DOLGOTRAJNO

Na obvoznico naj čakajo še 8 let!

Objavljeno 26. julij 2017 14.46 | Posodobljeno 26. julij 2017 14.48 | Piše: Tomica Šuljić

Krajani Zgornjega Hotiča so se odločili, da septembra naredijo zaporo ceste malo pred Litijo.

Andreja Kunaver, Simona Ševerkar in Sukič gledajo doslej neuresničene načrte obvoznice. Foto: Dejan Javornik

ZGORNJI HOTIČ – Nekaj kilometrov pred Litijo leži na levem bregu reke Save naselje Zgornji Hotič, kjer ob ovinkasti državni cesti G2-108/1182 stojijo stanovanjske hiše. Krajanka Simona Ševerkar pove primerjavo: »Petdeset let nazaj so bili vhodi v hiše z glavne ceste, zdaj bi bilo nemogoče obnavljati fasado.« Cesta skozi kraj je precej ozka, kar je še najbolj razvidno, ko se na njej srečata dva tovornjaka (kar ni redkost) – in takrat pešec ne more mimo, tudi za pločnik ni prostora. »Mi smo hodili sami na avtobusno postajo, zdaj pa otrok ne morem spustiti samih in jih vozimo z avti,« težavo in rešitev opiše Boštjan Sukič.
Prav Sukič je tisti, ki je v lokalnem časopisu prvi oznanil namero, da bo jeseni nastala zapora te ceste, ki jo eden Zgornjehotičanov Božo Juvančič slikovito opiše: »Tukaj je najbolj ozko grlo med Ljubljano in Trbovljami.« V jutranji prometni konici se tod vijejo pločevinaste kače, skozi katere se domačini dolgo vključujejo v promet. V Sukiča je v takšnem vključevanju že priletel kamion: »Že z avtom je problem potegniti, s traktorjem je katastrofa.« A prometna težava ni doma samo na cesti, ampak tudi na republiški direkciji za infrastrukturo.

Trije koraki nazaj

»Ta cesta je tako nevarna, da se čudim, kako še ni noben mrtev.«

Zaradi utesnjenosti prostora je na posameznih krajih cesta skoraj povsem približana poselitvi in posameznim objektom, kar negativno vpliva na bivalne razmere v teh naseljih, hkrati pa je zaradi poteka skozi naselje tudi nevarna, so že davno tega zapisali za odsek skozi Zgornji Hotič. »Pred recesijo je bila obvoznica že tako daleč, da so izbrali študijo in traso, uskladili so se krajani, litijska občina in direkcija,« zgodovino pojasnjuje Sukič. »Takrat se je ustavilo, zdaj pa stoji.«
Potem ko so poslušali, da je recesija končana, se z obvoznico še vedno ni nič zgodilo; julija lani so prebrali odgovor na poslansko vprašanje Ive Dimic v zvezi z nevarnim odsekom: »Izdelana je bila predhodna študija, nadaljevanje priprave dokumentacije pa je predvideno po letu 2018, ko bodo znane rešitve povezane z gradnjo hidroelektrarne na Srednji Savi,« je odgovoril infrastrukturni minister Peter Gašperšič.
Letos je Sukič pobaral Gašperšiča, kaj je novega v pereči zadevi, odgovor ga je šokiral: »Resolucija predvideva pripravo projekta med letoma 2018 in 2025, po letu 2025 pa izgradnjo zadevne obvoznice,« je zapisal minister. Sukič ni optimist: »To je katastrofa. To so trije mandati vlad: prišel bo nov minister in znova se lahko zavleče. Že nova študija pomeni tri korake nazaj.«

Vozijo jim po glavah

2025. naj bi začeli graditi obvoznico. Če.

Krajanka Andreja Kunaver je ena tistih, ki bo jeseni skoraj zagotovo sodelovala pri načrtovani zapori ceste: »Ko imam odprta vrata v dnevni in kamion pritisne na gas, voham izpušne pline – in to ne enkrat. Ampak ne gre samo za nas; tudi vsi tisti, ki vozijo tu skozi, bi verjetno imeli pripombe na zdajšnje stanje.« Ko se srečata dva velika tovornjaka, promet obstane, doda Sukičeva mama: »Slišimo, kako cvili, in čakamo, da poči.« Včasih, ko utihne hrup motorjev, se celo zaslišijo kravji zvonci – a le za nekaj trenutkov, preden znova začne brneti. »Ponoči ne moreš imeti okna odprtega, ker ti po glavi vozi,« opis stanja dopolni Ševerkarjeva, Juvančič pa navrže svoj pomislek: »Ta cesta je tako nevarna, da se čudim, da še ni noben mrtev.«
»Počutimo se, kot da nas ne jemljejo resno. Druge variante, kot da gremo na cesto, ne vidimo,« odločitev pojasnjuje Sukič. Sklep o protestni hoji čez prehod za pešce v Kisovcu nameravajo sprejeti v prvi polovici septembra, ob koncu meseca pa ga izvesti: »Povabili bomo ljudi iz vse občine, ker so tudi od drugod izražali interes. Prisotna pa mora biti policija, da ne bo kdo koga povozil,« doda organizator, ki ima podporo sokrajanov. Z direkcije za infrastrukturo niso bili sposobni odgovoriti na naša vprašanja o zapletu, njihova spletna stran pa za Zgornji Hotič ne najde niti enega dokumenta. 

 


Ministrstvo ocenilo tveganje

Prebivalci so nam v pogovoru zaupali težave, o katerih smo se prepričali med ustvarjanjem prispevka. Zato toliko bolj preseneča ocena tveganja, ki jo je ministrstvo za infrastrukturo naredilo po metodologiji EuroRAP – procedura Star Rating. »Procedura temelji na vrednotenju prometnovarnostnih parametrov ceste, operativnih hitrosti vozil in prometnih obremenitev,« je zapisal minister Peter Gašperšič, ki je navedel, da je bil odsek pisno ocenjen zgolj z »nizko srednjo stopnjo tveganja«.




 

image_4660_0.jpg: Andreja Kunaver, Simona Ševerkar in Sukič gledajo doslej neuresničene načrte obvoznice. Foto: Dejan Javornik

image_4660_1.jpg: Kamiona se v Zgornjem Hotiču komaj srečata, za pešce ni prostora. FOTO: Boštjan Sukič

image_4660_2.jpg: Boštjan Sukič bo s sokrajani zaprl cesto, saj jih država ne sliši. Foto: Dejan Javornik

Deli s prijatelji