OBRATI

Hrošč se (spet) poslavlja

Zadnjega beetla bodo sestavili prihodnje leto v Volkswagnovi mehiški tovarni v Puebli, kjer so leta 2003 izdelali tudi zadnjega (klasičnega) hrošča.
Fotografija: Beetlove prodajne številke vztrajno padajo. FOTOgrafije: Reuters
Odpri galerijo
Beetlove prodajne številke vztrajno padajo. FOTOgrafije: Reuters

Pa se je zgodilo. In to v bistvu že drugič. Volkswagen bo ustavil proizvodnjo ikoničnega beetla, naslednika še bolj legendarnega hrošča. Zadnjega beetla bodo sestavili prihodnje leto v Volkswagnovi mehiški tovarni v Puebli, kjer so leta 2003 izdelali tudi zadnjega hrošča. Pri največjem proizvajalcu avtomobilov na svetu so se za umik tretje generacije beetla odločili zaradi spreminjajočih se smernic na avtomobilskem trgu.
Beetlove prodajne številke vztrajno padajo. FOTOgrafije: Reuters
Beetlove prodajne številke vztrajno padajo. FOTOgrafije: Reuters

Šef skupine VW Herbert Diess si že od leta 2015, ko je stopil na čelo koncerna, prizadeva zmanjšati (pre)široko modelno ponudbo vseh blagovnih znamk, ki spadajo k skupini.
Hrošč z imenom Herbie je zaslovel po vsem svetu.
Hrošč z imenom Herbie je zaslovel po vsem svetu.

Povpraševanje po beetlu in drugih avtomobilih nižjega srednjega razreda, kot je tudi golf, v zadnjih letih močno upada, saj se kupci raje odločajo za kompaktne športne terence in križance. Prodaja beetla v ZDA je v zadnjem letu padla za 2,2 odstotka, v Evropi pa so številke še slabše, saj je prodaja padla za kar 37 odstotkov: v prvi polovici leta 2018 je bilo prodanih le 8377 beetlov.

Diess je razmišljal o oživitvi beetla s popolnoma električnim pogonom, a si je premislil. Vlogo »novega hrošča za električno dobo« bo tako prevzel novi model neo, ki bo na ceste zapeljal leta 2020.
 

Nacistični začetki


Hrošč, katerega korenine segajo v davno leto 1938, je leta 1998 doživel prenovo in tudi uradno dobil ime beetle. Ime hrošč je namreč popolnoma neformalno, saj se je avtomobil uradno imenoval volkswagen type 1, nosil pa je oznake VW 1200, 1300, 1500, 1302 in 1303. Volkswagen je v minulih dvajsetih letih prodal približno 500.000 beetlov, kar pa je prav skromno v primerjavi s prodajnimi številkami in življenjsko dobo klasičnega hrošča: v 70 letih proizvodnje so izdelali natanko 21,529.464 primerkov.
Volkswagnova tovarna v Puebli se bo preusmerila na donosnejše modele.
Volkswagnova tovarna v Puebli se bo preusmerila na donosnejše modele.

Hrošča je oblikoval Ferdinand Porsche po naročilu nacističnega voditelja Nemčije Adolfa Hitlerja, ki si je zamislil cenovno dostopen in preprost avto za nemški srednji razred in nov avtocestni sistem – od tod tudi ime tovarne Volkswagen, kar dobesedno pomeni ljudski avto.


Maja 1938 je Hitler položil temeljni kamen za Volkswagnovo tovarno v spodnjesaškem Fallerslebnu, kjer so zgradili tudi naselje za delavce. Volkswagen je izdelal le 210 hroščev, tedaj imenovanih še kdF-wagen (kraft-durch-freude-wagen, kar se je nanašalo na nacistični slogan Moč skozi veselje), ko se je proizvodnja civilnih vozil ustavila zaradi izbruha druge svetovne vojne in se preusmerila v vojaška vozila.

Na osnovi kdF-wagna so izdelali 52.000 vojaških vozil type 82 kübelwagen in 14.000 amfibijskih vozil type 128 in 166 schwimmwagen. Prvi civilni predhrošči so šli v roke vojaških častnikov za osebno uporabo, Hitler pa je že leta 1938 dobil prvi kabriolet.
 

Povojna proizvodnja


Tovarna v Fallerslebnu je bila med zavezniškim bombardiranjem med drugo svetovno vojno močno poškodovana, po nemški kapitulaciji pa so jo prevzeli zavezniki. Množična proizvodnja se je začela v drugi polovici 40. let 20. stoletja: do leta 1955 se je po nemških cestah vozilo že milijon hroščev.


Avto je imel za tiste čase izjemne zmogljivosti v svojem razredu: tisočkubični 35-konjski zračno hlajeni motor je dosegel najvišjo hitrost 115 km/h, do stotice je pridrvel v 27,5 sekunde, na sto kilometrov pa je porabil le 6,7 litra goriva. To je bilo neprimerno boljše od Citroënovega spačka 2CV, ki je bil namenjen revnejšemu sloju ljudi in kmetom, ali pa od britanskega morrisa minorja, ki ni bil namenjen za avtoceste.
 

Mednarodna slava


Oblika klasičnega hrošča je postala svetovno znana v 60. in 70. letih z Disneyjevimi družinskimi filmi, v katerih je nastopal pametni samovozeči hrošč z ljubkovalnim imenom Herbie. Hrošč je postal priljubljeno vozilo pripadnikov kontrakulture v nemirnih 60. letih, ki so prisegali na njegovo majhnost, praktičnost in estetiko.
 

Slovo legende


A časi so se spreminjali in ljudje so kupovali zmogljivejše, večje in udobnejše avtomobile. V Wolfsburgu so leta 1974 začeli izdelovati novo vozilo za srednji razred z vodno hlajenim spredaj nameščenim motorjem in pogonom na prvi kolesi. Imenovalo se je golf (»rabbit« oziroma zajček v Severni Ameriki). In golf je postal Volkswagnov najbolje prodajani avto.
Toda golf (in pozneje polo) ni ustavil hroščeve proizvodnje.
Zadnji klasični hrošč je s tekočega traku zapeljal 30. julija 2003 v mehiški Puebli.
Zadnji klasični hrošč je s tekočega traku zapeljal 30. julija 2003 v mehiški Puebli.

V Nemčiji so hrošče izdelovali do leta 1978, ko se je proizvodnja preselila v Brazilijo in Mehiko. Da ne dolgovezimo: zadnjega hrošča so sestavili v Mehiki 30. julija 2003, kjer bo prihodnje leto s tekočega traku zapeljal tudi zadnji beetle. 

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije