Prvič po letu 2015 krčenje nemškega gospodarstva

Novi protekcionizem povzroča težave v mednarodni trgovini. Koliko je kriva avtomobilska industrija?
Fotografija: V Nemčiji se med drugim sprašujejo, koliko je za krčenje bruto domačega proizvoda kriva goljufiva avtomobilska industrija. FOTO: Michael Sohn/AP
Odpri galerijo
V Nemčiji se med drugim sprašujejo, koliko je za krčenje bruto domačega proizvoda kriva goljufiva avtomobilska industrija. FOTO: Michael Sohn/AP

Berlin – Prvič po letu 2015 statistiki beležijo krčenje bruto domačega proizvoda, ki se je v tretjem četrtletju letošnjega leta v primerjavi zmanjšal za 0,2 odstotka. Pri statističnem zveznem uradu krivdo za to pripisujejo zunanje gospodarskemu razvoju, saj se je v tretjem četrtletju v primerjavi z drugim zmanjšal izvoz in povečal uvoz.

Doma zaznavajo mešane signale, tako v gradbeništvu kot v delu proizvodnje so se investicije povečale, osebna potrošnja pa se zmanjšuje, medtem ko državna ostaja približno enaka. V primerjavi s tretjim četrtletjem lanskega leta je rast še vedno večja za 1,1 odstotka, a je bila v drugem četrtletju 2,3 odstotna (sezonsko prilagojeno dvoodstotna). Tudi v tretjem četrtletju pa se je povečalo zaposlovanje.

Znižanje nemške gospodarske rasti so nedavno napovedali tudi gospodarski modreci, ki nemškim vladam svetujejo že od leta 1963. Profesorji doktorji Christoph Schmidt, Peter Bofinger, Lars P. Feld, Isabel Schnabel in Volker Wieland za letos pričakujejo največ 1,6 odstotno gospodarsko rast in za prihodnje leto le 1,5 odstotno. Po njihovem prepričanju mora Evropska komisija nasprotovati protekcionističnim usmeritvam v svetu z ukrepi v sklopu pravil Svetovne trgovinske organizacije in novimi dogovori o svobodni. Izstop Velike Britanije iz EU bi bilo še najbolje preprečiti, če to ne bo mogoče, pa čim zmanjšati škodo za obe strani, a ne za ceno »izbiranja rozin«. Brexit prinaša tudi nujnost nove ureditve evropskih financ z osredotočenjem na »evropsko dodano vrednost«. Nemški gospodarski modreci so predlagali še okrepitev načela subsidiarnosti, skupna sredstva naj bi namenili že dogovorjenim ciljem varnosti, infrastrukture in raziskovanja in jih ne razdeljevali »po načelu škropilnice«.

Gospodarski modreci, ki nemškim vladam svetujejo že desetletja, so prepričani, da mora Evropska komisija nasprotovati protekcionističnim usmeritvam v svetu, dobro pa bi bilo preprečiti tudi brexit. FOTO: Hannibal Hanschke/Reuters
Gospodarski modreci, ki nemškim vladam svetujejo že desetletja, so prepričani, da mora Evropska komisija nasprotovati protekcionističnim usmeritvam v svetu, dobro pa bi bilo preprečiti tudi brexit. FOTO: Hannibal Hanschke/Reuters


V Nemčiji pa se tudi sprašujejo, koliko je za krčenje bruto domačega proizvoda kriva goljufiva avtomobilska industrija. Vrsti mest, v katerih bodo po sodnem nalogu prihodnje leto omejevali vožnje dizelskih avtomobilov, se pridružujeta tudi Köln in Bonn, in mnogi potencialni kupci raje čakajo na okolju prijaznejše modele.

Preberite še:

Komentarji: