Prodaja tablic se umirja, prodaja telefonov še ne

Slovenske spletne trgovine so v zadnjih štirih letih na področju mobilnih telefonov beležile do petkratno rast prodaje.

Objavljeno
20. avgust 2014 13.10
reu TWITTER-IPO/
Ti. K., STA
Ti. K., STA
Ljubljana - Dobro prodajo so beležile tudi na področju tabličnih računalnikov, a rast se je po začetni prodajni evforiji tako kot v tujini tudi pri nas začela umirjati.

Kot so sporočili iz spletne trgovine Mimovrste, so med letoma 2010 in 2014 zabeležili kar 381-odstotno rast prodaje mobilnih telefonov. Največji skok prodaje so zabeležili med letoma 2011 in 2012 ter med prvima kvartaloma 2013 in 2014, ko je prodaja telefonov zrasla za 113 odstotkov.

Skokovita rast tabličnih računalnikov pa se med tem upočasnjuje. Med letoma 2011 in 2013 so na letni ravni beležili štirikratno rast, primerjava prvega kvartala leta 2013 in 2014 pa je pokazala le še 47-odstotno rast, piše Slovenska tiskovna agencija.

»Padec prodaje tabličnih računalnikov bi lahko pripisali tudi navadam kupcev, ki svoje tablične računalnike menda v povprečju zadržijo vsaj za tri leta. Analitiki zato napovedujejo nov prodajni vrhunec v prihodnjih letih, ko bo prva generacija uporabnikov zamenjala svoje naprave za novejše. Drugače je na trgu mobilne tehnologije, kjer prodaja konstantno raste in tako je pričakovati tudi v prihodnje«, ocenjujejo v Mimovrste.

V spletni trgovini Enaa pa so za STA pojasnili, da so med letoma 2010 in 2014 beležili 542-odsotno rast prodaje mobilnih telefonov.

»Visoka rast je predvsem posledica 'slabše' ponudbe pred leti, ko so na trgu s svojimi paketi naročnina plus telefon kraljevali mobilni operaterji sami. Do leta 2012 smo tako prodajali več ali manj le Applove iphone, ki jih naši operaterji niso ponujali,« so zapisali.

Po letu 2012 pa opažajo, da operaterji sicer ponujajo več različnih paketov, vendar pa njihove cene vključujejo vse manjše popuste. »Leta 2013 smo tako v ponudbo vključili tudi dražje premijske pametne telefone Samsung, HTC, Sony in Nokia, ki jih kupci vse raje kupujejo posebej, torej ne več le pri mobilnih operaterjih. Dobre cene so nam pomagale, tako da smo imeli, če primerjamo prvi kvartal 2013 in 2014, kar 214 odstotno rast prodaje,« so zapisali.

Hitro rast prodaje beležijo tudi na področju tabličnih računalnikov. »Če smo jih imeli leta 2010 v ponudbi le nekaj in še to kar v skupini s prenosnimi računalniki, je prodaja od leta 2012 hitro rasla,« je dejal. Leta 2012 so na letni ravni beležili 68-odstotno rast prodaje, leta 2013 je ta znašala 55 odstotkov, v letošnjem prvem četrtletju pa se je zmanjšala na 43 odstotkov.