Nasveti

Pridelava domačega česna je donosen posel

A le, če česen tržite pod svojo znamko, povečujete pridelavo in širite prodajo v vse trgovske verige, presežke pa izvažate
Podporniki obveščajo
AGROBIZ
Podporniki obveščajo
Kmetje in živilci tokrat brez svoje ministrice
Agrobiznis
Podporniki obveščajoJana Petkovšek Štakul Kmetje in živilci tokrat brez svoje ministrice

Ta petek bodo o inovativnosti in trajnostni preobrazbi na konferenci razpravljali predstavniki kmetijskih in živilskih podjetij vzhodne kohezijske regije.

AGROBIZ
Podporniki obveščajo
V ponedeljek se začne kampanja vnosa zbirnih vlog za kmetijske subvencije
Agrobiznis
Podporniki obveščajoRedakcija Agrobiznisa V ponedeljek se začne kampanja vnosa zbirnih vlog za kmetijske subvencije

Nosilci kmetijskih gospodarstev morajo vloge oddati do 10. julija elektronsko, pri tem pa jim lahko pomagajo v Javni službi kmetijskega svetovanja.

AGROBIZ
Podporniki obveščajo
Jutri o trajnosti in inovacijah v agroživilskem sistemu
Agrobiznis
Podporniki obveščajoRedakcija Agrobiznisa Jutri o trajnosti in inovacijah v agroživilskem sistemu

GZS - Zbornica kmetijskih in živilskih podjetij v sodelovanju z regionalnimi gospodarskimi zbornicami pripravlja regijsko konferenco zahodne kohezijske regije

AGROBIZ
Podporniki obveščajo
Velika noč se bliža, domače dobrote vas čakajo v Mercatorju
Agrobiznis
Podporniki obveščajoPodpornik projekta Velika noč se bliža, domače dobrote vas čakajo v Mercatorju

Velike noči ni brez prazničnih dobrot – pirhov, šunke, hrena in potice

Avtor
avtor
24.07.2014 22:30
Čas branja: 4 min

Uvoz česna iz Kitajske se je mlademu podjetniku Mariu Kurtoviču zdel tak absurd, da se je odločil za pridelavo slovenskega česna in zanj odprl Kmetijsko gospodarstvo PanOrganic (KMG PanOrganic). Lani so ga pridelali in prodali 65 ton, letošnja letina pa naj bi presegla sto ton. Prve pošiljke bodo prodali v Avstrijo.

cesnek-143.1406226196.JPG.o.600px.1406226217.jpg

V sezoni 2013/14 so česen zasejali na 18 hektarjih zemlje. Ker so hkrati izboljšali sklop sajenja, pričakujejo dobrih sto ton pridelka. Poleg svežega česna pripravljajo tudi takega v prahu in česnov čips, ki bo na trgov­skih policah konec julija. Za čips česen narežejo na majhne kose in ga posušijo, primeren pa je kot začimba v kuhinji.

»Lani smo s česnom ustvarili 540 tisoč evrov prihodkov, letos pa bi s širjenjem ponudbe na ameriške borovnice in fižol radi dosegli milijon evrov prihodkov,« pravi Niko Miholič, ki v KMG PanOrganic vodi trženje in odnose z javnostmi.

Prepričan je, da je zdaj pravi čas za znamčenje slovenske hrane, saj se z znamko laže približaš kupcem, ti pa se z zgodbo znamke prej poistovetijo kot z anonimnim izdelkom ali storitvijo, hkrati znamko prej preizkusijo in ji hitreje zaupajo. A izdelek mora izpolniti obljube, ki jih daje znamka v svoji zgodbi.

Z zgodbo in znamko so česen bolj približali kupcem

miholic-niko-xx.1406225943.jpg.o.240px.jpg
Česen bomo jeseni začeli izvažati v Avstrijo pod novo znamko Knobi, ki je izpeljanka iz nemškega poimenovanja za česen Knoblauch. Niko Miholič iz KMG PanOrganica Foto: Tibor Karakatič

Od leta 2011 so Mercatorju dobavljali česen v rinfuzi, od lanskega julija pa ga tržijo pod lastno znamko Česnek, kot v Prlekiji in Prek­murju pravijo česnu. »Z zgodbo in znamko smo domač česen še bolj približali kupcem,« pravi Miholič.

Zgodba Česneka govori o mladem lastniku KMG PanOrganica Mariu Kurtoviču, ki je v pravem času, ko je česna na trgu primanjkovalo, tržno priložnost našel v domači pridelavi. Z nakupom male kmetije in postopnim dokupovanjem obdelovalne zemlje, z učenjem in s pomočjo francoskih ter slovenskih agronomov, kot je Miša Pušenjak, se je lotil pridelave. S strokovnjaki za strateško komuniciranje je oblikoval znamko Česnek z zgodbo o kakovostnem domačem česnu.

Za oblikovanje lastne znamke so se odločili, ker je na trgu ogromno prehranskih izdelkov različnih ponudnikov, tudi iz tujine. Od njih se morajo domači pridelovalci razlikovati, saj tudi kupci zmeraj bolj cenijo lokalni pridelek. »Znamka Česnek nam je prinesla večje izstopanje v trgovinah, večjo prepoznavnost in večji ugled pri kupcih, kar je izjemnega pomena za uspeh celotnega podjetja,« poudarja Miholič.

Najprej so kupili pakirno linijo, oblikovalci pa so oblikovali škatlo in mrežico za manjše pakiranje. Na embalaži poudarjajo slovenski izvor, ki ga nakazuje že narečno ime znamke.

Znamka je jamstvo za stalno kakovost

Za celostno grafično podobo in trženjsko strategijo so poskrbeli kar v KMG ­PanOrganicu, pomagali pa so jim tudi zunanji sodelavci. »Za sodelovanje s trženjsko agencijo se nismo odločili, ker sodelujemo s trženjskimi strokovnjaki, ki so poskrbeli za inovativno in uspešno podobo in zgodbo znamke,« dodaja Miholič. Kupci po Česneku prej posežejo kot po česnu v rinfuzi, ki lahko prihaja od kopice manjših pridelovalcev in je lahko zato različne kakovosti, medtem ko z oznamčenim česnom jamčimo za vedno enako kakovost.

Česnek prodajajo v Mercatorju, Sparu, Hoferju in Tušu, dogovarjajo pa se tudi z Lidlom. Promovirajo ga z digitalnim trženjem na Facebooku, spletni strani in tudi v klasičnih medijih. Prek Facebooka so vzpostavili stik z največ kupci, od njih dobijo tudi veliko sporočil po e-pošti. K veliki prepoznavnosti Česneka so pripomogle tudi promocije na terenu - na prodajnih mestih, raznih prireditvah in s hrano povezanih dogodkih. Poleg digitalnega trženja veliko delajo tudi pri piarovskih objavah v tiskanih medijih in na televiziji, pravi Niko Miholič.

zelenjava-cesnek1-xx.1406225945.jpg.o.240px.jpg
Kupci po Česneku prej posežejo kot po česnu v rinfuzi, ki lahko prihaja od množice manjših pridelovalcev in je lahko zato različne kakovosti.

V Avstrijo pod znamko Knobi

Prek avstrijskih partnerjev bodo česen izvažali tudi v Avstrijo, saj je tamkajšnjim kupcem zaradi višjega življenjskega standarda kakovost še pomembnejša kot slovenskim. »Za izvoz v Avstrijo pripravljamo novo znamko in razmišljamo o imenu Knobi, izpeljanki iz nemškega poimenovanja za česen Knoblauch,« pravi Miholič. Ker se njihovi avstrijski in angleški partnerji zanimajo tudi za nakup ameriških borovnic, v KMG PanOrganicu pospešeno širijo plantaže.

KMG PanOrganic je eno od petih kmetijskih gospodarstev na svetu s certifikatom Global G. A. P. za pridelavo česna. To shemo kakovosti so pridobili zato, ker označuje najbolj kakovostno hrano, tuji trgovci pa ta certifikat od dobaviteljev že zahtevajo. »V Hofer ali Lidl brez njega ne prideš,« ponazarja Miholič. Certifikat Global G. A. P. jim je podelila ameriška agencija za varno hrano in zdravila FDA. Velja v ZDA in EU, postavlja pa zelo stroga pravila in pogoje o sledljivosti, higieni in varnosti živil.

Svojo znamko dobijo tudi borovnice, fižol in živa zelenjava

Letos prvič gojijo ameriške borovnice, ki jih bodo tržili pod znamko Svet borovnic. Naprodaj so od srede julija. Rastejo na 11.500 grmih, vsako leto pa bodo nasad še povečali, saj bi radi do leta 2020 imeli sto tisoč grmov z borovnicami. V teh nasadih že imajo namakalne sisteme in mreže proti toči.

Pred kratkim so na dobrih štirih hektarjih posadili tudi fižol, ki ga bodo prav tako tržili pod lastno znamko, a zanjo še nimajo imena.

Niko Miholič poudarja, da vse izdelke tržijo pod lastno znamko in s svojo zgodbo. Česnek ima svoj poslovni profil na Facebooku. Prav tam pripravljajo tudi poslovni profil KMG PanOrganic, ki bo združil tudi druge znamke.

Preboj si obetajo prihodnje leto od prodaje žive zelenjave

Svojo spletno stran in stran na Facebooku pa bo dobil 2,6 milijona evrov vreden projekt pod znamko Živa, za katerega bo prihodnje leto v hektar velikem rastlinjaku stekla okolju prijazna pridelava solate, bazilike, peteršilja, drobnjaka, ohrovta, blitve in mete. Ta zelenjava bo naprodaj v biorazgradljivi embalaži in s koreninami v zemlji, kjer bo še rasla, bo sveža in ne bo izgubljala hranilne vrednosti, pravi Niko Miholič. Tržili jo bodo pod znamko Živa.

Pridelavo širijo tudi s kooperanti

Dogovarjajo pa se že o vzpostavitvi mreže kooperantov v Prlekiji in Prekmurju, ki bi jih združili v kmetijsko zadrugo Samooskrba Pomurje. Verjamejo, da bodo za to pridobili dovolj kmetov in jih povezali v zadrugo. »Veliko manjših kmetov nam je ponujalo svoj česen in druge pridelke, ker jih sami ne morejo spraviti v trgovine,« razlaga Miholič. Prepričani so, da bi z vzpostavitvijo zadruge Samooskrba Pomurje, ki bi se lotila enakih prijemov kot KMG PanOrganic, slovenskim kupcem lahko ponudili še več lokalno pridelane hrane.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Nasveti o financiranju razvoja kmetije in refinanciranju posojil

Tudi o tem bomo v petek, 12. aprila, govorili na Svetovalnici za kmete in vas vabimo na ta posvet.

AGROBIZ
Novice
Nemčija: 250 tisoč evrov za hektar njive
Agrobiznis
NovicePetra Šubic Nemčija: 250 tisoč evrov za hektar njive 5

Toliko bi plačal Intel, ki bo zgradil tovarni računalniških čipov in procesorjev

AGROBIZ
Agro Podjetnik
Tako Gruntek raste z dostavo zelenjave od njive do mize
Agrobiznis
Agro PodjetnikPetra Šubic Tako Gruntek raste z dostavo zelenjave od njive do mize

Hrvaški startup že oskrbuje dva tisoč družin z zelenjavo v hrvaških mestih, prihodnje leto pa napovedujejo širitev na Dunaj in morda k nam.

AGROBIZ
Novice
Nove farme piščancev na Hrvaškem z ukrajinskim denarjem
Agrobiznis
NovicePetra Šubic Nove farme piščancev na Hrvaškem z ukrajinskim denarjem

Tri piščančje farme napoveduje Jurij Kosiuk, lastnik Perutnine Ptuj, 700-milijonski projekt pa napoveduje Andrej Matiukha, ki ima na Hrvaškem športne stavnice FavBet in igralnice

AGROBIZ
Agro Podjetnik
Zakaj se splača pridelovati gensko nespremenjeno sojo
Agrobiznis
Agrobiznis
Agro PodjetnikPetra Šubic Zakaj se splača pridelovati gensko nespremenjeno sojo

Letos jo bodo člani zadruge Kooperativa Kristal zasejali na dobrih 300 hektarjih; pozneje bi radi postavili svoj silos in celo pražarno soje.

AGROBIZ
Agro HI-tech
Z akvaponiko pridelamo desetkrat več zelenjave kot v zemlji
Agrobiznis
Agro HI-techPetra Šubic Z akvaponiko pridelamo desetkrat več zelenjave kot v zemlji 1

Ta tehnologija, s katero hkrati gojimo ribe in zelenjavo, je primerna za urbana območja, ob ribogojnicah in kot zanimivost na turističnih kmetijah.

AGROBIZ
Nasveti
Kaj bančnica svetuje kmetom, ki so pred večjo naložbo
Agrobiznis
NasvetiUredništvo Agrobiznisa Kaj bančnica svetuje kmetom, ki so pred večjo naložbo

Nataša Zemljič Pangerc, NLB: »Pogoje in stroške posojila preverite v več bankah in hkrati poglejte, kako vas lahko banka podpre, če bi med vračanjem posojila zašli v težave.«

AGROBIZ
Agro HI-tech
Devet startupov, ki zmanjšujejo odvisnost od plastike
Agrobiznis
Agro HI-techPetra Šubic Devet startupov, ki zmanjšujejo odvisnost od plastike

Razvijajo postopke recikliranja, biološko razgradljive materiale in trajnostne proizvodne tehnike, s katerimi zmanjšujemo onesnaževanje s plastiko

AGROBIZ
Agro HI-tech
GlobalData: leta 2030 bo industrija kmetijske robotike vredna več kot 202 milijardi evrov
Agrobiznis
ROBOTIKA
Agro HI-techPetra Šubic GlobalData: leta 2030 bo industrija kmetijske robotike vredna več kot 202 milijardi evrov

Leta 2022 je bila vredna "le" 58 milijard evrov, a se hitro razvija