Avto

Kar zmore Audi, naredi tudi BMW

Tudi štirikolesno gnani BMW mora biti zabaven, zato so inženirji 60 odstotkov moči speljali na zadnji par.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

Avtor
03.01.2013 22:30
Čas branja: 3 min

BMW je v preteklosti brezpogojno stavil na zadnji pogon, tekmec Audi pa je medtem zgradil ugled okoli imena quattro - najslavnejše oznake za štirikolesni pogon. Povsem zdrava diferenciacija, bi lahko rekli, vse dokler niso audiji začeli prehitevati BMW na zasneženih cestah proti smučiščem.

Zato so konec devetdesetih let v Münchnu pljunili v roke in se vrgli še v ta segment. Danes si lahko pri kar 66 avtih iz hleva BMW izberete model s štirikolesnim pogonom xDrive, le roadster Z4 se po cestah poganja le prek zadnjega para.

bmw

Pogonu ukazuje elektronika

Srce beemvejevega štirikolesnega pogona xDrive je elektronika, ki omogoča kar najboljši oprijem koles v različnih razmerah. Elektronika zato lahko zaznava dogajanje na cesti in se z razporeditvijo moči med sprednji in zadnji kolesni par odzove, še preden se vklopita sistem za nadzor zdrsa in uravnavanje stabilnosti. V kritičnih položajih, denimo pri podkrmarjenju, zna povsem odvzeti moč sprednjim kolesom in nasprotno. Razporeditev moči uravnava sklopka, ki v ovinkih avtomatsko izklopi sprednji pogon, in sicer zaradi boljše vodljivosti.

Prednje gnan, ko je treba

Prav tako sistem sam prepozna, kdaj avto parkiramo ali ostro zavijamo, takrat deluje le sprednji pogon. Podobno se dogaja pri hitrostih nad 200 kilometrov na uro, ko se začne sistem pregrevati. Sklopka samodejno preklopi na zadnji kolesni par, da se hidravlično olje v sklopki spet zadosti ohladi. Vnovičen vklop pogona vseh štirih koles je samodejen in nezaznaven.

Še bolj prefinjen sistem za X5 in X6

Novost in posebnost je še sistem dynamic performance control, na voljo je le v modelih X5M ter X6 in X6M. Ta omogoča še brezstopenjski prenos moči med zadnjima kolesoma. V zavoju zavira zadnje notranje, preostalim trem pa doda toliko moči več, kolikor se je izgubi pri zaviranju notranjega zadnjega kolesa v zavoju.

Najprej po cesti

Dovolj teorije! Štirikolesni pogon najbolje preizkusiš v slabih vremenskih razmerah, zato smo se odpravili na BMW-dogodek Winter Technic Drive v zasneženi avstrijski Sölden. Tam so nam pripravili celotno paleto xDrive BMW, od serije ena do sedem, in nas sprva dražili na razmočenih vijugastih cestah. Tu smo preizkušali različne nastavitve elektronike, ki uravnava zdrs in stabilnost.

BMW 650i kljub ogromno moči ni prinesel največjih užitkov na snegu. To je uspelo izjemno okretnemu

335i xDrive, malo manj pa majhnemu 120d. Najbolj suveren je bil na snegu BMW X3, medtem ko v orjaško sedmico sploh nismo sedli.

Nato še na sneg

Na zasneženi cesti in pozneje na ustvarjenem poligonu, napolnjenem s stožci tik ob smučišču, smo preizkušali še speljevanje, drsenje in druge vragolije na snegu. Preizkus je dokazal, da le dober pogon ni idealen v vseh razmerah, veliko pomagajo še nastavitve elektronike in delovanja menjalnika.

Učili so nas speljevati

Za uporabno rešitev pri speljevanju po klancu navzgor pri zelo spolzki podlagi je najbolje voziti v programu eco pro, v drugi prestavi samodejnega menjalnika, in nato čim prej menjati pri nizkih vrtljajih, da se kolesa ne zavrtijo v prazno. V tem programu je tudi stopalka za plin manj občutljiva ter bolj zvezno in počasi dodaja plin.

In zavirati

Na zasneženi cesti je dober trik tudi pri zaviranju s pomočjo elektronske ročne zavore. Ta zavira z največ 50 odstotki zavorne moči. Če imaš občutek na pedalu zavore in zaviraš ravno do meje vklopa sistema ABS, tudi brez elektronske zavore dosežeš najkrajšo možno zavorno pot.

Po poučnih vajah so nas spustili z vajeti, med stožce s polnim plinom in z več različnimi nastavitvami elektronike.

Če drsijo, drsijo prek zadnjih koles

V vsakem programu so BMW drseli prek zadnjih koles, predvsem pa so odlično grabili v sneg. V osnovni nastavitvi DSC (ta prinaša maksimalno stabilnost avtomobila) elektronika še vedno dovoljuje manjše zdrse. S postopnim izklapljanjem pa je teh seveda še več. Pri terenskih X5 in X6 pa tudi pri izklopljeni elektroniki še vedno deluje sistem tilt protection, ki zaznava nevarnost prevračanja. V tem primeru samodejno zavira, da stabilizira in prepreči prevračanje avtomobila.

Noro, kako gre v zasnežen hrib

Za volanom 650i s prek 300 kilovati je bilo kar strašljivo, kako hitro avto pospešuje v zasnežen klanec. Dejansko se je na zasneženi cesti odrival v hrib, grabil z vsemi štirimi kolesi, se boril z elektroniko, ki je vseskozi zavirala zdrse in vnovič spuščala salve moči h kolesom.

Največ zabave v trojki

Pa vseeno, 650i kljub ogromno moči ni prinesel največjih užitkov na snegu. To je uspelo izjemno okretnemu 335i xDrive, malo manj pa majhnemu 120d. Najbolj suveren je bil na snegu BMW X3, medtem ko v orjaško sedmico sploh nismo sedli.

Zgodovina štirikolesno gnanih BMW

[A] 6524Untitled-55.1357240734.jpg

1938 prvi BMW s štirikolesnim pogonom - model 326; izdelanih jih je bilo 3.225

[A] 2186Untitled-56.1357240760.jpg

1985 325ix, izdelanih 30 tisoč

[A] 21cdUntitled-57.1357240774.jpg

1991 525ix, izdelanih 10 tisoč

[A] 5628Untitled-58.1357240786.jpg

1999 X5, izdelanih 500 tisoč

[A] 12b2Untitled-59.1357240807.jpg

2000 serija 3, izdelanih 120 tisoč

[A] 875bUntitled-60.1357240814.jpg

2004 X3, izdelanih 610 tisoč

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

05.02.2014
FINANCE
Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine?
Finance
POKOJNINSKA REFORMA
Tanja Smrekar Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine? 2

Kje so nevarnosti, da bi bile pokojnine za tiste, ki plačujejo največ, lahko še bolj omejene oziroma nižje kot po zdajšnjem sistemu?

FINANCE
Okolje & energija
TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube
Okolje & energija
ENERGETIKA
Okolje & energijaPetra Sovdat TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube 1

Lastna proizvodna cena elektrike iz šoštanjske termoelektrarne je po neuradnih podatkih trenutno približno dvakratnik tržne.

FINANCE
Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala?
Finance
Špela Mikuš Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala? 2

Na koncu gre pri obeh taktikah omejevanja tehnoloških velikanov za svoj lastni interes, za interes "lokalnih" podjetij.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Transport in logistika
Bo Avtobusno postajo Ljubljana prevzel Nomago?
Transport in logistika
Potniški promet
Transport in logistikaNataša Koražija Bo Avtobusno postajo Ljubljana prevzel Nomago? 5

Nomago že upravlja 15 avtobusnih postaj v Sloveniji, med vsemi pa je poslovno najzanimivejša prav ljubljanska.

FINANCE
Avto
V Slovenijo zapeljal prihodnji "best seller" znamke Ford
Avto
AvtoJure Šujica V Slovenijo zapeljal prihodnji "best seller" znamke Ford 2

Ford tourneo courier naj bi pomenil nadomestilo za opuščene enoprostorce, kupce pa naj bi pritegnil z nekoliko bolj terenskim videzom, prostornostjo, predvsem pa ceno, ki se začne pri dobrih 24 tisoč evrih.

FINANCE
Predlog: v NS Triglava ostaja nekdanji član uprave Triglava in Petrola Igor Stebernak, na novo prihaja Rok Ponikvar
Finance
SKUPŠČINA
Tanja Smrekar Predlog: v NS Triglava ostaja nekdanji član uprave Triglava in Petrola Igor Stebernak, na novo prihaja Rok Ponikvar

Predlagana dividenda je 1,75 evra bruto na delnico

FINANCE
Prevozi
Uspešno leto 2023 za avtobuse MAN
Prevozi
PrevoziMarko Čopi Uspešno leto 2023 za avtobuse MAN

Prihodnje leto bo že polovica mestnih avtobusov MAN električnih, leta 2030 pa že 90 odstotkov vseh avtobusov MAN v Evropi.