Avto

Recept, kako za nizko ceno sestaviti dober motocikel

Kombinatorika sestavnih delov iz avtomobilskega prehaja v motoristični svet. Yamaha je okoli osnove 847-kubičnega naked motocikla MT-09 zgradila potovalni enduro MT-09 tracer. Rezultat je lepo vodljiv, udoben, zelo hiter in uporaben motocikel z izjemno ugodno ceno pod 10 tisoč evrov.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

29.06.2015 22:30
Dopolnjeno: 30.06.2015 08:54
Čas branja: 2 min

Še pred dobrim desetletjem ali dvema je imel vsak model motocikla lasten agregat, menjalnik, okvir, armaturno ploščo in še kaj. Vsak je bil zgrajen posebej in tako prilagojen velikostnemu razredu. Nato so varčevalni ukrepi zašli tudi v inženirske oddelke proizvajalcev motociklov, agregati so se z manjšimi prilagoditvami začeli ponavljati v več modelih motociklov, okoli enega okvirja so nastali klasični »naked« motocikli in z nekaj spremenjeno geometrijo še enduro potovalniki in športniki. To ima smisel z več vidikov.

yamaha-tracer1-mm.1435599519.jpg.o.600px.jpg
Yamaha MT-09 tracer je izpeljanka naked različice MT-09, dokazuje pa, kako je mogoče na znani osnovi z nizkimi stroški ustvariti drugačen motocikel.

Večje število skupnih delov je pocenilo njihovo nabavo, tudi proizvodnjo in znižalo končno ceno za kupca. Res je sicer, da potem, ko gre kaj narobe, gre narobe pri vseh modelih iste zasnove, ne le pri enem. Ta recept je uporabila tudi japonska Yamaha, ki je okoli okvirja in agregata športnega klasika z nekaj dodelavami zasnovala potovalni enduro oziroma športni potovalnik tracer in ga v primerjavi s klasičnim MT-09 (ta je sicer brez ABS in TCS) podražila z osem na deset tisočakov.

P6180717.1435591455.JPG.s.960px.jpg

Ni le MT-09 z dodanim vetrobranom in poloklepom

A tracer ni le MT-09 z vetrobranom, masko in poloklepom, tako preprosto pač ne gre. Sedež je zvišan z 815 na 845 milimetrov, enostavno se ga da dvigniti na 860 milimetrov od tal, ob tem pa je pomaknjen nekoliko naprej. Krmilo je nekaj širše in bližje vozniku, ki ima na tracerju zelo naraven pokončen položaj, podoben kot na potovalnih enduro motociklih. Pred voznikom sta dva velika elektronska zaslona. Nič kaj ugledna nista, a kaj drugega jima ne moremo zameriti. Večji s tekočimi kristali prikazuje hitrost, v zgornjem loku pa motorne vrtljaje. Desni prinaša podatke potovalnega računalnika in o vklopljenem ali izklopljenem gretju ročk. Na osrednjem zaslonu se prikazuje tudi program A, B ali standard, ki označuje odzivnost motorja, tracer ima tudi sistem TCS, ki ga je mogoče izklopiti, in ABS, ki deluje stalno. Sedež je na dolgih poteh udoben, a ne tako zajeten kot na večini potovalnih endurov.

yamaha-tracer2-mm.1435599520.jpg.o.600px.jpg
Širše krmilo, bolj naprej in po višini nastavljiv sedež, z informacijami bogata zaslona

Izjemen trivaljni motor

Ob majhni masi le 190 kilogramov (brez tekočin) in razmeroma nizkem težišču je tracer precej okreten tudi v mestu. Zaživi pa šele na odprti cesti, na avtocesti veter tudi pri večjih hitrostih učinkovito usmerja visok vetrobran (tega je mogoče brez orodja nastaviti v treh višinah), med zavoji pa se izkaže kot športni turist z dobrim oprijemom 17-palčnih pnevmatik, gladko tekočim šeststopenjskim menjalnikom in izjemnim 847-kubičnim trivaljnikom, ki je popolnoma enak kot v MT-09. Motor je umirjen in uglajen, odločno vleče že od 2.500 vrtljajev, se hitro razživi ter med šest in 11 tisočaki pospešuje na ravni športnikov. Vzmetenje prinaša predvsem udobno vožnjo, tudi dovolj čvrstosti v zavojih, le prednje vilice se pri močnem zaviranju bolj posedajo, zavore prijemljejo dobro, 18-litrska posoda za gorivo pa ob 5,5-litrski porabi zadošča za potovalnih 300 kilometrov med polnjenji.

Dobro opremljen, vsestranski in zelo zmogljiv motocikel torej kaže zelo jasne učinke skupne zasnove. Ker je ta dobra, je dober tudi paket, predvsem pa je cena tracerja med 1.500 in pet tisočaki nižja od tekmecev. Prihrankov so torej deležni tudi kupci.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

Preberite tudi:

21.08.2015
FINANCE
Avto
Avto, ki prehiteva zakonodajo
Avto
AvtoMiloš Milač Avto, ki prehiteva zakonodajo 12

Na slovenski trg je zapeljal audi A8 četrte generacije. Eden najnaprednejših avtov ta hip, ki zna tudi sam voziti, a še ne sme. Novinec s ceno najmanj 107.500 evrov bo letos prepričal 40 Slovencev.

FINANCE
Avto
Novi mercedes-benz A, pametni telefon na kolesih
Avto
AvtoMiloš Milač Novi mercedes-benz A, pametni telefon na kolesih 5

Večji, bolj športen, oblikovno razmeroma skromno spremenjen, zato pa tehnično precej bolj napreden

FINANCE
Avto
V Detroitu slavijo terence in poltovornjake, kaj pa bomo vozili v Evropi?
Avto
AvtoUroš Božin V Detroitu slavijo terence in poltovornjake, kaj pa bomo vozili v Evropi?

Zadržan nastop evropskih proizvajalcev so dopolnili trojica iz Detroita in japonski proizvajalci

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Zadržan nastop, a res dobra vsebina poslovnega avta leta
Avto
AvtoMiloš Milač Zadržan nastop, a res dobra vsebina poslovnega avta leta

Preverili smo, katere vrline ima lanski poslovni avto leta opel insignia, testna različica z živahnim bencinskim motorjem in ceno okoli 25 tisoč evrov. Nova insignia je nasprotje prejšnje, ponuja več vsebine, vsaj v testni različici pa manj za oči.

FINANCE
Avto
Novi audi A6 kaže smer razvoja direktorskih limuzin
Avto
AvtoMiloš Milač Novi audi A6 kaže smer razvoja direktorskih limuzin

Novi A6 bo na nemški trg zapeljal junija letos, osnovni štirivaljni turbodizel 40 TDI bo stal 48 tisoč evrov

FINANCE
Avto
Direktorji, dobrodošli v digitalni dobi audija A8
Avto
AvtoMiloš Milač Direktorji, dobrodošli v digitalni dobi audija A8 3

Audijev zastavonoša v zadnji generaciji ustvarja tehnične smernice, uvaja 48-voltno električno omrežje, skoraj popolno digitalizacijo kabine in ohranja dinamiko, ki so jo kupci cenili pri prejšnjih modelih.

FINANCE
Avto
Prestižni Audijev orjak: spremljevalec poslovnežev in avanturistov
Avto
AvtoUroš Božin Prestižni Audijev orjak: spremljevalec poslovnežev in avanturistov

Novi audi Q8 združuje obliko štirivratne kupejevske limuzine z uporabnostjo in vsestranskostjo športnih terencev. Izdelovali ga bodo v Bratislavi, na evropske ceste pa bo zapeljal jeseni.