Nazaj na Siol.net

TELEKOM SLOVENIJE

Gregor Pavšič

Torek,
23. 1. 2018,
5.30

Osveženo pred

6 let, 2 meseca

Termometer prikazuje, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Termometer prikaže, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Thermometer Blue 0,83

3

Natisni članek

test avtomobila Peugeot 5008 Peugeot

Torek, 23. 1. 2018, 5.30

6 let, 2 meseca

Test: peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi 180

Peugeot 5008 - Ko je lahko tudi "SUV" družinsko uporaben #foto

Gregor Pavšič

Termometer prikazuje, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Termometer prikaže, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Thermometer Blue 0,83

3

Peugeot 5008 GT | Foto Gašper Pirman

Foto: Gašper Pirman

Peugeot 5008 je tisti avtomobilski križanec, ki lahko za dobrih 30 tisočakov ponudi zelo veliko prostora, družinske uporabnosti in privlačnega dizajna. Nekdanji enoprostorci z novimi linijami in "terensko" postavitvijo podirajo tudi meje pobegov v naravo.

Motor: dizelski, 2.0 HDi (150 kW)
Poraba na testu: 6,8 l/100 km
Cena testnega vozila: 41.027 evrov

Cena in dodatna oprema | Tehnični podatki
Palec gor: oblika, prepoznavnost, prostorska uporabnost
Palec dol: ni pogona 4 x 4, slabša vzvratna kamera, samodejno zaviranje v sili serijsko le v najvišjem paketu opreme

Sprednji del poznamo že s peugeota 3008. | Foto: Gašper Pirman Sprednji del poznamo že s peugeota 3008. Foto: Gašper Pirman V avtomobilski industriji že dolgo vsi govorijo le o crossoverjih in športnih terencih. Že dolgo nismo bili na mednarodni predstavitvi, kjer nam ne bi kazali grafov s prikazi napovedane rasti prodaje v tem precej širokem razredu. Vanj so se danes vključili že vsi pomembnejši avtomobilski proizvajalci. Kljub temu pa ostaja pri večini tovrstnih vozil odprto vprašanje resnične uporabnosti. Številni crossoverji so namreč z vidika prostora na zadnji klopi in prtljažnika manj primerni kot cenovno primerljivi klasični avtomobili. Kdor ima dva otroka, bo s takim avtomobilom težko shajal.

5008 je sicer res le nadgradnja že uveljavljenega 3008, a z večjo medosno razdaljo (2,84 metra) ponuja še precej večjo uporabnost. | Foto: Gašper Pirman 5008 je sicer res le nadgradnja že uveljavljenega 3008, a z večjo medosno razdaljo (2,84 metra) ponuja še precej večjo uporabnost. Foto: Gašper Pirman

Po Renaultovem scenicu je peugeot 5008 še drugi nekoč klasični enoprostorec, ki je dobil crossoverjeve gene. | Foto: Gašper Pirman Po Renaultovem scenicu je peugeot 5008 še drugi nekoč klasični enoprostorec, ki je dobil crossoverjeve gene. Foto: Gašper Pirman

Končno športni terenci (crossoverji), ki ponujajo tudi pravo družinsko uporabnost

Nato pa je ta trend zašel tudi na področje družinskih enoprostorcev. Najprej Renault z espaceom (in scenicom), za njim še Peugeot s prerojenim 5008. Klasični enoprostorec so povsem spremenili, ga nekoliko dvignili in ga "napihnili" s terenskimi geni. Še vedno velik avto (v dolžino meri 4,5 metra) je ohranil svojo velikost in prostornost ter tako odvrgel pomisleke o družinski uporabe športnih terencev. Avtomobil je sicer zelo podoben manjšemu 3008, saj izhajata iz iste smeri oziroma je 5008 v resnici predvsem znatno podaljšani 3008.

Že ob obrazložitvi našega glasovanja v izboru za Slovenski avto leta 2018, kjer smo 5008 postavili takoj za hondo civic, smo poudarili odlično izkoriščen prostor. Kdor torej vozi tak avtomobil, ki spodobno opremljen stane dobrih 30 tisočakov (s popustom znaša povprečna cena avtomobila 27 tisočakov), dobi velik prtljažnik in tri ločene sedeže v drugi vrsti. Vsak med njimi je posamično vzdolžno premičen in vsak ima svoje sidrišče isofix za otroške sedeže. To bodo cenile družine z vsaj dvema otrokoma, kakršnim je avtomobil v resnici tudi namenjen.

 

Peugeotu se je odločitev o preobrazbi modelov 3008 in 5008 očitno že poplačala, saj sta obe vozili kot križanca občutno presegli predhodnika po prodaji. Peugeot 3008 je na robu desetih najbolje prodajanih modelov v Evropi in za nissanom qashqaiem in volkswagnom tiguanom drži tretje mesto med najbolj priljubljenimi kompaktnimi športnimi terenci oziroma crossoverji. Lani so prodali skoraj 260 tisoč modelov 3008. Pri modelu 5008 so nekoliko pozneje začeli proizvodnjo in so jih do zdaj v Evropi prodali slabih 86 tisoč. Oba modela sta skupaj z manjšim crossoverjem 2008 lani pomenila kar 47 odstotkov prodaje Peugeota v Evropi.

Dinamičen zunaj in tudi v notranjosti

O notranjosti peugeota 5008 težko povemo kaj takega, česar nismo ugotovili že pri obeh testih manjšega brata peugeota 3008. Položaj za volanom je udoben in kliče po športnih apetitih. Futuristično oblikovana notranjost, kjer so Francozi naredili še korak dlje kot pri zunanjosti, skrbi, da se 5008 močno razlikuje od tekmecev. Zgolj po karoserijski zasnovi jih sicer nima veliko, a kdor bo iskal športnega terenca za dobrih 30 tisočakov, bo na trgu našel avtomobile s precej slabše izkoriščenim (ali ponujenim) prostorom.

Testni 5008 je sicer spadal v sam vrh ponudbe modela. Z opremo GT, zmogljivim dvolitrskim dizelskim motorjem s 180 "konji" in samodejnim šeststopenjskim menjalnikom je zato avtomobil že sicer stal več kot 37 tisoč evrov, z doplačili pa je cena narasla na 44 tisočakov (redna cena, brez popusta slabih tri tisoč evrov).

To je pač izvedba za polno uživanje takega avtomobila, a številni na primer nočejo panoramske strehe (1.050 evrov) ali ne potrebujejo dodatnih dveh sedežev v prtljažniku (830 evrov). Testni model je poganjal tudi najmočnejši 130-kilovatni dizelski motor (180 "konjev"). Avto s 1,6-litrskim dizelskim motorjem in samodejnim menjalnikom lahko stane tudi manj kot 30 tisočakov, a v tej ceni niso vključeni na primer žarometi LED in celo ne sistem za samodejno zaviranje v sili (Active City Brake). Ta je namreč serijsko del le najvišjega paketa opreme GT.

Notranjost že poznamo iz peugeota 3008. Položaj za volanom je odličen, dovolj dobro se vidi tudi na digitalno armaturno ploščo. Ker je ta v višini oči voznika, pri Peugeotu ne poznajo sistema za projekcijo podatkov na vetrobransko steklo. | Foto: Gašper Pirman Notranjost že poznamo iz peugeota 3008. Položaj za volanom je odličen, dovolj dobro se vidi tudi na digitalno armaturno ploščo. Ker je ta v višini oči voznika, pri Peugeotu ne poznajo sistema za projekcijo podatkov na vetrobransko steklo. Foto: Gašper Pirman

Ključni adut 5008 so trije pomični sedeži v drugi vrsti, vsak lahko sprejme svoj otroški sedež. | Foto: Gašper Pirman Ključni adut 5008 so trije pomični sedeži v drugi vrsti, vsak lahko sprejme svoj otroški sedež. Foto: Gašper Pirman

Dodatna sedeža v prtljažniku staneta 830 evrov. Vgraditi ju je mogoče tudi naknadno. Kadar jih ne potrebujete, ju zložite v ravno dno prtljažnika. | Foto: Gašper Pirman Dodatna sedeža v prtljažniku staneta 830 evrov. Vgraditi ju je mogoče tudi naknadno. Kadar jih ne potrebujete, ju zložite v ravno dno prtljažnika. Foto: Gašper Pirman

Kolikokrat bi družina potrebovala pravi štirikolesni pogon?

Seveda se pri Peugeotovih športnih terencih (crossoverjih?) vselej lahko zataknemo ob dejstvo, da avto ne ponuja štirikolesnega pogona. Že res, da so brez njega spet zmagali na puščavskem reliju Dakar, a tisti prototip s cestnim 3008 (razen imena, luči in še kake malenkosti) nima veliko skupnega. Realno sicer povprečni voznik takega avtomobila dokaj redko nujno potrebuje štirikolesni pogon.

Avtomobil je težak in med ovinki ne ponuja toliko dinamike, da bi lahko adrenalinski "fotr" družino peljal hitreje in bi mu štirikolesni pogon (predvsem na mokri cesti) zagotavljal pomembno varnostno komponento. Vsak se mora torej sam vprašati, ali bo za pot do smučišča potreboval štirikolesni pogon.

Kaj bo prineslo lastniško partnerstvo z Oplom?

Pri Peugeotu pravijo, da obiskovalci njihovih salonov sicer vprašajo po štirikolesnem pogonu, a da zaradi njegove odsotnosti še nihče ni zapustil salona. V prihodnje bodo Peugeotovi "športni terenci" morda dobili določeno obliko pogona na zadnji kolesi ob partnerstvu z Oplom. Tam so že napovedali priključnohibridnega grandlanda X. Dodatni elektromotor in baterija s primernim dosegom lahko v ključnih trenutkih ponudi zelo učinkovit in varčen štirikolesni pogon.

Zaščitni znak Peugeotovih avtomobilov je volanski obroč majhnega premera. | Foto: Gašper Pirman Zaščitni znak Peugeotovih avtomobilov je volanski obroč majhnega premera. Foto: Gašper Pirman

5008 bo poleg samodejnega šeststopenjskega dobil tudi osemstopenjski menjalnik, ki bo na voljo tudi z 1,6-litrskim dizelskim motorjem. Ta je najpogostejša izbira pri nakupu tega vozila. | Foto: Gašper Pirman 5008 bo poleg samodejnega šeststopenjskega dobil tudi osemstopenjski menjalnik, ki bo na voljo tudi z 1,6-litrskim dizelskim motorjem. Ta je najpogostejša izbira pri nakupu tega vozila. Foto: Gašper Pirman

Oblikovanje v modelih 3008 in 5008 je precej futuristično, kar dokazujejo tudi gumbi na sredinski konzoli. | Foto: Gašper Pirman Oblikovanje v modelih 3008 in 5008 je precej futuristično, kar dokazujejo tudi gumbi na sredinski konzoli. Foto: Gašper Pirman

 

Cena testnega vozila: 44.008 evrov (s popustom: 41.027 evrov)

Cena osnovnega testnega vozila: 37.588 evrov

Dodatna oprema: 6.420 evrov

Dodatna sedeža v tretji vrsti: 830 EUR, prtljažna vrata s prostoročnim odpiranjem: 450 EUR, panoramsko strešno okno z zastorom: 1.050 EUR, sistem HiFi premium Focal: 880 EUR, električni in masažni paket: 1.300 EUR, digitalni radio DAB: 150 EUR, paket Pomoč vozniku: 500 EUR, mestni paket 2: 490 EUR, brezžično polnjenje telefona in vtičnica 220 V: 220 EUR, kovinska barva: 550 EUR

 

Tehnični podatki – Peugeot 5008 GT BlueHDI 2.0
Motor:

Dizelski, štirivaljni; moč: 133 kW pri 3.750 vrt./min., navor: 400 Nm pri 2.000 vrt./min., menjalnik: 6-stopenjski, samodejni

Mere in masa:

Dolžina: 4.641 mm, širina: 1.844 mm, medosna razdalja: 2.840 mm, višina: 1.640 mm, oddaljenost od tal: 23,6 cm, prostornina prtljažnika: 780-1.940 l, posoda za gorivo: 56 l, gume: 235/50 R19, masa: 1.701 kg

Zmogljivosti in poraba:

Najvišja hitrost: 208 km/h, pospešek do 100 km/h: 9,1 s, poraba mesto: 5,5 l/100 km, poraba podeželje: 4,4 l/100 km, poraba kombinirana: 4,8 l/100 km, izpust CO2: 124 g/km

Serijska oprema (GT)

Električna parkirna zavora, opozorilo za prekoračitev časa za vožnjo brez prestanka, prepoznavanje prometnih znakov, opozorilo pri nenamerni menjavi prometnega pasu, trije posamični sedeži v drugi vrsti, dvopodročna klimatska naprava, sovoznikov sedež nastavljiv po višini, prednji žarometi LED, sistem za nadzor mrtvega kota, sistem Active Safety Brake, samodejni preklop med kratkimi in dolgimi žarometi, navigacijski sistem 3D, kamera za vzvratno vožnjo, 19'' aluminijasta platišča …
Ne spreglejte