OBRATI

Samovozeči avtobus prestal teste

Stanovalci dunajske soseske Seestadt Aspern se bodo vozili s samovozečim avtobusom - projekt bodo predstavili tudi na konferenci Moving Slovenia 2.0 v Ljubljani in na Brdu pri Kranju.
Fotografija: Dunajska mestna svetnica Ulli Sima in tehnični direktor dunajskega javnega prometa Günter Steinauer pred samovozečim avtobusom. FOTO: wien.gv.at
Odpri galerijo
Dunajska mestna svetnica Ulli Sima in tehnični direktor dunajskega javnega prometa Günter Steinauer pred samovozečim avtobusom. FOTO: wien.gv.at

Dunajski javni promet bo poleg podzemne železnice, tramvaja in avtobusov aprila 2019 dobil še prva samovozeča električna avtobusa, vsak bo lahko peljal do deset potnikov. Vozila bosta po 2,2 kilometra dolgi progi v novi stanovanjski soseski Seestadt Aspern, kjer bosta stanovalce s hitrostjo 20 km/h brezplačno prevažala do postaje podzemne železnice. Ustavljala se bosta na šestih postajah po soseski.
 

Mesto prihodnosti


Električna avtobusa so na začetku leta 2018 pripeljali na Dunaj, kjer so ju sprva testirali na zavarovanem poligonu, nato pa so ju programirali in nadgrajevali v realnem okolju, a za zdaj še brez potnikov. Spomladi prihodnje leto nameravajo uvesti redno progo z avtobusi brez voznika, ki bodo delovali v realnih okvirih: z avtobusnimi postajami, voznim redom in pravimi potniki. Čeprav sta avtobusa samovozeča, bo vedno prisoten operater, ki bo s krmilno palico v roki nadziral delovanje avtobusa in po potrebi posredoval.

Dunajska družba za javni promet je uspešno testirala prva samovozeča avtobusa. FOTO: Wiener Linien
Dunajska družba za javni promet je uspešno testirala prva samovozeča avtobusa. FOTO: Wiener Linien

Kakor je povedal koordinator projekta Auto.Bus – Seestadt Johannes Liebermann, »je operater v avtobusu vedno prisoten, in sicer zato, ker tako zapoveduje zakon, po drugi strani pa tudi zaradi dodatne varnosti. Če se na vozišču pojavi ovira, se lahko vozilo samodejno ustavi, ne more pa se ji še izogniti. Takrat operater prevzame krmilo in jo obvozi.«


Po zaključenem testnem obdobju bodo raziskovalci analizirali vse probleme, ki so jih doslej zaznali. Predvideli bodo posledice, če na primer vstopi preveč potnikov, in preučili, kako lahko avtobus najbolje komunicira s potniki. Zaradi boljše varnosti so ga opremili še s kamerami, ki zaznajo in celo prepoznajo ovire na cesti, da se lahko nanje primerno odzove.

Liebermann bo projekt predstavil tudi na konferenci Moving Slovenia 2.0, ki bo pod naslovom Prihodnost mobilnosti ta ponedeljek in torek potekala v Ljubljani in na Brdu pri Kranju. 

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije