Hyundai santa fe
Nova podoba velikega SUV-a že nagovarja slovenske kupce
Četrta generacija santa feja je naredila velik korak naprej, to velja za sodobno oblikovanje, kakovost uporabljenih materialov in dovršen varnostni paket.
Četrtek, 15. november 2018
Če ne upoštevamo, da gre že za četrto generacijo, hyundai santa fe šteje že sedemnajst let. Od leta 2001 so jih izdelali že 1,6 milijona, od tega dobrih 2.000 za slovenske kupce. A sedaj je največji Hyundaijev SUV pripravljen na nov korak, kar dokazuje s sodobnim oblikovanjem in najbolj prepričljivo vsebino doslej.
O videzu ne bomo izgubljali besed, saj fotografija pove več kot tisoč besed, ampak se raje osredotočimo na številke. Novi santa fe je od prejšnjega za sedem centimetrov daljši, pribitek pa je v večini šel na račun večje medosne razdalje. Posledica je prostornejša notranjost, ki tudi poslej lahko sprejme pet ali sedem potnikov. Prostornejši je tudi prtljažnik, katerega kapaciteta se je pri izvedbi s petimi sedeži povečala za 40 litrov in jih šteje 625.
V kabini je poleg udobja opazen preskok pri kakovosti, predvsem pri izbiri materialov, ki so vse bolj po evropskem okusu in uspešno ustvarjajo nekoliko bolj premijski občutek. V tem duhu so analogne merilnike pri najboljših dveh paketih opreme zamenjali z barvnim zaslonom (17,8 centimetra), vsaj toliko ali celo palec več (20,3 centimetra) pa meri osredni zaslon, zadolžen za bolj zabavne vsebine. Ta je nameščen na vrh armaturne plošče in deluje na dotik. Vmesnik je sicer že poznan iz drugih modelov te znamke, a z dodatnimi funkcionalnostmi. Korak naprej je naredil tudi komplet varnostnih pripomočkov SmartSense. Ta med drugim ponuja sistem za opozarjanje na potnike zadaj, ki voznika opozori, če ta vozilo zapusti, ko so potniki še v njem. Novosti sta še aktivni sistem za preprečevanje trka s strani in sistem za varno izstopanje, ki v primeru, da se vozilu od zadaj približujejo drugi udeleženci v prometu, začasno zaklene vrata in omogoči potnikom, da izstopijo.
Na prvi pogled se ponudba pogonskih kombinacij zdi skopa, a je vendarle izbira kar pestra. V osnovi sta na voljo dva motorja, dvolitrski in 2,2-litrski turbodizel. Manjši ponuja različici s 110 in 136 kilovati (150 in 185 KM), medtem ko večji zmore 147 kW (200 KM). V osnovi zraven spada 6-stopenjski ročni menjalnik, osemstopenjska avtomatika pa je rezervirana za štirikolesno gnano izvedbo močnejšega dvolitrskega motorja ter 2,2-litrski stroj s pogonom na sprednji ali vsa štiri kolesa. Štirikolesni pogon je sicer popolnoma nov izdelek z napredno variabilno porazdelitvijo navora med sprednji in zadnji par koles, sistem pa stabilnost zagotavlja tudi s prilagajanjem zavorne sile.
Cene novega santa feja se začnejo pri 34.900 evrih, doplačilo za štirikolesni pogon znaša dva tisočaka, samodejni menjalnik pa 2.200, oziroma 2.800 evrov.