Berlinski zlati medved v roke madžarski režiserki

Ildiko Enyedi si ga je po mnenju žirije prislužila za film, ki ne izraža le obrtniške spretnosti, ampak tudi vsebinski presežek.

Objavljeno
18. februar 2017 21.32
BERLIN-FILMFESTIVAL/
A. M., STA
A. M., STA

Letošnji Berlinale, že 67. po vrsti, je zlatega medveda prinesle v roke madžarske režiserke Ildiko Enyedi za film O telesu in duši (Testroel es lelekroel), srebrnega medveda za režijo je odnesel finski režiser Aki Kaurismaeki za film Druga stran upanja (Toivon tuolla puolen), veliko nagrado žirije pa film Sreča (Felicite) francosko-senegalskega avtorja Alaina Gomisa.

Žirija, ki ji je letos predsedoval znameniti režiser Paul Verhoeven, se je v film madžarske režiserke Ildiko Enyedi »zaljubila«, kot so zapisali, »ne le zato, ker ga določa izjemna obrtniška spretnost, ampak tudi zato, ker nas opominja na besedo, ki jo uporabljamo preredko - sočutje«.

Madžarska avtorica, ki je v svet filma vstopila leta 1989 s prvencem Moje dvanajsto stoletje, si je po daljšem ustvarjalnem premoru za vrnitev na velika platna izbrala romantično malodramo, ki govori o nenavadni ljubezenski zgodbi, vpeti v običajen svet. »Kaj bi se zgodilo, če bi srečal nekoga, ki je sanjal enako kot ti ali se z vami srečeval na istem kraju vsako noč. Bi vam bilo to v zadovoljstvo ali bi se na nek način počutili oguljufane, morda izrinjene? Kaj, če vam oseba ne bi bila všeč?«

Zgodba se plete okoli Endreta, finančnega direktorja klavnice, in nove inšpektorice Marie, ki ima resne težave s komuniciranjem. Kljub precej krvavim in nepričakovanim prizorom gre pravzaprav za ljubezensko zgodb dveh osamljenih sodelavcev, ki simultano sanjata drug o drugem.

Prvonagrajena režiserka je ob prevzemu nagrade povedala, da so si želeli ustvariti preprost film, ki pa ga je mogoče razumeti le, če si človek dobrega srca. Povedala je, da so vsi člani ekipe verjeli vanj, hvaležna pa je, da je naletel tudi na dober odziv pri občinstvu, kar se ji zdi najbolj pomembno.

Srebrni medved, poimenovan po Alfredu Bauerju, za igrani film, ki odpira nova obzorja, je prejel poljski film Živalska sled (Pokot) režiserke Agnieszke Holland, kot najboljša igralka je srebrnega medveda prejela Kim Minhee za vlogo v korejskem filmu Sama na plaži zvečer (Bamui haebyun-eoseo honja), kot najboljši igralec pa Georg Friedrich za vlogo v filmu Svetle noči (Helle Naechte). Za najboljši scenarij sta si srebrnega medveda prislužila Sebastian Leliu in Gonzalo Mazi za film Fantastična ženska (Una mujer fantastica).

Za prestižno nagrado se je sicer potegovalo 18 filmov, častni zlati medved za življenjsko delo pa je letos pripadel italijanski kostumografki, producentki in scenografki Mileni Canonero, dobitnici štirih oskarjev za kostumografijo.

Na letošnjem Berlinalu, ki je združil okoli 400 filmov z vseh koncev sveta, so bili v ospredju filmi z aktualnimi temami, kot so pravice manjšin, migracije in klimatske spremembe