Ime dneva: Čisto kot v hotelu

Platforma rešuje težave lastnikov in najemnikov nepremičnin, Airbnb gostiteljev, pa tudi čistilcev.

Objavljeno
29. april 2016 21.01
Barbara Pavlin
Barbara Pavlin

Ljubljana – Pred kratkim je ekipa Beepinga zagnala spletno platformo, ki omogoča naročanje predhodno preverjenih in usposobljenih čistilcev za dom. »Povprečno slovensko gospodinjstvo devet ur na teden nameni opravljanju gospodinjskih opravil, od tega izključno za čiščenje porabijo 5,5 ure. Naša glavna misija je, da ljudem ustvarimo čas za prijetnejše stvari,« pravi idejni oče Beepinga Jan Dobrilovič.

Platforma rešuje težave lastnikov in najemnikov nepremičnin, Airbnb gostiteljev, kot tudi čistilcev, ki so zaradi delovanja na črnem trgu omejeni pri trženju svojih storitev. Sistem deluje po logiki algoritma, kot ga ima Uber.

Ob raziskovanju trga čiščenja sta Dobrilovič in partner pri projektu David Mohar ugotovila, da je trg neurejen in nepreverjen. Čistilci večinoma delajo na črno, pojavljajo se težave s plačevanjem storitve, veliko je nezaupanja, zato se posel pridobiva predvsem od ust do ust.

»Mi smo naredili prijazen uporabniški vmesnik, prek katerega čistilci vnaprej vnesejo, kdaj so na voljo,« razlaga Dobrilovič. Formalnopravno so čistilci vsi espejevci, ki račune izstavljajo Beepingu, ta pa je le posrednik med čistilci in strankami, ki za svojo storitev zaračuna 20 odstotkov bruto provizije.

V petih korakih preverijo čistilca

Vsakega čistilca preverijo v petih korakih, in sicer prek spoznavnega pogovora in podrobnejšega intervjuja, vsak pa mora pred morebitnim začetkom izobraževanja, ki je obvezno, prinesti tudi potrdilo o nekaznovanosti. »V izobraževanje investiramo mi, izvaja pa ga strokovnjakinja s področja hotelskih standardov. Čistilce opremimo tudi z majicami, krpami in čistili. Na željo stranke lahko uporabimo tudi njeno čistilo. Skratka, zagotavljamo hotelsko storitev za dom,« pravi Dobrilovič.

Trg čiščenja v EU je vreden okoli 60 milijard evrov, samo čiščenje za ponudnike v Airbnb pa 180 milijonov evrov. Prav ti so za Beeping vstopna točka na trg. »Ideja ni nekaj novega, saj podobne prakse čez lužo, pa tudi v Evropi že obstajajo. Sam nenehno iščem nove podjetniške priložnosti. Poznam nekaj ljudi, ki se ukvarjajo za oddajanjem stanovanja prek Airbnb in jim je čiščenje predstavljalo težavo. Raziskal sem trg in tako je začel nastajati Beeping,« razlaga Dobrilovič.

Zgodba za tujino

Prva ekipa petih čistilcev je že začela delati v Ljubljani. Veliko pa je povpraševanja tudi iz drugih krajev. »Rasti želimo z omejeno ekipo kakovostnih čistilcev, tudi v drugih krajih po Sloveniji,« zatrjuje Dobrilovič in o načrtih pove: »Načrtujemo seveda zgodbo za tujino. Zanimajo nas prestolnice v okolici, kot so Budimpešta, Praga in Zagreb. A najprej moramo preveriti poslovni model doma. Naš cilj je pet trgov v petih letih, korak za korakom.«

Dobili so 75.000 evrov semenskega kapitala prek produkta podjetniškega sklada SK 75, ki jim je omogočil hitrejši napredek. Poslovati želijo pozitivno že na domačem trgu, tako bo širitev odvisna tudi od tega, kako jo bodo lahko financirali iz lastnih sredstev. »Čim dlje hočemo zdržati sami,« o sodelovanju z zasebnim investitorjem pove Dobrilovič.

Beeping uporabnikom omogoča priročen sistem, ki brez dodatnih obveznosti in dogovarjanj vpliva na njihovo lažjo organiziranost ter omogoča več prostega časa. Med prednostmi Beepinga, ki jih omenja Dobrilovič, je tudi spletno plačevanje (Paypal, Mastercard, Visa, UPN) in zavarovanje odgovornosti do 100.000 evrov v sodelovanju z Generali Zavarovalnico.

V ponudbi imajo redna tedenska čiščenja in možnost dodatnih želja, kot je čiščenje oken, pečice in hladilnika. Cene čiščenja se začnejo pri 29,50 evra. Stranka z nekaj kliki odda naročilo in po opravljeni storitvi prek elektronske ankete čistilca ocenijo. Imajo tudi že ideje za naprej, od možnosti dodajanja lokacije do izbire preferenčnega čistilca.