Avto
112 ogledov

Violeta Bulc Evropejcem napoveduje enotno cestnino

Violeta Bulc EPA
Komisarka Violeta Bulc je napovedala enotni sistem evropske cestnine, ki slovenskim voznikom zelo verjetno ne bo všeč.

Za nemški časnik Bild am Sonntag je evropska komisarka za transport Violeta Bulc napovedala, da bo meseca maja predstavila predlog o vseevropskem cestninskem sistemu za ceste. 

Temeljna ideja za enotnim cestninjenjem na evropskih avtocestah je, da se voznikom ne bi bilo potrebno nikjer več ustavljati in bi promet potekal bolj tekoče. Številne članice namreč še vedno uporabljajo sistem cestninskih postaj. 

In kako bi plačevali? Vseevropski sistem bo po besedah Bulčeve cestninil glede na prevoženo razdaljo vsakega voznika in sicer prek dobroimetja ali pa po poračunu konec vsakega meseca. Prihodki od cestnin bi pripadali članici.

Enotni sistem pa naj bi bil prostovoljen, to pomeni, da državam ne bi bilo nujno pristopiti zraven. Glede Slovenije se zdi pristop k enotnemu sistemu v tem hipu precej neverjeten oziroma bi utegnil naleteti na nezadovoljstvo, saj obstoječi sistem vinjet že sedaj zagotavlja pretočnost. Prav tako so pri Darsu nedavno dejali, da so s prihodki od prodaje vinjet zadovoljni in da za osebna vozila ne nameravajo uvesti elektronskega cestninjenja kot za tovornjake.

kontrola vinjet | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Sistem plačila glede na prevoženo razdaljo, za katerega si prizadeva slovenska komisarka, bi za redne uporabnike avtocest v Sloveniji morda pomenil, da bodo morali za vožnjo po avtocestah v prihodnosti plačati precej več kot doslej.

Bulčeva je po poročanju časnika še napovedala, da si želi sporazum o enotnem cestninjenju sprejeti do leta 2019.

V Nemčiji cestnine na avtocestah čez eno največjih ovir

Vprašanje cestnin je sicer zadnje dni znova v ospredju tudi v Nemčiji, potem ko je tamkajšnji bundestag potrdil reformo, ki uvaja cestnine na avtocestah, za v Nemčiji registrirana vozila pa tudi dodatne finančne obremenitve za vožnjo po navadnih cestah. Voznik bo plačal glede na ekološki standard, ki ga dosega njegov avto ter na tip goriva - več bodo plačevali dizli in avtomobili zgodnejših euro standardov. 

Avstrija, Poljska in Češka so že izrazila nezadovoljstvo z nemško reformo, saj naj bi pretirano "skubila" tuje voznike, medtem ko naj bi domačini izplačane premije dobili nazaj prek drugih olajšav. Reformo mora potrditi še drugi dom nemškega parlamenta bundesrat, in sicer pred jesenskimi volitvami, saj bo v nasprotnem usoda novega zakona, ki naj bi stopil v veljavo leta 2019, zelo nejasna.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 15
  • Avatar Leon
    Leon 20:10 31.marec 2017.

    Nekdanji ABC Sistem cestninjenja se je v Sloveniji pokazal kot velik "biznis" za nekatere ? Očitno tudi Violeta ne skače samo po žerjavici .

  • Zmago 16:59 29.marec 2017.

    Vidva morona smrdliva, hujskaška !! Glej ko se Švaba kam pelje, mora povsod plačevati cestnino, drugi bi se pa po njihovih cestah vozili še naprej ĐABE ???Normalno, če oni plačajo delež za AC pri registraciji je za njih TO TO.

  • jozicamurn 16:58 29.marec 2017.

    Nas bojo še elektronsko (gps) locirali in kontrolirali kje se gibljemo, po možnosti prodatke prodajali v marketinške namene ali pa nas bo kontroliral že vsak policajček, ki bo imel dostop preko veze. Moderni fašizem in pa priložnost za roparje (hackerje).