Manager

Po nemških tirih vozita prva vlaka na vodik na svetu

Izpostavljamo

FINANCE
Manager
Pogled v 2024 - gospodarske napovedi na enem mestu
Manager
ManagerRedakcija Finance Managerja Pogled v 2024 - gospodarske napovedi na enem mestu
FINANCE
Manager
TOP 101 na enem mestu
Manager
ManagerBojana Humar TOP 101 na enem mestu

Kdo je prvi med največjimi in najboljšimi, kdo je presenečenje med novinci, kdo je z devetimi zaposlenimi ustvaril 80 milijonov dobička, kdo bo letos vlagal in zaposloval, kdo je skopal največjo luknjo …

20.09.2018 21:00
Čas branja: 1 min
Po nemških tirih vozita prva vlaka na vodik na svetu
81 milijonov evrov je za uvedbo vlakov, ki jih poganja električna energija, pridobljena iz vodika, prispevala nemška dežela Spodnja Saška.

Po železniških tirih v Spodnji Saški v Nemčiji sta začela voziti prva potniška vlaka, ki ju poganja električna energija, pridobljena iz vodika. Vlaka, ki sta brez izpustov emisij in zelo tiha, je izdelal francoski proizvajalec Alstom.

Vlak na vodikov pogon ima na strehi rezervoar z vodikom in gorivno celico. Ta pretvarja vodik in kisik neposredno v električno energijo. Kot pravijo pri proizvajalcu, vodikov pogon namesto ogljikovega dioksida, saj in drobnega prahu izpušča le nekaj kapljic vode. Presežna energija pa se shranjuje v zmogljive litij-ionske baterije na dnu vlaka.

Vlak dosega največjo hitrost 140 kilometrov na uro in je torej približno tako hiter kot dizelski vlaki. Z napolnjenim rezervoarjem lahko prepelje približno tisoč kilometrov.

Potem ko je vlak brez emisij v nedeljo opravil prvo vožnjo, je dan zatem stekel reden potniški železniški promet z dvema vlakoma na gorivne celice na progi med spodnjesaškimi mesti Bremervörde, Cuxhaven, Bremerhaven in Buxtehude.

Oblasti Spodnje Saške načrtujejo, da bo do konca leta 2021 v tamkajš­njem regionalnem železniškem prometu vozilo skupaj 14 vlakov na gorivne celice. Deželna vlada je za izvedbo projekta prispevala približno 81 milijonov evrov.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Transport in logistika
Evropski šefi železnic v akciji: preusmerjanje prometa z letal na vlake
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Evropski šefi železnic v akciji: preusmerjanje prometa z letal na vlake

Prometni ministri Nemčije, Francije, Avstrije in Švice so se s šefi Deutsche Bahna, SNCF, avstrijskih železnic ÖBB in švicarskih SBB dogovorili o širitvi omrežja mednarodnih nočnih vlakov v Evropi

IZVOZNIKI
Novice
Kam vse se lahko to poletje odpravite z vlakom
Izvozniki.si
NoviceAleš Ogorevc Kam vse se lahko to poletje odpravite z vlakom

Glede na sproščanje epidemioloških ukrepov Slovenske železnice pričakujejo v prihodnjih mesecih spet več potovanj z vlaki

FINANCE
Transport in logistika
Nemške železnice kupujejo vlake na baterije
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Nemške železnice kupujejo vlake na baterije 3

Zgolj 62 odstotkov železniškega omrežja v Nemčiji je elektrificiranega; ker je elektrifikacija draga in zamudna, bodo na neelektrificiranih odsekih zgradili otoke za napajanje vlakov na baterije

FINANCE
Tako se dela posel v kmetijstvu
PRO
Finance
Podjetno kmetijstvo 2024
Uredništvo Agrobiznisa Tako se dela posel v kmetijstvu (PRO)

V posebni reviji (Podjetno kmetijstvo) predstavljamo uspešne zgodbe s podeželja. Učijo nas, da je možno tudi v zahtevnih časih ustvarjati dodano vrednost. Brezplačno si jo lahko prenesete prek obrazca spodaj.

FINANCE
Transport in logistika
Zakaj ne potrebujemo hitrih prog za 300 na uro, ampak integrirani taktni vozni red po zgledu Švice
Transport in logistika
Transport in logistikaNejc Geržinič Zakaj ne potrebujemo hitrih prog za 300 na uro, ampak integrirani taktni vozni red po zgledu Švice 4

Koncept integriranega taktnega voznega reda so v osemdesetih letih razvili v Švici, zdaj pa ga vpeljujejo tudi v Avstriji, Nemčiji in na Danskem. Za kaj gre in kaj bi lahko pridobili?

FINANCE
Okolje & energija
Tako razvijajo vodikovo gorivno celico za uravnavanje elektro omrežja. Slovenci so zraven
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Tako razvijajo vodikovo gorivno celico za uravnavanje elektro omrežja. Slovenci so zraven 1

Uporaba vodikove gorivne celice za uravnavanje omrežja je inovacija, razvita v okviru mednarodnega projekta Grasshopper, pri katerem je sodelovala tudi slovenska družba za industrijsko avtomatizacijo in energetiko INEA.

FINANCE
PMM
Slovenske železnice bodo v partnerstvu s T2 Rotalab povezale uporabo vlakov z izposojo električih vozil
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostNataša Koražija Slovenske železnice bodo v partnerstvu s T2 Rotalab povezale uporabo vlakov z izposojo električih vozil 3

Nove storitve: potniki, ki bodo v Ljubljano pripotovali z vlakom, si bodo lahko že to jesen na železniški postaji izposodili e-avto po ugodni ceni. Kaj še pripravljajo na železnicah?

FINANCE
IKT
Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!
IKT
SPLETNO POSLOVANJE
IKTFinance PRO Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!

Z izborom želimo ozaveščati o pomenu in koristih digitalizacije medpodjetniškega poslovanja ter predstaviti slovenske dobre prakse spletnega poslovanja na področju B2B