Nekdaj je bil najpomembnejši Mercedes-Benz, danes sodi med bolj pomembne. Razred C je vstopnica v zadaj gnane mercedes-benze, predstavnik nekdaj izjemno priljubljenega, danes pa že butičnega razreda poslovnih limuzin, obenem pa se pohvali z izjemno raznolikostjo tako karoserijskih različic (limuzina, karavan, coupe in cabriolet) ter najbrž največjim razponom moči od 85 do 375 kilovatov in posledično števila motornih, pogonskih in menjalniških različic.
Podrobnejše poročilo iz prve predstavitve v Luxemburgu
V Sloveniji je drugi najbolje prodajan Mercedes-Benz, saj s 151 vozili (podatek za lani) zaostaja le za razredom B s kar 410 prodanimi vozili. Tesno pa mu sledita, razredu C, GLC s 140 in E s 130 vozili, kar pomeni da je C po prihodih in verjetno tudi po zaslužku četrti najbolje prodajan avto te znamke pri nas.
Kakorkoli že, klasika oblik bo sodobna še naprej, verjamejo tudi v Autocommercu, saj letos načrtujejo prodajo 100 novih razredov C, pa je do konca leta leta le še tri mesece.
Novi razred C ima veliko adutov, da kupce ponovno ali pa na novo pritegne k sebi. Še zlasti to velja za tiste, ki ne pogledujejo k športnim terencem in si ne želijo zvezde na nosu enoprostorca.
Če pogledamo najpomembnejše, ki jih skriva pod motornim pokrovom. Glavna novost je vsekakor bencinski motor v različici C 200. Štirivaljnik prostornine 1,5 litra podprt s turbo polnilnikom sodi v novo generacijo motorjev opremljeno z najsodobnejšo tehniko. Turbo motorju s 135 kilovati (184 konjskimi močmi) se namreč pridružuje tehnologija EQ boost. To pomeni, da motor deluje v sodelovanju z 48-voltnim električnim sistemom in jermensko gnanim alternatorjem.
V praksi to pomeni dodatnih deset kilovatov pri pospeševanju (skupaj 145). Druge prednosti obsegajo rekuperacijo kinetične energije, prevzem določenih odjemalcev energije (električna vodna črpalka), možnost drsenja z zaustavljenim motorjem, zaviranje z inteligentno zaustavitvijo motorja in skoraj neslišni vklop motorja, z zelo malo tresljaji, obljublja proizvajalec. Povprečna poraba motorja po NEDC 2.0 protokolu je med 6,3 in 6,8 litra.
Pribitek k ceni pa je kar precejšen. C 200 stane najmanj 38.940 evrov oziroma 5.500 evrov več kot enostavnejši C 180 s 115 kilovati in dobre 4.300 evrov manj kot zmogljivejši dvolitrski štirivaljni turbo v C300 s 190 kilovati.
Ta sicer še ne pomeni bencinskega vrha. Nad njim so še C 400 z 245 kilovati, C 43 AMG z 287 kilovati, C 63 AMG s 350 kilovati in C 63 AMG S s 375 kilovati.
Nova oziroma prenovljena je tudi dizelska ponudba. Na dnu sta 1,6 litrska turbodizla v c 180 d in C 200 d z 90 in 118 kilovati. Nad njima pa nova dvolitrska turbodizla iz razreda E in oznakama C 220d (143 kilovatov) ter C 300d s 185 kilovati. Prav premik zmogljivosti manjšega c 200d lahko pomeni, da bodo kupci pogosteje posegali po manjšem stroju, saj 118 kilovatov povsem zadošča za pogon razreda C, ki s tem motorjem stane najmanj 35.500 evrov. Za C 220d pa boste odšteli skoraj 40 tisočakov.
Kaj je novega na drugih delih avtomobila? Spremembe so zajele prednji in zadnji del avtomobila, a so te skoraj neopazne. Nove so tudi barve in oblika koles. Več novega je v potniški kabini, kjer se pred voznikom razprostira kar 12,3 palčni digitalni merilniki.
Nad sredinsko konzolo pa je sedaj večji, 10,2 palčni multimedijski zaslon, ki mu še vedno ukazujemo z vrtljivim gumbom na sredinskem tunelu med sedežema. Barv osvetlitve kabine je sedaj kar 64, volan je pridobil drsnike s katerim ukazujemo različnim funkcijam. Različice AMG pa še dodatna stikala za nastavljanje vozne dinamike na volanu.
Pri asistenčnih sistemih, ki napeljujejo k avtonomni vožnji, je prenovljeni razred C dobil marsikaj tistega, kar imajo večji in dražji mercedesi. Tako zmore voziti precej časa tudi povsem brez pomoči voznika, pri čemer bere prometne znake, drži varnostno razdaljo, zamenja vozni pas (seveda ob vključenem smerokazu), prilagaja hitrost pred križišči, ovirami in podobnim.
Foto: Mercedes-Benz