V tako imenovani pop up dom se je na Dunaju spremenil Klub slovenskih študentk in študentov, ki že 80 let zastopa slovensko manjšino v Avstriji.
Pop-up dom soustvarja več deset mladih slovenskih (industrijskih) oblikovalcev skupaj s slovenskimi obrtniki po vsej Sloveniji. Pop up dom so oblikovalski prostori, kjer potekajo kulturni dogodki, oblikovalci pa javnost seznanjajo o dodani vrednosti oblikovanja.
Glavni kustos letošnjega BIO50, bienala oblikovanja v Ljubljani, Jan Boelen iz Belgije, je bil, ko se je pogovarjal s skoraj 40 slovenskimi industrijskimi oblikovalci, najbolj navdušen prav nad 'poupdomovci', ki napadajo trg oblikovanja pri nas in v tujini. Prepričali so ga zato, ker »so vsi mlajši od 25 let, so inovativni, razmišljajo sodobno, upoštevajo oblikovalske trende - eksperiment, trajnost, drugačnost, uporabnost - in so pri pridobivanju sredstev za svoje projekte res iznajdljivi.« Njihov zagon pri crowdfoundingu, coworkingu in iskanju denarja za projekte prek kickstarterja je osupljiv, pravi, nikjer drugje v Evropi mladi namreč niso tako zagnani pri pridobivanju sredstev.«
Na Dunaju 240 izdelkov 40 oblikovalcev
V avstrijski prestolnici bo do 5. oktobra v oblikovalskem prostoru Pop Up Dom razstavljenih več kot 240 izdelkov za dom 40 avtorjev. Danes, na primer, bo v tem prostoru dan slovenske hrane in pijače, v soboto, 4. oktobra, bo v Pop Up Domu delavnica izdelovanja luči, dan pozneje pa še jutranji brunch v prostoru, ki je oblikovan kot stanovanje.
Pobudnik in izvajalec tega projekta je Zavod Rompom, ki z vrednotami, kot so sodelovanje, povezovanje in deljenje znanja, povezuje mlade slovenske oblikovalce, arhitekte, ilustratorje, fotografe, programerje in ekonomiste.
Na različnih lokacijah delo prevzamejo različne ekipe kolektiva, organizacijo dunajskega projekta so prevzele tri oblikovalke; Mina Arko, Nina Mršnik, Nuša Jelenc in arhitektka Maša Ogrin, s podporo širše ekipe avtorjev in z namenom, da bi predstavili mlado slovensko oblikovanje.