Nazaj na Siol.net

TELEKOM SLOVENIJE

Gregor Pavšič

Nedelja,
17. 9. 2017,
6.00

Osveženo pred

6 let, 7 mesecev

Termometer prikazuje, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Termometer prikaže, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Thermometer Orange 8,18

5

Natisni članek

test avtomobila Opel Avtosalon Frankfurt 2017 potovanja

Nedelja, 17. 9. 2017, 6.00

6 let, 7 mesecev

Iz Ljubljane v Frankfurt in nazaj

Opel crossland X: 1.900 kilometrov na bencin, poraba pa pod šestimi litri na sto kilometrov

Gregor Pavšič

Termometer prikazuje, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Termometer prikaže, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Thermometer Orange 8,18

5

Opel Crossland X | Foto Gašper Pirman

Foto: Gašper Pirman

Med vožnjo do Frankfurta in nazaj nismo le spoznali novega opla crossland X, temveč ugotavljali, kako enakomerna in umirjena vožnja vplivata na porabo goriva, naše stroške in psihofizično stanje ter zakaj lahko Nemci poleti zastoje v Sloveniji prenašajo tako stoično.

Cena in dodatna oprema | Tehnični podatki | Prva vožnja


Skrajno levi prometni pas je tudi na avtocestah v Nemčiji le redko prazen. | Foto: Gregor Pavšič Skrajno levi prometni pas je tudi na avtocestah v Nemčiji le redko prazen. Foto: Gregor Pavšič Na bencinski pogon v državo, kjer je dizel vroča politična in okoljevarstvena tema

Z Oplovim crosslandom X smo se prejšnji teden odpravili na avtomobilski salon v Frankfurt in nazaj. Tja in nazaj smo naredili približno 1.900 kilometrov, med potjo pa zabeležili nekaj zanimivih ugotovitev. Proti Nemčiji smo se na primer peljali v času perečih vprašanj glede nemške avtomobilske industrije in predvsem problematike izpustov majhnih delcev in dušikovih oksidov dizelskih motorjev. Ti zadnji dve leti od izbruha Volkswagnove dizelske afere izgubljajo moč v javni podobi. Iz vidika izpusta CO2, ki jo predpisuje Evropska unija, so nepogrešljivi, a kaj ko želijo starejše dizelske motorje izgnati iz središča vse več nemških mest.

Crossland X je od zadaj videti bolj terensko kot od spredaj. Naj ne bo napake, vozilo nima štirikolesnega pogona in je tudi namenjeno bolj urbanemu okolju. Bistvo je v lažjem vstopanju in izstopanju ter preglednosti iz vozila.  | Foto: Gašper Pirman Crossland X je od zadaj videti bolj terensko kot od spredaj. Naj ne bo napake, vozilo nima štirikolesnega pogona in je tudi namenjeno bolj urbanemu okolju. Bistvo je v lažjem vstopanju in izstopanju ter preglednosti iz vozila. Foto: Gašper Pirman

Na sto kilometrov smo v povprečju porabili manj kot šest litrov bencina

Mi pa smo se na to dolgo pot, ki skoraj v celoti poteka po avtocesti, podali z avtomobilom z bencinskim motorjem. V crosslandovo posodo za gorivo gre lahko 45 litrov goriva. Na Jesenicah je bila polna, v Frankfurtu že skoraj prazna. Sodeč po potovalnem računalniku nam je ostalo še za 20 kilometrov vožnje. Poraba goriva med Jesenicami in Frankfurtom pa je bila "dizelska", iz vidika bencinskega motorja navdušujoča. Komaj 5,9 litra goriva na sto prevoženih kilometrov.

Način vožnje, ki voznika manj obremeni in niža stroške potovanja

Seveda, vozili smo umirjeno in na posameznih odsekih nismo bili najhitrejši. Zanimalo nas je namreč, kako na tako dolgi poti na psihofizično stanje voznika vpliva namensko konstantna vožnja. Vozili smo s hitrostjo tja do 140 kilometrov na uro.

Vpliv na voznika je pričakovano pozitiven. Konstantna vožnja brez zaganjanja, večkratnega pospeševanja in zaviranja na levem prometnem pasu je manj stresna in obremenilna. Tak pojav poznamo že z vožnje električnih vozil. Ker moramo paziti na preostalo energijo v bateriji, vozimo bolj umirjeno kot pri klasičnih avtomobilih in na cilj – realno z majhno časovno zamudo – pripeljemo manj utrujeni kot sicer. Nezanemarljivi niso niti višji stroški. Če bi na sto kilometrov porabili le liter goriva več, bi to do Frankfurta in nazaj strošek goriva povečalo za okrog 25 evrov.

Kot smo pri oplih že vajeni, je počutje za volanom zelo dobro. Crossland X je vozniško usmerjen avto, zaradi francoskih genov pa je čutiti tudi nekaj več mehkobe. | Foto: Gašper Pirman Kot smo pri oplih že vajeni, je počutje za volanom zelo dobro. Crossland X je vozniško usmerjen avto, zaradi francoskih genov pa je čutiti tudi nekaj več mehkobe. Foto: Gašper Pirman

Opel je z njim dobil nov model, ki povzema zasnovo (in prodajni uspeh) terenske mokke in mu dodaja komponentno prostornosti ter družinske uporabnosti. Tako kot meriva je kot nalašč za manjše družine in predvsem starejše. | Foto: Gašper Pirman Opel je z njim dobil nov model, ki povzema zasnovo (in prodajni uspeh) terenske mokke in mu dodaja komponentno prostornosti ter družinske uporabnosti. Tako kot meriva je kot nalašč za manjše družine in predvsem starejše. Foto: Gašper Pirman

Zadnjih sto kilometrov pred Frankfurtom zoženja, dela na cesti in kolone

Poleti večkrat opazujemo turiste iz Nemčije, ki se prek Slovenije peljejo navidezno spočiti, nasmejani in manj obremenjeni kot Slovenci. Ko je pot na dopust dolga deset ur in več, postane čas relativen in pol ure daljša vožnja lahko zagotovi boljše počutje vseh v avtomobilu.

Ste kdaj opazili, kako Nemci stoično sprejemajo zastoje na slovenskih avtocestah? Slovenci bentijo nad nekajkilometrskim zastojem, o tem poročajo vsi slovenski mediji, tudi družbena omrežja so polna fotografij zgražanj. Če imamo na primorski avtocesti petkilometrski odsek delovišča in zoženih prometnih pasov, smo se skozi podobno delovišče peljali zadnjih sto kilometrov pred Frankfurtom. Tam širijo avtocesto, delovišča si sledijo ena za drugim, vmesni premori z normalnim potekom prometa so zelo kratki. Ko vozniki, navajenih takih razmer, pripeljejo v Slovenijo, jih naše ceste razburijo manj kot domačine.

Od mokke X je krajši, a ima daljše medosje

Oplov novi crossland X smo podrobneje predstavili že med našo prvo vožnjo na cestah v okolici Benetk. Avtomobil je načeloma naslednik enoprostorske merive in odgovarja aktualnim avtomobilskim trendom. Opel je z njim dobil nov model, ki povzema zasnovo (in prodajni uspeh) terenske mokke in mu dodaja komponentno prostornosti ter družinske uporabnosti. Tako kot meriva je kot nalašč za manjše družine in predvsem starejše.

V primerjavi z mokko X je 6,6 centimetra krajši, a ima skoraj pet centimetrov daljšo medosno razdaljo. Crossland X stavi na prostornejšo notranjost in predvsem urbana okolja, saj nima štirikolesnega pogona. Crossover zasnova prinaša predvsem prednosti, kot so višji položaj sedenja, lažje vstopanje in izstopanje (v primerjavi z merivo) in trendovski videz.

Odprtina zadnjih vrat je precej ozka.  | Foto: Gašper Pirman Odprtina zadnjih vrat je precej ozka. Foto: Gašper Pirman

Sedeži druge vrste imajo 15 centimetrov vzdolžnega pomika, a za to funkcijo je treba doplačati. | Foto: Gašper Pirman Sedeži druge vrste imajo 15 centimetrov vzdolžnega pomika, a za to funkcijo je treba doplačati. Foto: Gašper Pirman

Avto, ki je produkt francosko-nemškega sodelovanja

Crossland X je dober primer sodelovanja francoskega koncerna PSA Peugeot Citroën in Opla. Izhaja s platforme, ki služi tudi novemu citroënu C3 aircross. Motorji so francoski in ne nemški, zato se moramo za zelo nizko porabo med vožnjo v Nemčijo in nazaj zahvaliti tudi inženirjem PSA.

Najmočnejši razpoložljivi bencinski trivaljni motor z močjo 96 kilovatov se avtomobilu odlično poda in ga dobesedno poživi. Je dovolj prožen in poskočen tudi za vsakdanjo uporabo, ko je seveda ob manj enakomerni vožnji treba računati na porabo med šestimi in sedmimi litri na sto prevoženih kilometrov. Vsekakor bencinski motor vozilu vlije več mladostne duše kot dizelski.

Cena šteje, zato je treba doplačati za marsikateri dodatek

Crossland X pa spada v cenovno občutljiv razred avtomobilov. To ni model, kot sta pri Oplu na primer insignia in novi grandland X, kjer kupci v povprečju izbirajo zelo dobro založen avtomobil. Zato tudi enoprostorski crossover, ki ga je mogoče z omenjenim motorjem dobiti že za 18 tisočakov, marsikateri element raje postavlja na seznam dodatne opreme. Testni avto je imel za skoraj šest tisočakov dodatne opreme, kar predstavlja tretjino izhodiščne cene.

Zmotilo nas je slabše delovanje žarometov, prav tako doplačilo za vzdolžni premik (15 centimetrov) zadnje klopi. Kdor bi bil navajen "samomorilskih" vrat predhodne merive, ki so omogočala preprost stranski dostop do sedežev, bi moral sprejeti precej majhna zadnja stranska vrata pri crosslandu X.  

Zanimivosti

Zelo redko, če sploh že kdaj, smo med vožnjo snop žarometov preklapljali na tak način kot v crosslandu X. Dolge žaromete vklopimo s potiskom ročice na levi strani volana naprej, tudi ob zasenčenju žarometov (preklop z dolgih na kratke) pa je treba ročico spet potisniti naprej.

Pri ceni okrog 24 tisoč evrov (brez popusta) ima crossland X lahko tudi nekaj uporabnih varnostno-asistenčnih sistemov. Med njimi je tudi projekcijski zaslon oziroma "head-up display". | Foto: Gašper Pirman Pri ceni okrog 24 tisoč evrov (brez popusta) ima crossland X lahko tudi nekaj uporabnih varnostno-asistenčnih sistemov. Med njimi je tudi projekcijski zaslon oziroma "head-up display". Foto: Gašper Pirman

Testni avto je imel za skoraj šest tisočakov dodatne opreme, kar predstavlja tretjino izhodiščne cene. Gledano v celoti pa je crossland X všečen, uporaben in trendovsko zanimiv avtomobil. | Foto: Gašper Pirman Testni avto je imel za skoraj šest tisočakov dodatne opreme, kar predstavlja tretjino izhodiščne cene. Gledano v celoti pa je crossland X všečen, uporaben in trendovsko zanimiv avtomobil. Foto: Gašper Pirman

Cena testnega vozila: 24.575 EUR (s popustom: 22.475 EUR)

Cena osnovnega vozila: 14.490 EUR (1.2 selection 60 kW)
Cena osnovnega testnega vozila: 18.610 EUR

Dodatna oprema: 5.965 EUR
Paket tehnologije park&go (vzvratna kamera, opozorilo na mrtvi kot, parkirni senzorji spredaj in zadaj ...): 850 EUR, dodatno zatemnjena zadnja stekla: 50 EUR, paket vsestranskosti (pomični zadnji sedeži, preklopni in deljivi v razmerju 40 : 60, prtljažno dno flex floor s pregrado ...): 800 EUR, zimski paket (ogrevana prednja sedeža, usnjen trikraki volanski obroč, ogrevan volanski obroč): 400 EUR, paket osvetlitve (žarometi LED, zadnje luči LED, samodejni vklop dolgih žarometov ...): 800 EUR, brilijantna barva: 250 EUR, radio navi 5.0 intellink: 800 EUR, projekcijski zaslon: 400 EUR, strešni nosilec: 100 EUR, zvočni sistem s 7 zvočniki in nizkotoncem: 300 EUR ...

 

Tehnični podatki – opel crossland X 1.2 ecotec start/stop 96 kW

Motor

Bencinski, trivaljni; prostornina: 1.199 cm3, moč: 96 kW pri 5.500 vrt./min.; navor: 230 Nm pri 1.750 vrt./min., menjalnik: 6-stopenjski, ročni

Mere
Dolžina: 4.212 mm, širina: 1.765 mm, višina: 1.605 mm, medosna razdalja: 2.604 mm, prtljažnik: 410-520 l (premični sedeži) oziroma do 1.255 l; masa praznega vozila (z voznikom): 1.274 kg; nosilnost: 516 kg, največja dovoljena vlečna masa: 620 kg (brez zavor) oz. 840 kg (z zavorami)

Zmogljivosti in poraba:
Pospešek do 100 km/h: 9,1 s; največja hitrost: 206 km/h; poraba mesto: 5,9 l/100 km; poraba podeželje: 4,7 l/100 km, poraba kombinirana: 5,1 l/100 km; izpust CO2: 116 g/km

Serijska oprema – paket innovation
Streha v črni barvi, dvopodročna klimatska naprava, streha v črni barvi, naslon za roko voznika, predal pred sovoznikom s funkcijo hlajenja, intellink R 4.0, pomoč pri speljevanju na strmini, opozarjanje na spremembo voznega pasu, prednja kamera, sistem OnStar, prepoznavanje prometnih znakov, potovalni računalnik, regulator hitrosti, dnevne luči LED ...

 

Ne spreglejte