo zato izpopolniti in razširiti dosedanje prevozne in logistične storitve ter začeti ponujati storitve, s katerimi bodo strankam zagotavljali prevoz izdelkov od tovarn vse do prodajnih polic trgovin.

Strankam tako ne bo več treba najemati storitev več različnih ponudnikov za prevoz od pristanišč in do njih, ampak bodo vse prevozne storitve lahko zaupale enemu samemu ponudniku.

Maerskova podružnica APM Terminals, ki upravlja 74 pristaniških objektov in je lani obdelala skoraj 40 milijonov kontejnerjev, bo tako razširila svoje storitve na kopnem in okrepila sodelovanje s podjetji za prevoz po kopnem, denimo s ponudniki storitev železniškega prevoza in tovornih vozil.

Ključne bodo poenostavitve

Pri novih storitvah bo Maersk moral poenostaviti postopek tehtanja, praznjenja in polnjenja ladijskih kontejnerjev ter izpopolniti in pospešiti delovanje sistema za dostavo in odvoz s tovornjaki.

Po mnenju vodstva podjetja lahko prav pri takšnih opravilih pridobijo ali izgubijo veliko časa, saj je v nekaterih delih sveta običajno, da tovornjaki več ur čakajo pred pristanišči, zato je načrtovanje takšnih opravil zelo pomembno.

V Mehiki, denimo, Maerskova podružnica APM Terminals že organizira prevoz po železniških tirih od obale Tihega oceana vse do območja tik zraven Ciudada de Mexica, v Peruju in Čilu pa je Maersk uredil svoje objekte na zemljščih svojih strank, zato lahko Maerskovi prevozniki začnejo nadzirati tovor, še preden ta zapusti rudnik ali plantažo.

V Maersku so prepričani, da bodo z novo ponudbo zadovoljili dosedanje stranke in pridobili veliko novih strank, ki se bodo raje odločale za njihovo ponudbo kakor za ponudbo Maerskovih tekmecev.

Lani je Maersk prihranil okoli sto milijonov dolarjev stroškov zaradi združevanja svojih prevoznih in logističnih storitev, do leta 2019 v podjetju pričakujejo, da bodo prihranili kar 600 milijonov dolarjev stroškov.